Hallo George,
ik heb het zelfde probleem vaker, wil ook niet altijd de laptop meenemen, zwaar, neemt veel ruitme in beslag, kan kapot gaan, etc. In China en Amerika kunnen ze je laptop tegenwoordig zelf achter houden ivm met terrorisme (in China ook om je laptop in een kwartiertje te kopieren.....).
Ik heb daarom 2 jaar geleden het kleinere broertje gekocht, de Vosonic VP6230i.
Is wat goedkoper, wat kleiner, heeft een kleiner beeldscherm, maar ook kleur. (ps let erop dat je er aan case bijkoopt!!)
Waarom heb ik toen deze gekocht?
- De 8360 was toen maximaal 40GB en ik wilde 100Gb (het is gelijk één van mijn backup-up plekken voor mijn foto's). Ik heb dus altijd alle foto's bij me van de afgelopen jaren

- Het is voor mij echt een image tank en geen media-player. De 8360 neigt sterk naar een media player met zo'n groot scherm.
- niet zwaar
- kan ook met AA batterijen werken (zit adapter bij), voor de wat exotische oorden of aparte stekkers
- losse batterij, kan vervangen worden als die "op" is
- zit een kleurenscherm bij dus ik controleren dat de foto's echt op de harddisk staan in tegenstelling tot een aantal andere die dit aan alleen aangeven (zien is geloven)
- prijsverschil met de 8360 was toen best wel groot. ik heb de mijne gekocht in duitsland via e-bay via de importeur in duitsland van Vosonic, easy-tec.
- kwam in vergelijking beter naar voren in vergelijking met een hele boel andere imagetanks (epson etc)
Volgens mij is de 8360 technisch verder hetzelfde muv het grotere scherm. Mijn 6230 bevalt me uitstekend, heeft nooit gefaald, zelfs niet bij tropische temperaturen.
Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik ook voor de 8360 gaan, prijsverschil is duidelijk minder geworden, hij is lichter lijkt het en je hebt er jaren plezier van.
Succes met je afweging.
John