2e hands risico's
2e hands risico's
hoihoi,
ik ben door mijn vader erg aangestoken met het digitaal fotograferen!
nou heeft hij een D70 en ik zou deze graag ook zelf aanschaffen.
helaas ben ik maar een arme student dus zit te twijfelen over een 2e hands camera. Ik wil/moet hem hebben voor juni dit jaar aangezien ik dan naar afrika vertrek.
Nu zijn mijn vragen:
-Zit er een groot risico aan 2e hands kopen?
-Waar kan ik het beste kijken?
-Wat is een redelijk prijs voor de losse D70 Of D70s body?
alvast bedankt!
ik ben door mijn vader erg aangestoken met het digitaal fotograferen!
nou heeft hij een D70 en ik zou deze graag ook zelf aanschaffen.
helaas ben ik maar een arme student dus zit te twijfelen over een 2e hands camera. Ik wil/moet hem hebben voor juni dit jaar aangezien ik dan naar afrika vertrek.
Nu zijn mijn vragen:
-Zit er een groot risico aan 2e hands kopen?
-Waar kan ik het beste kijken?
-Wat is een redelijk prijs voor de losse D70 Of D70s body?
alvast bedankt!
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kijk eens op dutchphotozone (registreren verplicht). 2e hands blijft altijd riskant vraag altijd een aankoopbewijs en hoeveel foto's ermee gemaakt zijn en of de camera al een keer voor reparatie is geweest.
Waarom kijk je niet voor een nieuwe D50 body die is nieuwe als de D70 en de functies zijn voor een beginner als jij meer dan genoeg wat erop zit. En dan heb je natuurlijk een nieuwe
Body: € 439,- bij digital street
Waarom kijk je niet voor een nieuwe D50 body die is nieuwe als de D70 en de functies zijn voor een beginner als jij meer dan genoeg wat erop zit. En dan heb je natuurlijk een nieuwe

Body: € 439,- bij digital street
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Kopen en nog eens kopen
Hallo antilogicbass,
Je had een vraag over het aanschaffen van een D70.
Risico zit er natuurlijk altijd aan, maar er zijn wel dingen waar je op kan letten, waardoor je het risico kan verminderen.
Zelf ik ik kortgeleden Twee D70s aangeschaft voor de prijs van 375 euro en 395 euro.
Op Marktplaats kom je het een en ander tegen. Zelf heb ik ook via MP deze twee camera's aangeschaft.
Vaak de aanbieder rechtstreeks benaderen is belangrijk, kan je een idee krijgen wat voor persoon het is en of het een echte hobbyist is of een louche handelaar.
Stel gewoon wat vragen over fotograferen en waar die man/vrouw zijn/haar interesses naar uitgaan enz.
Vraag of het eerste eigenaar is en hoeveel foto's er mee gemaakt zijn.
Orginele aankoopbon/garantiebewijs
Orginele verpakking doos enz.
Is alles er nog bij, snoertjes, CD's, lader enz.
Vraag de serienummers van de apperatuur.
Als iemand niets meer heeft, ook lader enz. doe het dan in princiepe niet, kans is groot dat de camera gestolen is.
Altijd als je de prijs rond gemaakt hebt, persoonlijk naar toe gaan, liefst met nog iemand die ook verstand heeft van camera's.
Nooit op laten sturen, dan ben jij je geld kwijt en heb nog geen camera.
Desnoods bel je een fotoboer daar in de buurt op of je met een camera die je wil kopen langs kan komen om een soort aankoopkeuring te doen.
Ga dan met de verkoper naar die fotozaak, als de verkoper dat niet wil zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat er iets niet pluis is.
Kijk of de camera er mooi en niet beschadigd uitziet.
Je ziet gauw aan de gebruikssporen of het een afgeragd ding is of niet.
Er zijn heel wat dingen die je kunt doen om risico te vermijden.
Een D70s is ongeveer gelijk op de markt gekomen als de D50.
Persoonlijk vind ik de D70(s) meer camera dan de D50, ligt lekkerder in de hand en ziet er gewoon goed uit.
Het voordeel is dat je vader ook een D70 heeft en als je vragen hebt kan je bij je vader terecht daar hij al enige tijd met de camera werk.
Een nieuwe body kost momentheel 515 euro, dus iets duurder dan gebruikt maar wel een overweging waard als je geen risico wilt lopen.
Maar voor je een beslissing neemt voor welk type camera je gaat, pak ze allebei vast in je handen en voel welke het prettigste in je handen ligt.
Dan weet ik al bijna zeker welke beslissing je neemt.
Succes en wil je nog meer weten, laat maar horen we helpen je graag van de ........................
Groetjes George
Je had een vraag over het aanschaffen van een D70.
Risico zit er natuurlijk altijd aan, maar er zijn wel dingen waar je op kan letten, waardoor je het risico kan verminderen.
Zelf ik ik kortgeleden Twee D70s aangeschaft voor de prijs van 375 euro en 395 euro.
Op Marktplaats kom je het een en ander tegen. Zelf heb ik ook via MP deze twee camera's aangeschaft.
Vaak de aanbieder rechtstreeks benaderen is belangrijk, kan je een idee krijgen wat voor persoon het is en of het een echte hobbyist is of een louche handelaar.
Stel gewoon wat vragen over fotograferen en waar die man/vrouw zijn/haar interesses naar uitgaan enz.
Vraag of het eerste eigenaar is en hoeveel foto's er mee gemaakt zijn.
Orginele aankoopbon/garantiebewijs
Orginele verpakking doos enz.
Is alles er nog bij, snoertjes, CD's, lader enz.
Vraag de serienummers van de apperatuur.
Als iemand niets meer heeft, ook lader enz. doe het dan in princiepe niet, kans is groot dat de camera gestolen is.
Altijd als je de prijs rond gemaakt hebt, persoonlijk naar toe gaan, liefst met nog iemand die ook verstand heeft van camera's.
Nooit op laten sturen, dan ben jij je geld kwijt en heb nog geen camera.
Desnoods bel je een fotoboer daar in de buurt op of je met een camera die je wil kopen langs kan komen om een soort aankoopkeuring te doen.
Ga dan met de verkoper naar die fotozaak, als de verkoper dat niet wil zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat er iets niet pluis is.
Kijk of de camera er mooi en niet beschadigd uitziet.
Je ziet gauw aan de gebruikssporen of het een afgeragd ding is of niet.
Er zijn heel wat dingen die je kunt doen om risico te vermijden.
Een D70s is ongeveer gelijk op de markt gekomen als de D50.
Persoonlijk vind ik de D70(s) meer camera dan de D50, ligt lekkerder in de hand en ziet er gewoon goed uit.
Het voordeel is dat je vader ook een D70 heeft en als je vragen hebt kan je bij je vader terecht daar hij al enige tijd met de camera werk.
Een nieuwe body kost momentheel 515 euro, dus iets duurder dan gebruikt maar wel een overweging waard als je geen risico wilt lopen.
Maar voor je een beslissing neemt voor welk type camera je gaat, pak ze allebei vast in je handen en voel welke het prettigste in je handen ligt.
Dan weet ik al bijna zeker welke beslissing je neemt.
Succes en wil je nog meer weten, laat maar horen we helpen je graag van de ........................

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
hartstikke bedankt voor de snelle reacties!!
De D70 is mijn keus, aangezien ik deze ook vaker ga gebruiken en deze spreekt mij gewoon meer aan de de D50.
Als ik het goed begrijp is rond de 380 euro een nette prijs?
Ik zal eens gaan rondkijken op marktplaats.
helaas woon ik in zuid limburg dus niet zo centraal van alles af.
Hoe zit het met kopen in duitsland? Want ik woon vlak bij aken.
De D70 is mijn keus, aangezien ik deze ook vaker ga gebruiken en deze spreekt mij gewoon meer aan de de D50.
Als ik het goed begrijp is rond de 380 euro een nette prijs?
Ik zal eens gaan rondkijken op marktplaats.
helaas woon ik in zuid limburg dus niet zo centraal van alles af.
Hoe zit het met kopen in duitsland? Want ik woon vlak bij aken.
-
- Clublid
D70
antilogicbass,
Nu ga je weer heel veel vragen over kopen in Duitsland, geen idee, maar dat zijn ook gewoon mensen net als wij en spreken over het algemeen Duits.
Maar voor ongeveer 380 euro kan je een D70s kopen.
Een D70 ligt ongeveer 50 euro goedkoper.
Ik zal je een adres van een medeforumlid mailen waarvan ik weet dat die een D70 heeft die rond de 335 euro moet opbrengen.
Van deze camera heb ik heel sterk het vermoeden dat die perfect in orde is.
Ik stuur je een PB dit i.v.m. de privacy.
Groetjes George
Nu ga je weer heel veel vragen over kopen in Duitsland, geen idee, maar dat zijn ook gewoon mensen net als wij en spreken over het algemeen Duits.
Maar voor ongeveer 380 euro kan je een D70s kopen.
Een D70 ligt ongeveer 50 euro goedkoper.
Ik zal je een adres van een medeforumlid mailen waarvan ik weet dat die een D70 heeft die rond de 335 euro moet opbrengen.
Van deze camera heb ik heel sterk het vermoeden dat die perfect in orde is.
Ik stuur je een PB dit i.v.m. de privacy.
Groetjes George

-
- Clublid
pratende camera
antilogicbass,
Jij schreef:
Ik heb een camera nog nooit horen praten, jij wel?
Maar zonder dollen, die taal kan je in het menu aanpassen, je kan er zelfs Japans inzetten.
Groetjes George
Jij schreef:
Code: Selecteer alles
Enige nadeel is dat de camera ook duitstalig is dan he?

Maar zonder dollen, die taal kan je in het menu aanpassen, je kan er zelfs Japans inzetten.
Groetjes George

- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb het afgelopen half jaar ongeveer 15 body,s en ongeveer even zoveel lenzen gekocht, allemaal op marktplaats.
Mijn ervaring is dat je daar veiliger een body kan kopen als een lens.
Een lens mankeerd nog wel eens wat aan.
En vragen of er wat aan mankeer en dergelijke heeft niet zoveel zin.
Als er echt wat aan mankeerd zeggen ze dat vaak toch niet.
Gewoon doen dus, met de prijzen waarvoor je tegenwoordig een digitale body kan kopen val je geen buil aan.
Mijn ervaring is dat je daar veiliger een body kan kopen als een lens.
Een lens mankeerd nog wel eens wat aan.
En vragen of er wat aan mankeer en dergelijke heeft niet zoveel zin.
Als er echt wat aan mankeerd zeggen ze dat vaak toch niet.
Gewoon doen dus, met de prijzen waarvoor je tegenwoordig een digitale body kan kopen val je geen buil aan.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Nee, niet te eten die dingen.
Het begon met een D70 D70s en een D100
Geen van de 3 bevielen me.
Alle 3 met winst weer verkocht door een beetje te switchen met lenzen, en zo als leuke setjes weer verkocht.
Toen kreeg ik de smaak te pakken en heb er een tijdje in gehandeld.
Momenteel staat het op een laag pitje omdat ik het druk heb met m,n, internetwinkel.
Het begon met een D70 D70s en een D100
Geen van de 3 bevielen me.
Alle 3 met winst weer verkocht door een beetje te switchen met lenzen, en zo als leuke setjes weer verkocht.
Toen kreeg ik de smaak te pakken en heb er een tijdje in gehandeld.
Momenteel staat het op een laag pitje omdat ik het druk heb met m,n, internetwinkel.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends