Nikon + FotoNatura bijeenkomst

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Nikon + FotoNatura bijeenkomst

Bericht door Hans Braakhuis » ma feb 09 2009 8:17 am

Op de site van Nikon: http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local/broad/458/1.html
staat nog steeds deze info:

Expeditie IJsland met Danny Ellinger en Jan Vermeer
Een volle week naar IJsland met topfotografen Danny Ellinger en Jan Vermeer is voor de echte fotoliefhebber misschien de mooiste maar ook de meest leerzame expeditie die je kunt voorstellen.
Deze Nikon Photography Expert Special kunt u boeken via de fotovakhandelaar.
De volledig verzorgde reis inclusief vlucht heeft een prijsindicatie van € 4000,=
Via workshop@nikon kunt u zich aanmelden voor de eerstvolgende informatie-bijeenkomst.

Nu ben ik wel een fan van Danny en Jan, dus dacht ik, meld me gewoon eens aan voor de info bijeenkomst. Je weet maar nooit. Denk niet dat aanmelden nu nog zin heeft. Want beide reizen zijn zo goed als volgeboekt. Vandaag worden daarover de knopen over doorgehakt. De bijeenkomst was in het pand van Nikon afgelopen zaterdag.

Heel bijzonder was dat er bijna niemand aanwezig was. Ja natuurlijk 3 medewerkers van Fotonatura. En 5 (eigenlijk 3 echte) belangstellenden. En dan hoor je dat er op deze dag (http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40&t=15403) 320 tot 460 mensen zijn geweest.

Velen hebben dus iets moois gemist. M' n leukste aantekening: slecht weer bestaat niet, op IJsland heb je altijd mooi foto-weer. Veel tips over hoe ze bij FotoNatura hun foto's maken.
Heel sprekend was een landschapsfoto van IJsland. Als je op die plek staat en je kunt zo'n landschapsfoto maken, dan zullen al velen in hun handen knijpen. Maar ja, met zo'n foto zijn ze bij FotoNatura niet blij. Dus wordt de foto verbeterd. Middels een iets andere uitsnede en een iets andere compositie komen ook andere aspecten van het landschap naar voren. Een bloemenstruik in de voorgrond gaat een relatie aan met andere onderwerpen in het landschapsbeeld en geeft meer diepte. Zoiets had ik met veel geluk zelf ook nog wel eens kunnen bedenken. Maar je moet dan wel even het landschap zelf in, met het juiste objectief omdat anders het er niet allemaal goed op komt. Als je wat meer tijd op een plek bezig bent, dan zou je deze foto kunnen maken.
Maar dan nog zijn ze bij FotoNatura niet tevreden met de opname. Want het kan nog beter.
Als de juiste compositie is gevonden, met leuke onderwerpen, ritme, invoerende lijnen, herhaling van kleur en vorm, dan kun je nog meer doen:

licht
tijd

Voor de club zal ik proberen om nog eens een keer een workshop met FotoNatura te regelen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”