Erwin Olaf op tv in Het uur van de wolf
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Erwin Olaf op tv in Het uur van de wolf
http://www.tvgids.nl/programma/8528017/ ... rwin_Olaf/
Met dank aan Soulpic: die meldde dit in een ander draadje.
Met dank aan Soulpic: die meldde dit in een ander draadje.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Erwin Olaf op tv in Het uur van de wolf
Indrukwekkende documentaire. Wat maakt die kerel toch een fantastische foto's!
Kijk ook eens rond op zijn website als je dat nog nooit gedaan hebt: http://www.erwinolaf.com/
Kijk ook eens rond op zijn website als je dat nog nooit gedaan hebt: http://www.erwinolaf.com/
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Toch vind ik het meer kunst dan fotografie. Volgens mij als je hem een kwast geeft komt er het zelfde uit. Ik bedoel daarmee dat ik van mening ben dat de uiteindelijke foto slechts de drager is waarmee hij zijn creatieve gedachten vast legt.
Het blijft ontzettend knap dat je dat dan ook nog eens zo goed kan en nog knapper dat hij die 2 (creativiteit en fotografie) kan combineren. Hij is wat mij betreft dan ook een paar stappen verder dan alleen een goede fotograaf.
Documentaire heb ik half gezien, werd niet goed van die Amerikaanse agent die om hem heen klitte.
Het blijft ontzettend knap dat je dat dan ook nog eens zo goed kan en nog knapper dat hij die 2 (creativiteit en fotografie) kan combineren. Hij is wat mij betreft dan ook een paar stappen verder dan alleen een goede fotograaf.
Documentaire heb ik half gezien, werd niet goed van die Amerikaanse agent die om hem heen klitte.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Gabees
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb het ook gezien en ik vond het bijzonder.
Die serie 'grief' vind ik werkelijk prachtig! Wauw....
Wat ik van hem vind weet ik niet. Ik zag 'm niet zo lang geleden bij pauw en witteman en toen vond ik 'm onsympathiek, maar dat blijkt hij dan in de docu weer niet te zijn.
Die serie 'grief' vind ik werkelijk prachtig! Wauw....
Wat ik van hem vind weet ik niet. Ik zag 'm niet zo lang geleden bij pauw en witteman en toen vond ik 'm onsympathiek, maar dat blijkt hij dan in de docu weer niet te zijn.
Dat vond ik wel meevallen... Spong die naast hem zat en zonder argumenten tegen hem aan zat te schoppen vond ik onsympathiek... kan me voorstellen dat hij doordoor wat geïrriteerd was.Gabees schreef:Ik zag 'm niet zo lang geleden bij pauw en witteman en toen vond ik 'm onsympathiek
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
- Léon Obers
- Forumlid
Jaren geleden ben ik wel eens bij een lezing van hem geweest. Was toen heel sympathiek.
Maar in het jachtige bestaan waarin hij nu leeft en werkt, met daarbij problemen met zijn gezondheid is het niet verwonderlijk dat hij wellicht ook gewoon erg snel geïrriteerd is en "overloopt".
Dat gevloek in de studio tegenover zijn modellen kon ik niet zo waarderen, maar onder de druk van het werk wel begrijpelijk, waarbij de modellen dat waarschijnlijk op dat moment ook begrijpen en er verder maar geen aanstoot aan geven, om de sfeer maar niet verder te laten escaleren.
Verder is het ook erg duidelijk dat er veel aan PR gedaan wordt om die naam die hij heeft hoog te houden. Het is dus ook gewoon keihard business maken zolang het kan en de mogelijkheden aangrijpen om dat zo breed mogelijk uit te dragen.
Maar in het jachtige bestaan waarin hij nu leeft en werkt, met daarbij problemen met zijn gezondheid is het niet verwonderlijk dat hij wellicht ook gewoon erg snel geïrriteerd is en "overloopt".
Dat gevloek in de studio tegenover zijn modellen kon ik niet zo waarderen, maar onder de druk van het werk wel begrijpelijk, waarbij de modellen dat waarschijnlijk op dat moment ook begrijpen en er verder maar geen aanstoot aan geven, om de sfeer maar niet verder te laten escaleren.
Verder is het ook erg duidelijk dat er veel aan PR gedaan wordt om die naam die hij heeft hoog te houden. Het is dus ook gewoon keihard business maken zolang het kan en de mogelijkheden aangrijpen om dat zo breed mogelijk uit te dragen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb het opgenomen,
Ga morgen even een uurtje kijken, ben benieuwd.
Ben het wel eens met a90 dat het onderhand bijna meer kunst is als fotografie. EN, je moet er van houden. Veel van zijn werk vind ik prachtig, veel ook niet.acc
Ga morgen even een uurtje kijken, ben benieuwd.
Ben het wel eens met a90 dat het onderhand bijna meer kunst is als fotografie. EN, je moet er van houden. Veel van zijn werk vind ik prachtig, veel ook niet.acc
"Imagination is far more important than knowledge"
Heb de documentaire gisteravond (zaterdag) pas kunnen bekijken. Wat me echt opviel dat de AF (autofocus) van zijn C*n*n niet goed zijn werk deed.
Dit ging vergezeld van stevige vloeken naar dit systeem. Later zie je hem werken met de vertrouwde H'blad met digitale achterwand.
Nu weten de studiofotografen onder ons ook wel dat AF in de studio niet goed werkt. Je zit er te snel net even naast.
Dit ging vergezeld van stevige vloeken naar dit systeem. Later zie je hem werken met de vertrouwde H'blad met digitale achterwand.
Nu weten de studiofotografen onder ons ook wel dat AF in de studio niet goed werkt. Je zit er te snel net even naast.
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Zeer mooie documentaire, moet einde zo nog even kijken maar van wat ik tot nu toe gezien heb, prachtige foto's. Inderdaad bijna kunst..
Gr.
Maud
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief