16 GB

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
SPIKE

16 GB

Bericht door SPIKE » wo okt 11 2006 11:57 pm

Vandaag heeft SanDisk - op de PhotoKina in Keulen - bekend gemaakt dat ze in december twee nieuwe flashkaarten op de markt brengen. Eentje van 12 en de ander van maar liefst 16 GB oplagcapaciteit! Je hoeft dan nooit meer bang te zijn dat je kaartje vol is als je foto's aan het maken bent. Naast deze kaartjes introduceert SanDisk ook een snellere USB flashkaart-lezer zodat je de foto's direct en rapper op je pc kunt zetten.

De nieuwe kaarten van SanDisk beschikken over de grootste opslagcapaciteit ter wereld. De nieuwe, krachtige kaarten met een hoge opslagcapaciteit zijn ideaal voor professionele fotografen die met het RAW-formaat of met JPEG-bestanden in hoge resolutie werken. Om deze enorme bestanden te kunnen opslaan moeten de kaarten krachtig en betrouwbaar zijn en over een grote opslagcapaciteit beschikken.

"Het mooiste van kaarten met een hoge opslagcapaciteit zoals de 12 en 16 GB SanDisk Extreme III-kaarten is het feit dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken of die éne foto er nog wel oppast", zegt Jonathan Torgovnik die voor Newsweek magazine werkt en tevens een internationaal opererende freelance-fotograaf is. "Ik maak vrijwel alleen maar foto's in RAW-formaat en deze grote bestanden kunnen een kaart zeer snel laten vollopen. De hoge-capaciteit kaarten zorgen ervoor dat ik me zuiver kan richten op wat ik het liefst doe – foto's maken.

Hoewel de kaarten steeds meer opslagcapaciteit hebben is ook de snelheid waarmee je de foto's vanaf de kaart op je computer zet niet onbelangrijk. Het overzetten van de foto's via je camera gaat vaak erg langzaam. De SanDisk Extreme USB 2.0 Reader is ontworpen om afbeeldingen zo snel mogelijk over te zetten.

De SanDisk Extreme III van 12 en 16 GB zijn vanaf december verkrijgbaar voor resp. €475 en €633. De SanDisk Extreme USB 2.0 Reader is te koop vanaf november voor €22.

smitsfotografie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door smitsfotografie » do okt 12 2006 3:24 pm

Even een note: ben voorzichtig met het kopen van kaarten met veel Gb, niet
dat deze slecht zouden zijn, maar niet alle camera's kunnen er mee overweg
Bij voorbeeld de D1/D1h/D1x heeft het weinig zin om een kaart groter dan 2 gb
te nemen, de camera herkent groter dan 2 Gb niet, een 4 Gb gebruiken deze camera's
gewoon als 2 Gb en dat is zonde van het geld en de ruimte die je over houdt.
Dus voor de aankoop altijd even controleren of je camera de grote van de
kaart wel ziet cq er mee om kan gaan.

e3foto

Bericht door e3foto » zo okt 15 2006 3:45 pm

Het zal van het type fotografie afhangen of deze kaarten nuttig zijn voor een fotograaf. Waar het vanwege het werk mogelijk is op gezette tijden van kaart te wisselen, zou ik kiezen voor meer kaarten met elk minder capaciteit. Ik heb ooit een defect gehad op zo'n kaart en dat was toevallig ook een 4Gb :-(. Verdelen over meer kaarten is dus niet alleen goedkoop, maar ook zo veilig.

Overigens blijft natuurlijk het feit dat die "ene fot er net niet meer op past" natuurlijk gewoon wat het is: een feit. Ook 16 Gb raakt vol... toch (zo niet, dan koop ik onmiddellijk een 16 Gb harddisk, want mijn 300 Gb bereikt alweer het randje).

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”