Drive voor CF card niet meer zichbaar
Drive voor CF card niet meer zichbaar
Ik had problemen met kingston kaarten die volgens kingston wel approved waren voor de d300.
Email contakt leidde toto de opmerking de kaart te erasen met het programma killdisk en vervolgens door met rechts te klikken in verkenner te formatteren in windows.
Na deze operatie zie ik echter in verkenner mijn CF slot niet meer terug. De SD en MS sloten in dezelfde (vast ingebouwde) card reader zie ik nog wel gewoon.
Bestandsbeheer geeft wel aan dat de CF slot er nog wel is.
Explorer in het programma killdisk toont ook nog steeds het CF slot maar heeft er de drive letter 1: aan toegekend.
Hoe krijg ik nu weer mijn drive letter G: terug zoals voorheen?
Computer techneuten bij de club? Help me please!
Groet Cor
Email contakt leidde toto de opmerking de kaart te erasen met het programma killdisk en vervolgens door met rechts te klikken in verkenner te formatteren in windows.
Na deze operatie zie ik echter in verkenner mijn CF slot niet meer terug. De SD en MS sloten in dezelfde (vast ingebouwde) card reader zie ik nog wel gewoon.
Bestandsbeheer geeft wel aan dat de CF slot er nog wel is.
Explorer in het programma killdisk toont ook nog steeds het CF slot maar heeft er de drive letter 1: aan toegekend.
Hoe krijg ik nu weer mijn drive letter G: terug zoals voorheen?
Computer techneuten bij de club? Help me please!
Groet Cor
- PeterG
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Drive voor CF card niet meer zichbaar
Driveletter terug is gewoon rebooten (en nee, dat is niet tegen je pc schoppen).
Verder zou ik de kaarten altijd in de camera formatteren.
Het programmaatje killdisk klinkt overigens wel erg definitief en volgens mij is het progje bedoeld om data definitief van een harddisk te verwijderen.
Ik kan niet terugvinden dat het bedoeld is voor CF-kaartjes.
Peter
Verder zou ik de kaarten altijd in de camera formatteren.
Het programmaatje killdisk klinkt overigens wel erg definitief en volgens mij is het progje bedoeld om data definitief van een harddisk te verwijderen.
Ik kan niet terugvinden dat het bedoeld is voor CF-kaartjes.
Peter
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
PC rebooten zoals Peter al zei, bij voorkeur zinder kaartje in de kaartlezer.
Kaartje formatteren in de camera
Geformatteerde kaartje in je kaartlezer stoppen en kijken of je hem nu wel kunt benaderen.
Programma killdisk van je PC verwijderen, want dat helpt jou blijkbaar niet.
Wat was het probleem dan met de kaartjes en je D300?
Kaartje formatteren in de camera
Geformatteerde kaartje in je kaartlezer stoppen en kijken of je hem nu wel kunt benaderen.
Programma killdisk van je PC verwijderen, want dat helpt jou blijkbaar niet.
Wat was het probleem dan met de kaartjes en je D300?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Afsluiten en opnieuw opstarten geeft geen zichtbare drive.
Als ik er een fotokaart in stopte dan startte altijd lightroom op maar nu niet meer.
Probleem met die Kingston kaarten (8GB elite Pro) was dat er steeds een foutmelding kwam na een flink aantal foto's pas overigens. Ik nam toen foto's in NEF en JPEG fine. Er bleek een schrijfprobleem. Ik had dat met twee nog ongebruikte en nieuw kaarten die wel in de camera eerst geformatteerd waren.
Wat ik wel opmerk dat bestandsbeheer (vista) onder "draagbare apparaten" Flash HS-CF aangeeft maar met een uitroepteken. Daaronder staat in een tabblad : dit apparaat start niet (Code10). Het is de enige vermelding onder draagbare apparaten. De andere kaarten in die kaartlezer staan daar niet genoemd.
Onder "Schijfstations" in bestandsbeheer staat ook de (ontbrekende) generic flash HS-CF USB device maar ook de andere slots van dezelfde (ingebouwde) cardreader SD/MS en HS-SM zijn daar wel gewoon zichtbaar.
Als ik er een fotokaart in stopte dan startte altijd lightroom op maar nu niet meer.
Probleem met die Kingston kaarten (8GB elite Pro) was dat er steeds een foutmelding kwam na een flink aantal foto's pas overigens. Ik nam toen foto's in NEF en JPEG fine. Er bleek een schrijfprobleem. Ik had dat met twee nog ongebruikte en nieuw kaarten die wel in de camera eerst geformatteerd waren.
Wat ik wel opmerk dat bestandsbeheer (vista) onder "draagbare apparaten" Flash HS-CF aangeeft maar met een uitroepteken. Daaronder staat in een tabblad : dit apparaat start niet (Code10). Het is de enige vermelding onder draagbare apparaten. De andere kaarten in die kaartlezer staan daar niet genoemd.
Onder "Schijfstations" in bestandsbeheer staat ook de (ontbrekende) generic flash HS-CF USB device maar ook de andere slots van dezelfde (ingebouwde) cardreader SD/MS en HS-SM zijn daar wel gewoon zichtbaar.
Geef eens aan of je kaartje het nog wel doet als hem in je camera gebruikt?!
Dennis,
Kaart in camera geformatteerd en foto's zijn te maken. Ook nu geen schijf te zien waar de foto's op staan. Ook een oudere kaart geprobeerd maar ook die niet meer te zien, helaas want hoe krijg ik nu mijn foto's op de PC.
Kaart in camera geformatteerd en foto's zijn te maken. Ook nu geen schijf te zien waar de foto's op staan. Ook een oudere kaart geprobeerd maar ook die niet meer te zien, helaas want hoe krijg ik nu mijn foto's op de PC.
- Cees
- Forumlid
Externe cardreader?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cookie1397
- Clublid
Kamera direct op de pc aansluiten?
Groet Ed
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers
Weet niet heel veel van computers, maar misschien help het wanneer je de driver van je cardreader opnieuw installeert.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dus 2 kaarten niet meer in de PC te herkennen, wel in je camera. Het lijkt er op dat er een paar zaken van de drivers op je PC niet meer compleet zijn. Probeer eens de USB-drivers te de-installeren die betrekking hebben op je verbinding met de camera en anders met je cardreader. (Configuratiescherm --> systeem --> apparaatbeheer). Na het opnieuw koppelen worden de drivers dan wellicht weer opnieuw geïnstalleerd.Knors schreef:Dennis,
Heb je de kaartjes al eens op een andere PC geprobeerd met een cardreader op die PC?
Vriendelijke groet, Léon Obers
De card heb ik via een pcmcia adapter in mijn laptop wel kunnen uitlezen.
Bestandsbeheer helpt me niet veel verder en zegt dat de juiste drivers zijn geinstalleerd.
Er schijnt een methode te zijn om je driveletter aan te passen. Ik er nog niet achter waar ik dat kan vinden
Bestandsbeheer helpt me niet veel verder en zegt dat de juiste drivers zijn geinstalleerd.
Er schijnt een methode te zijn om je driveletter aan te passen. Ik er nog niet achter waar ik dat kan vinden
Met het aanpassen van je driveletter is je probleem niet verholpen.
Ik zou je apparaat de-installeren, je pc afsluiten en weer opstarten zodat de pc nieuwe hardware vindt.
Als je de drive letter wil aanpassen moet je de drive aankliken met rechts en dan zit in 1 van de tabbladen de keuze om de letter aan te passen.
Wel als admin, anders lukt dat niet.
Ik zou je apparaat de-installeren, je pc afsluiten en weer opstarten zodat de pc nieuwe hardware vindt.
Als je de drive letter wil aanpassen moet je de drive aankliken met rechts en dan zit in 1 van de tabbladen de keuze om de letter aan te passen.
Wel als admin, anders lukt dat niet.
Helaas levert verwijderen en opnieuw opstarten geen ander resultaat.
Opvallend is dat in Apparaatbeheer een "draagbaar apparaat" is verschenen wat een foutmelding geeft. Dat apparaat is Flash HS-CF dus dat is een verwijzing naar het CF kaart maar dan verder klikkend krijg ik de melding dat apparaat niet werkt. Ook de extentie wpd komt daarbij voor en dat zou wordperfect doc betekenen . dat verband zie ik al helemaal niet.
Verder onder in aparaatbeheer zijn de drie slots als schijfstation zichtbaar maar daar kun je helaas de driveletter niet zien. De CF staat daar gewoon bij en zou ook moeten werken. Zie onderstaande schermafdruk.

In explorer zijn alleen maar de Memorystick en Sd slots zicht baar de schijven H: en J:. G: ontbreekt en dat is de CF kaart.
Zie onderstaand e afbeelding.

Ik vrees dat de camera direct aan de computer moet!
Opvallend is dat in Apparaatbeheer een "draagbaar apparaat" is verschenen wat een foutmelding geeft. Dat apparaat is Flash HS-CF dus dat is een verwijzing naar het CF kaart maar dan verder klikkend krijg ik de melding dat apparaat niet werkt. Ook de extentie wpd komt daarbij voor en dat zou wordperfect doc betekenen . dat verband zie ik al helemaal niet.
Verder onder in aparaatbeheer zijn de drie slots als schijfstation zichtbaar maar daar kun je helaas de driveletter niet zien. De CF staat daar gewoon bij en zou ook moeten werken. Zie onderstaande schermafdruk.

In explorer zijn alleen maar de Memorystick en Sd slots zicht baar de schijven H: en J:. G: ontbreekt en dat is de CF kaart.
Zie onderstaand e afbeelding.

Ik vrees dat de camera direct aan de computer moet!
- Cees
- Forumlid
Of, zoals gezegd, een externe cardreader. Kost nog geen tientje, voorzover ik weet.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Tsja, waarom geld uitgeven aan een losse als hij al in de machine zit.
Het komt vaker voor met vista en de drivers voor dit apparaat. Waarschijnlijk een TEAC.
Zou even googlen en dan proberen om geforceerd de drivers te installeren.
http://www.vistax64.com/drivers/199256- ... blems.html
Het komt vaker voor met vista en de drivers voor dit apparaat. Waarschijnlijk een TEAC.
Zou even googlen en dan proberen om geforceerd de drivers te installeren.
http://www.vistax64.com/drivers/199256- ... blems.html