Wie kan ons vertellen welke beamer "goed" is en in aanmerking komt voor een prijs van ca 350,00.(we zijn een startende fotoclub)
Ik weet het, het is niet veel

Ik heb me aardig ingelezen, maar hoor toch om me heen: spaar lekker door totdat jullie een betere kunnen kopen, in die prijsklasse koop je niet veel.
Nu heb ik een oogje laten vallen op de "Acer P1165 DLP". Dit lijkt me een aardige beamer met redelijke kwaliteiten voor 357,00 E.
Maar nu hoor ik ook veel dat je goed moet opletten of zo´n beamer geschikt is voor foto presentaties, omdat niet elke beamer daar geschikt voor is.
Ik weet inmiddels dat de ansi lumen zo hoog mogelijk moeten zijn, dat er een hoog contrast moet zijn, dat er genoeg pixels moeten zijn enz.
Maar ik lees ook dat die ansi lumen er zijn zodat je bij daglicht ook nog presentaties kan verrichten en dat het de afstand bepaalt voor projectie.
Hoe meer lumen hoe verder weg je kunt projecteren. Waar?
De vervangende lamp kost hier 120,00 als dat nodig mocht zijn. Niet goedkoop maar als je er maximaal 4 uur per maand mee doorbrengt kunnen we nog even vooruit.(3000 branduren).
Wie kan mij zeggen of dit type goed is voor foto presentaties, of een ander alternatief heeft, of ervaring heeft met een ander merk in de prijsklasse die ik zoek.
Dank alvast voor iedereen die wil reageren.
Mieke