Hiephoi, we gaan nieuwe objectieven aanschaffen.
Oke, maar waar gaan we voor?
Wel, mijn keuze was snel gemaakt, na het nodige advies van onze winkel en na diverse objectieven uitgeprobeert te hebben, zowel qua scherpte als gewicht.
Moet hem tenslotte wel kunnen tillen. Ik ging voor de af-d 180mm f2,8.
Mijn huspup echter was eigenwijs, en ging tenslotte ondanks de waarschuwingen, ook van gebruikers, toch maar liever voor de sigma 70-200 macro 2 f2,8.
Want riep hij: dat scheelt 1000 Euro vergeleken met de nikon 70-200.
Afijn, heel enthousiast de lens op de camera en klikken maar met die hap.
Jaha, dat dacht hij.
Het objectief bleek een prima macrolens te zijn, maar verder af focussen ho maar.
Nee he, STUK!!!!
De volgende dag weer terug naar de winkel waar hij zonder probleem een nieuwe mee kreeg.
Ik riep nog: neem dan de Nikon.
Maar nee hoor, toch eigenwijs.
Wel blij, niet blij, of toch wel blij?
Afijn wij naar Artis.
Ik helemaal gelukkig met nieuwe lens en mooie foto's, maar bij Loek waren de foto's niet mooi.
Het leek erop of het objectief niet goed wilde focussen.
Waarop ik riep: welnee, dat ligt aan jou, je moet er mee om leren gaan.
Je moet toch wat zeggen niet waar? (als meedenkende vrouw).
Tja dan ga je toch na twee en een halve week nadenken of er toch niet iets mis is.
Vervolgens in het weekend met behulp van zo'n speciale focus test kaart het objectief getest.
Oh oh, niet goed dus op de D300!
Dan maar op mijn camera testen, want het kan natuurlijk ook aan de camera liggen.
Nee dus! (ook bij de D90: FRONTFOCUS.)
Dan schrik je, en denk je meteen aan verhalen van andere mensen die doodleuk van hun winkel te horen kregen, dan sturen wij hem even op.
Want (riep de winkelier) we kunnen hem natuurlijk niet meer retour nemen, hij is gebruikt.
En vervolgens waren deze mensen, zelfs in extreme gevallen, een paar maanden het objectief kwijt.
Ook al zat er totaal geen krasje of vingerafdruk op, de mensen konden hoog en laag springen maar hij werd opgestuurd naar Sigma.
Dit is voor ons ook de reden dat wij bij deze winkel, waar we al geruime tijd komen, eigenlijk al onze apparatuur aanschaffen omdat wij weten dat service en aandacht voorop staan.
Dus op maandag contact gezocht met de winkelier, en geen probleem hij kon zo retour.
Maar jullie snappen dus wel dat Loek nu eindelijk verstandig is geworden en dus nu maar de 70-200 van Nikon heeft aangeschaft.
Oke, veel duurder maar na twee keer problemen gehad te hebben met de sigma, verlies je wel het vertrouwen in dit objectief.
Ik wil hierbij wel even opmerken dat b.v. de 150-500 van Sigma een prima objectief is.
Dus dit verhaal gaat er niet om, om het merk af te kraken maar om te waarschuwen waar je het koopt en wees er voorzichtig mee en koop bij een goede fotozaak waar SERVICE voorop staat.
ALLE LOF VOOR DE SERVICE VAN CAMERALAND IN ALKMAAR
Groetjes karin en Loek
Alle lof voor de service.
-
- Clublid
- Berichten: 8091
- Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Alle lof voor de service.
Zo dat mag ook wel eens gezegd worden
En succes met jullie nieuwe aanwinst
Groetjes George

En succes met jullie nieuwe aanwinst

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: Alle lof voor de service.
Bedankt voor je reactie.
Een succes zijn die nieuwe objectieven zeker.
Ik was al heel blij, maar loek is dolgelukkig met zo'n meedenkende vrouw.
Hij roept dus zelf nu ook: hier kan geen lens tegenop.
Hij is nu druk aan het klikken en tevens ben ik mijn converter 'even' kwijt, de kenko 1,4, die werkt dus ook prima met zijn objectief.
Benieuwd wanneer ik die weer terug krijg!!!!
Overigens de testkaart vind je hier: http://www.focustestchart.com/chart.html
Groetjes Karin
Een succes zijn die nieuwe objectieven zeker.
Ik was al heel blij, maar loek is dolgelukkig met zo'n meedenkende vrouw.
Hij roept dus zelf nu ook: hier kan geen lens tegenop.
Hij is nu druk aan het klikken en tevens ben ik mijn converter 'even' kwijt, de kenko 1,4, die werkt dus ook prima met zijn objectief.
Benieuwd wanneer ik die weer terug krijg!!!!
Overigens de testkaart vind je hier: http://www.focustestchart.com/chart.html
Groetjes Karin
Re: Alle lof voor de service.
Goed te horen dat dit zo is gelopen Karin. En van de 70-200 krijg je geen spijt 

Re: Alle lof voor de service.
Jazeker blij toe.remoss schreef:Goed te horen dat dit zo is gelopen Karin. En van de 70-200 krijg je geen spijt
Maar geen spijt?
Voorlopig ben ik mijn converter kwijt!
Die gebruikt Loek dus nu op zijn 70-200.
GRRRRRRR, maar goed hij heeft geen spijt.
LOL
Groetjes Karin