Nikon heeft vandaag een update vrijgegeven van Capture NX, versie 1.1. Deze bevat oplossingen voor diverse problemen die zich voordeden met Capture NX versie 1.0.1.
Belangrijke verbeterpunten voor Windows gebruikers:
- Ondersteuning voor Windows Vista is toegevoegd.
- De volgende hulpmiddelenpaletten kunnen nu worden vergroot: Niveaus & curves, LCH en Foto-informatie.
- De browserweergave kan nu worden gewijzigd met een toetsencombinatie.
- Het probleem dat ertoe leidde dat randloos afdrukken niet mogelijk was, is opgelost.
- Het probleem dat ertoe leidde dat foto's met markeringen die zijn gemaakt in Nikon Capture 4 of PictureProject, waarvan de naam het teken & bevat niet in Capture NX konden worden geopend, is opgelost.
Link naar Windows versie
Belangrijke verbeterpunten voor Mac gebruikers:
- Ondersteuning van Macintosh-computers met een Intel-processor (universeel binair) is toegevoegd.
- De volgende hulpmiddelenpaletten kunnen nu worden vergroot: Niveaus & curves, LCH en Foto-informatie.
- De browserweergave kan nu worden gewijzigd met een toetsencombinatie.
- Het probleem dat ertoe leidde dat randloos afdrukken niet mogelijk was, is opgelost.
- Het probleem dat ertoe leidde dat foto's met markeringen die zijn gemaakt in Nikon Capture 4 of PictureProject, waarvan de naam het teken & bevat niet in Capture NX konden worden geopend, is opgelost.
volledige lijst
Link naar Mac versie
Update: Capture NX 1.1 - ondersteunt Vista en Intel Macs
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Update: Capture NX 1.1 - ondersteunt Vista en Intel Macs
Laatst gewijzigd door Onno op za mar 03 2007 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ook verbeterd...
Ik hoorde vandaag van een ingewijde dat vooral de snelheid (op WinXP EN MAC) verbeterd is.
Gijs Sandberg, bladredacteur.
Gijs Sandberg, bladredacteur.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik zit met een vraag over Capture NX en Vista.
Binnenkort wil ik Capture NX aanschaffen, de trial period is reeds voorbij.
Waarschijnlijk kan ik dan alleen versie 1.01 kopen om deze te upgraden via de Nikon site naar 1.1, of is 1.1 ook al verkijgbaar in de winkel.
Mijn grootste zorg is een noodzakelijk aanschaf van een nieuwe PC op termijn, waar dan Vista op geinstalleerd is. Ik ben bang dat de 1.01 versie in beginsel niet te installeren is op Vista, zodat upgraden ook niet werkt.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Eventueel denk ik er zelfs aan Vista dan direct te verwijderen, XP Pro te laten installeren, om dit en mogelijk nog meer problemen met Vista te voorkomen. Of is het minder erg dan ik voorzie ?
groet,
Marco
Waarschijnlijk kan ik dan alleen versie 1.01 kopen om deze te upgraden via de Nikon site naar 1.1, of is 1.1 ook al verkijgbaar in de winkel.
Mijn grootste zorg is een noodzakelijk aanschaf van een nieuwe PC op termijn, waar dan Vista op geinstalleerd is. Ik ben bang dat de 1.01 versie in beginsel niet te installeren is op Vista, zodat upgraden ook niet werkt.
Eventueel denk ik er zelfs aan Vista dan direct te verwijderen, XP Pro te laten installeren, om dit en mogelijk nog meer problemen met Vista te voorkomen. Of is het minder erg dan ik voorzie ?
groet,
Marco
Beste Marco,
Ik heb Vista Business en Capture Nx 1.2. Geen probleem!
Marco Handgraaf schreef:Ik zit met een vraag over Capture NX en Vista.
groet,
Marco
versie 1.2 zo aangeschaft, of een succesvolle upgrade gedaan in Vista.pa0mrl schreef:Beste Marco,
geloof dat ik dat in mijn vraagstelling verkeerd heb neergezet, versie 1.1 aanschaffen, daarna via Nikon upgraden naar 1.2
Alvast bedankt.
groet,
Marco