Vosonic VP8390 160GB

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Vosonic VP8390 160GB

Bericht door George Fennes » zo jan 28 2007 9:57 pm

Heeft iemand ervaring met de Vosonic VP8390 160GB ?

Volgend jaar willen we met 5 man (eh sorry 1 man en 4 dames) voor 2 á 3 maanden naar Suriname gaan.

En zijn daar van plan om heel wat plaatjes te schieten.

Maar ja als je allemaal CF kaarten moet kopen, loop je ook op leeg en kan je verder nog niets zien.

Daarom leek dit me een leuke optie.

Heeft iemand suggesties of ervaring met dit apparaat of een ander die beter is, dan zou ik het graag vernemen.

Onderstaande link is van een internetwinkel die hem te koop aanbied.

http://www.jacob-computer.de/Vosonic_VP ... tml?ref=25

Alvast bedankt voor jullie adviezen/suggesties.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » zo jan 28 2007 10:03 pm

George voor iets meer heb je al een Notebook.
Of voor veel minder: http://www.kamera-express.nl/index.php? ... ubtype=103
Met vr. gr.
Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid

Notebook of een ander ding

Bericht door George Fennes » zo jan 28 2007 10:08 pm

Klopt Gerrit,

Ik heb al een Notebook, maar met het vliegtuig kan je zo weinig meenemen.

Dus ruimtegebrek en gewicht speelt een rol.

Vandaar dat ik naar een klein en handzaam ding zoek.

Maar bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jan 28 2007 10:20 pm

George,

Het model dat je ons laat zien, ken ik niet maar ik heb wel goede verhalen gehoord over Espon viewers

Hier zijn ze te zien

http://www.epson.nl/product/digicam/index.htm

Maar vertel eens over die 2 - 3 maanden Suriname ?? met je vrouw en 3 dochters ? :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

George Fennes
Clublid
Clublid

Suriname

Bericht door George Fennes » zo jan 28 2007 10:32 pm

Hallo a90,

Je vroeg:

Code: Selecteer alles

Maar vertel eens over die 2 - 3 maanden Suriname ?? met je vrouw en 3 dochters ? 
Inderdaad, dat heb je goed geraden.

We zijn van plan om een tijdje daar te gaan wonen, maar dan willen we wel even kijken of het ons daar inderdaad bevalt en een periode van 2 á 3 maanden leek ons een aardige testcase.

Wil je meer weten, vraag maar raak zou ik zeggen.

O, ja deze topic gaat over zo'n opslagtank voor foto's

Ik heb ook gekeken naar de Epson 5000 (80 GB)maar die is
a. meer dan 150 euro duurder en
b. heeft maar de helft van de capaciteit van de Vosonic (160 GB)

Dus daarom viel mijn oog op de Visonic

ALvast bedankt voor de reactie's

SPIKE

Bericht door SPIKE » ma jan 29 2007 12:01 am

Kijk eens op onderstaande URL. Deze is niet echt goedkoop…maar misschien een goede optie.

http://www.asus.nl/products4.aspx?l1=5& ... odelmenu=1

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » ma jan 29 2007 12:07 am

Ik ben niet zo technisch dus misschien een dom antwoord maar waarom geen externe harde schijf (of 2)
300 gig. heb je voor rond de 100 euro en er staan daar toch computers genoeg om hem op aan te sluiten?
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Maerlant

Bericht door Maerlant » ma jan 29 2007 12:32 am

Hoi George,

Ben vorig jaar mei via Heathrow naar Tokyo en terug gevlogen. Op de terugweg keek ik eens naar een i-Pod. De verkoper wees me op een ander apparaat, de Archos AV500. Voor mijn versie met een 60Gb HD betaalde ik ongeveer GBP 300. Door zijn veelzijdigheid kan hij ook dienen als MP3 speler, portable DVR, externe HD en fotoviewer. Ingebouwd zit een Picturebridge interface (via USB Mini B), zodat je via een USB kabel je foto's rechtstreeks kan uploaded. Interface ondersteunt geen NEF maar wel jpg. Ik had hem bij me gedurende een maand in Vancouver, CND naast mijn 15" laptop, en vond het makkelijker mee te nemen dan die schootlap. Wordt geleverd met alle benodigde kabels en lichtnetadapters. Vind het nog steeds een goede deal. Enige nadeel, je kan er niet mee bellen of een biertje koud in zetten
:shock: ...
Alle gekheid op een stokje, keek net naar de site van Archos, maar hun nieuwe apparaten zijn veel minder multi-media, een stuk duurder en met minder opslagcapaciteit. Verder is opvallend dat er niet al te veel op eBee te koop worden aangeboden. Maar als je er eentje te pakken kan krijgen, zou het doen.
Veel plezier met shoppen en wegen

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » ma jan 29 2007 1:07 am

olle_griese schreef:Ik ben niet zo technisch dus misschien een dom antwoord maar waarom geen externe harde schijf (of 2)
300 gig. heb je voor rond de 100 euro en er staan daar toch computers genoeg om hem op aan te sluiten?
Olle griese, ik weet het niet zeker maar moet je dan geen apparaatstuurprogramma instaleren op de pc waar je hem op aansluit.

martijn01

Bericht door martijn01 » ma jan 29 2007 1:21 am

Ik snap deze hele discussie niet als ik heel eerlijk ben.
Je hebt inderdaad beperkte bagage in een vliegtuig, maar een laptop bij je handbagage lijkt me absoluut geen struikel punt. ik denk dat je hiet veel meer aan hebt als het voorbeeld dat jij ons geeft.
Dus een hele simpele laptop van pak en beet 400 E is al vele malen goedkoper als jou optie. en met een laptop kan je ook veel meer.
Dit is mijn mening. en natuurlijk waardeer ik die van jou ook.
Maar ik heb sterk de indruk dat je in deze situatie 1000000000% voor de laptop moet gaan. ik heb wellis een fiets in een vliegtuig vervoerd dus een laptop.................

Mvg,

Martijn

George Fennes
Clublid
Clublid

Bagage

Bericht door George Fennes » ma jan 29 2007 2:43 am

Hoi Martijn,

Alleen mijn fotouitrusting is al bijna 10kg het maximum dat je mee mag nemen.

Natuurlijk heeft een laptop veel meer mogelijkheden, mooier scherm en ga zo maar door.

Maar ik krijg al last van m'n rug als ik alleen m'n fotorugzak moet sjouwen.

Ik moet er niet bij stilstaan dat er nog een laptop van ruim 3kg bijkomt.

Dan is zo'n klein apparaatje toch veel handiger voor het doel wat ik er mee voor ogen heb.

Maar smaken verschillen daar doe je niets aan.

Ik heb een hele goede laptop, maar die wil ik niet meeslepen.

Maar voor 400 euro heb je niet veel laptop hoor!

Ik wil dan wel een beetje snel in kunnen laden en vlot op het scherm de boel kunnen bekijken, als ik zo'n ding meeneem.

Daar komt nog bij dat die Vosonic een harde schijf heeft van 160GB en dat is niet niks.

Afgelopen vakantie zijn we 1 maand in Suriname geweest en hebben we in JPEG hoogste resulutie enz. toch ongeveer 20GB volgeschoten.

Als we dat in RAW/NEF gaan doen, hebben we een veelvoud nodig van die 20GB, zeker gezien het feit dat we nu 3 maanden weg willen blijven.

Dus die 160GB is geen overbodige luxe.

Maar alle sugesties zijn welkom.

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » ma jan 29 2007 7:47 am

Goedemorgen George,

Is het niet veel handiger en veel lichter om tig losse kaartjes van een paar gieg te kopen? Tegenwoordig kan je al in een boomhut annex questhouse een cd/dvd laten branden, dus echt veel kaartjes hoef je niet aan te schaffen...

Succes met je rug... :roll:

George Fennes
Clublid
Clublid

CF kaarten

Bericht door George Fennes » ma jan 29 2007 8:09 am

Beste Onne-Floris Broekema,

Dat heb ik inderdaad overwogen, maar voordeliger is het niet.

Als je nagaat dat wij nu minimaal 5 CF kaarten van 4GB elk hebben volgeschoten met een prijs van gemiddeld 100 euro.

Deze opnames hebben we gemaakt in de hoogste JPEG resolutie in één maand.

Over 3 maanden hebben we 10 kaarten extra nodig (is 1000 euro) als we alleen in JPEG schieten, maar dan willen we ook in RAW/NEF gaan werken hebben we nog eens 14 kaarten extra nodig, is een extra kostenpost van 1400 euro.

Die 1400 + 1000 euro opgeteld is 2400 euro extra.

Valt tegen is het niet?

Het is wel 112 GB wat je dan moet wegschrijven.

Dan is voor mij of een laptop of zo'n Visonic achtig ding een hele goede optie.

Dus Onne-Floris, het valt niet altijd mee om DE goede optie te vinden.

Maar bedankt in ieder geval.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma jan 29 2007 8:23 am

Hoi,

Jullie gaan toch met zen vijven???
Kan iemand anders je laptop toch in zijn tas steken of hebben jullie allemaal een fototas van 10kg????
En wat "snel" wegschrijven op zo'n Vosonic betreft, stel je daar absoluut niet teveel bij voor, dat valt erg tegen hoor, dat gaat helemaal niet snel.
Nee, geef mij maar de laptop.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

John Sentani

Bericht door John Sentani » ma jan 29 2007 8:28 am

Hallo George,

ik heb het zelfde probleem vaker, wil ook niet altijd de laptop meenemen, zwaar, neemt veel ruitme in beslag, kan kapot gaan, etc. In China en Amerika kunnen ze je laptop tegenwoordig zelf achter houden ivm met terrorisme (in China ook om je laptop in een kwartiertje te kopieren.....).

Ik heb daarom 2 jaar geleden het kleinere broertje gekocht, de Vosonic VP6230i.
Is wat goedkoper, wat kleiner, heeft een kleiner beeldscherm, maar ook kleur. (ps let erop dat je er aan case bijkoopt!!)
Waarom heb ik toen deze gekocht?

- De 8360 was toen maximaal 40GB en ik wilde 100Gb (het is gelijk één van mijn backup-up plekken voor mijn foto's). Ik heb dus altijd alle foto's bij me van de afgelopen jaren :-)
- Het is voor mij echt een image tank en geen media-player. De 8360 neigt sterk naar een media player met zo'n groot scherm.
- niet zwaar
- kan ook met AA batterijen werken (zit adapter bij), voor de wat exotische oorden of aparte stekkers
- losse batterij, kan vervangen worden als die "op" is
- zit een kleurenscherm bij dus ik controleren dat de foto's echt op de harddisk staan in tegenstelling tot een aantal andere die dit aan alleen aangeven (zien is geloven)
- prijsverschil met de 8360 was toen best wel groot. ik heb de mijne gekocht in duitsland via e-bay via de importeur in duitsland van Vosonic, easy-tec.
- kwam in vergelijking beter naar voren in vergelijking met een hele boel andere imagetanks (epson etc)

Volgens mij is de 8360 technisch verder hetzelfde muv het grotere scherm. Mijn 6230 bevalt me uitstekend, heeft nooit gefaald, zelfs niet bij tropische temperaturen.

Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik ook voor de 8360 gaan, prijsverschil is duidelijk minder geworden, hij is lichter lijkt het en je hebt er jaren plezier van.

Succes met je afweging.

John

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”