Past Photobucket.com foto's aan na het uploaden?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Past Photobucket.com foto's aan na het uploaden?

Bericht door Patrick » za jan 16 2010 3:20 am

Ik zit net even naar m'n foto's van de catamarans van vorig jaar te kijken. Kijk ik nou fout, of maakt Photobucket.com ze donkerder? Voorbeeldje:

Photobucket.com:
Afbeelding

M'n eigen homepage:
Afbeelding

:huh: :huh: :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Past Photobucket.com foto's aan na het uploaden?

Bericht door gijs sandberg » za jan 16 2010 6:02 am

Beste Patrick,
Ze ogen verschillend in mijn browser, maar als ik ze (right-click save as) ophaal lijken de histogrammen identiek.
Zowel in ViewNX als Picasa 3.x.
Wel verschilt de lengte van de gesavede bestanden: 208.978 vs 213.437 voor de bucket versie.
Groeten, GIjs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op za jan 16 2010 10:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » za jan 16 2010 8:01 am

Patrick schreef:Ik zit net even naar m'n foto's van de catamarans van vorig jaar te kijken. Kijk ik nou fout, of maakt Photobucket.com ze donkerder?

Het is mijn stellige overtuiging -eigen ervaring- dat er iets wordt aangepast. Alleon-line fotobeheerders doen dat in meer of mindere mate. PB in mindere mate, ImageShack in meerdere mate. Het komt denk ik door de compressie die ze allemaal in een bepaalde vorm toepassen.
Ben nu trouwens aan het kijken naar PictureTown van Nikon. Daar heb ik het nog niet kunnen ontdekken, maar die doet het ongetwijfeld ook.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 16 2010 1:01 pm

Dan moet ik maar wat vaker links direct naar m'n homepage plaatsen. Dat heeft een aantal nadelen:

- Het vinden van de juiste paden is een stuk lastiger. Bij Photobucket selecteer je de foto's en genereer je zo alles inclusief BB codes (die img dingen).
- Ik kan dan minder makkelijk foto's verwijderen of aanpassen want dat heeft direct gevolgen voor wat op het forum zichtbaar is.
- Mijn homepage staat bij een vriend van me. Die heeft natuurlijk een andere infrastructuur dan Photobucket heeft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za jan 16 2010 1:04 pm

Hoe groot is je foto die je naar Photobucket hebt geupload? Indien je geen abonnement hebt en je foto is groter dan 1MB dan wordt deze door hen aangepast. Het is mij nog nooit opgevallen dat er verschil zit in mijn originele en de platen die ik heb geupload. Wel als ze over de 1MB grens gingen.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za jan 16 2010 1:20 pm

Voordat ik mijn foto's upload naar Photobucket verklein ik ze eerst en ook ik herken het probleem van kleurverschil niet.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » za jan 16 2010 1:53 pm

Patrick schreef:Ik zit net even naar m'n foto's van de catamarans van vorig jaar te kijken. Kijk ik nou fout, of maakt Photobucket.com ze donkerder?
Ik geen verschil op mijn Mac in Safari en Firefox. Heb echter geen browser meer die geen colormanagement ondersteunt.
Het zou met het kleurprofiel te maken kunnen hebben. Converteer je de foto's wel eerst naar sRGB kleurruimte?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 16 2010 3:20 pm

Onno schreef:
Ik geen verschil op mijn Mac in Safari en Firefox. Heb echter geen browser meer die geen colormanagement ondersteunt.
Het zou met het kleurprofiel te maken kunnen hebben. Converteer je de foto's wel eerst naar sRGB kleurruimte?
Dat zou automatisch moeten gaan. Als ik in PhotoMe kijk (plugin in Firefox), dan zie ik na lang zoeken iets over Adobe RGB. En daar is de foto wel in geschoten. Maar volgens mij is hij toch echt naar sRGB omgezet. De Nikon versie, maar dat maakt volgens mij niets, uit, toch?

Iemand die even naar de bovenstaande foto's wil kijken of ze inderdaad goed staan. Onno brengt me weer aan het twijfelen. Foute man... :wink2:

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za jan 16 2010 4:53 pm

Ingesloten kleurprofiel: Nikon sRGB 4.0.0.3002
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 17 2010 2:36 am

ALE schreef:Ingesloten kleurprofiel: Nikon sRGB 4.0.0.3002
Precies. Niets mis mee dus. Dank je Arthur!

Heidi

Bericht door Heidi » wo feb 10 2010 2:32 pm

Patrick, jouw foto is gecomprimeerd, er is een hogere JPEG compressie toegepast. Daardoor word het bestandsformaat verkleind en kost het Photobucket minder bandbreedte. Bij compressie worden de individuele kleurenblokjes anders gerangschikt. Hieronder zie twee screenshots van de middelste 'G' op de drijver van de catamaran:

Jouw foto
AfbeeldingAfbeelding
Photobucket foto

Je ziet dat de heldere blokjes die de basis van de 'G' definiëren zijn vervangen door donkerder blokjes. De scherpe randen zijn minder scherp geworden omdat blokjes die de lichte kleur van de drijver weergeven zijn vervangen door rozige blokjes. Hetzelfde zie je ook aan het blauwe streepje van de 'N', rechts in beeld. Donkerder en minder scherp.

Ik vind het wel heel scherp van je dat je het verschil ziet, want op mijn Eizo LCD zie ik pas bij herhaald heen en weer klikken tussen jouw upload en de Photobucket upload dat jouw upload iets scherper is, wat de detailopnames hierboven bewijzen. De kleuren lijken dan op Photobucket inderdaad iets af te wijken. Ik ga ze straks nog eens op een van de CRT's bekijken. Waarmee heb jij het bekeken?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 10 2010 2:54 pm

Op een Samsung 226 BW. Een prima monitor, maar niets speciaals voor fotografie.

Ik heb overigens niet zitten pixelpeepen, maar het totaalbeeld gaf me een ander gevoel...

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » wo feb 10 2010 3:03 pm

Ik heb het idee dat als ik foto's via pb hier op het forum plaats ze ook anders overkomen..Niet scherp..Maar ik lees net bij Riemke dat zij ze verkleint daar zal het wel aanliggen..

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 10 2010 3:29 pm

Anne nikond40 schreef:Ik heb het idee dat als ik foto's via pb hier op het forum plaats ze ook anders overkomen..Niet scherp..Maar ik lees net bij Riemke dat zij ze verkleint daar zal het wel aanliggen..
Dat is helemaal afhankelijk van hoe groot je scherm is. We hebben de maximale maat op 1024x1024 pixels gezet. De browser schaalt de foto's als er niet voldoende ruimte is op het scherm. Kijk maar eens naar wat je ziet als je de eigenschappen van je plaatje opvraagt (rechter muisknop). Dan zie je de maat, en indien van toepassing de maat waarheen het geschaald is.

Heidi

Bericht door Heidi » wo feb 10 2010 3:48 pm

Als je rechtsklikt op zo'n foto en afbeelding bekijken kiest krijg je ze in het oorspronkelijke formaat waarin ze op de foto host staan te zien.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”