Photobucket.com:

M'n eigen homepage:

Patrick schreef:Ik zit net even naar m'n foto's van de catamarans van vorig jaar te kijken. Kijk ik nou fout, of maakt Photobucket.com ze donkerder?
Ik geen verschil op mijn Mac in Safari en Firefox. Heb echter geen browser meer die geen colormanagement ondersteunt.Patrick schreef:Ik zit net even naar m'n foto's van de catamarans van vorig jaar te kijken. Kijk ik nou fout, of maakt Photobucket.com ze donkerder?
Dat zou automatisch moeten gaan. Als ik in PhotoMe kijk (plugin in Firefox), dan zie ik na lang zoeken iets over Adobe RGB. En daar is de foto wel in geschoten. Maar volgens mij is hij toch echt naar sRGB omgezet. De Nikon versie, maar dat maakt volgens mij niets, uit, toch?Onno schreef:Ik geen verschil op mijn Mac in Safari en Firefox. Heb echter geen browser meer die geen colormanagement ondersteunt.Patrick schreef:Ik zit net even naar m'n foto's van de catamarans van vorig jaar te kijken. Kijk ik nou fout, of maakt Photobucket.com ze donkerder?
Het zou met het kleurprofiel te maken kunnen hebben. Converteer je de foto's wel eerst naar sRGB kleurruimte?
Precies. Niets mis mee dus. Dank je Arthur!ALE schreef:Ingesloten kleurprofiel: Nikon sRGB 4.0.0.3002
Dat is helemaal afhankelijk van hoe groot je scherm is. We hebben de maximale maat op 1024x1024 pixels gezet. De browser schaalt de foto's als er niet voldoende ruimte is op het scherm. Kijk maar eens naar wat je ziet als je de eigenschappen van je plaatje opvraagt (rechter muisknop). Dan zie je de maat, en indien van toepassing de maat waarheen het geschaald is.Anne nikond40 schreef:Ik heb het idee dat als ik foto's via pb hier op het forum plaats ze ook anders overkomen..Niet scherp..Maar ik lees net bij Riemke dat zij ze verkleint daar zal het wel aanliggen..