Polaroid Instant film vanaf 25 maart 2010 weer beschikbaar

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Polaroid Instant film vanaf 25 maart 2010 weer beschikbaar

Bericht door Ivan10 » wo mar 24 2010 8:23 pm

Voor de die-hard fans, die nog ergens op zolder heeft liggen... een Polaroid camera:

Polaroid Instant film vanaf 25 maart weer beschikbaar
http://www.fotoapparatuur.nl/Artikelen/ ... baar/6164/

Wederopstanding van de Polaroidfabriek
http://www.radio1.nl/contents/14090-wed ... tart=17268

Website Polaroid Fabriek
http://www.the-impossible-project.com/

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Polaroid Instant film vanaf 25 maart 2010 weer beschikba

Bericht door ArendV » ma mar 29 2010 4:02 pm

Er is een digitaal freeware alternatief op http://www.poladroid.org/

Hier een voorbeeld van wat dit kan opleveren

Afbeelding
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jop » ma mar 29 2010 11:05 pm

Mooi nieuws, alleen die verzendkosten van €15... Dat maakt het voor mij op dit moment toch erg onaantrekkelijk. Alhoewel het wel leuk zal zijn om de SX70 van mijn opa eens echt te gebruiken!
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » ma mar 29 2010 11:09 pm

Ja, ik hoop dat iemand op Marktplaats het gaat aanbieden of in ieder geval in Nederland. De fabriek staat tenslotte in Nederland. Ik heb wel een goedkope cassette besteld, gewoon om te zien of de camera, die ik heb het doet. Het wordt geloof ik uit Oostenrijk verzonden. Als de camera werkt en het blijkt een leuk item te zijn. Dan koop ik misschien meer.

Jop
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jop » ma mar 29 2010 11:37 pm

Tja, ik heb ook een bestelling gedaan, maar een fabriek in NL en dan €15 verzendkosten, dat rijmt niet helemaal met elkaar. Maar goed, misschien dat daar in de nabije toekomst verandering in komt (eerst maar eens kijken of alles werkt :) )!
|
www.jopsmeulders.nl |

Jop
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jop » vr apr 02 2010 9:40 pm

De bestelling is binnen, nu nog een geschikt moment om deze (toch kostbare) polaroids te gaan gebruiken :)
Ook een mail gestuurd waarom de verzendkosten zo hoog zijn terwijl de fabriek in NL staat. Reactie:
"While our products are produced in Holland, they are shipped from our warehouse in Hungary. Our factory is simply not set up to send hundreds of orders every day."
|
www.jopsmeulders.nl |

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » vr apr 02 2010 10:33 pm

Dat is een grap. De mijne is ook binnen gekomen. Grote doos voor zoiets kleins. Maar goed raakt het ook niet snel kwijt in de post. Dus het wordt in Nederland geproduceerd, je bestelt het online via Oostenrijk en het wordt verzonden uit Hongarije... :oohh:
In ieder geval een goed teken, het apparaat werkt... Ik moet nu net zoals jij een goed moment vinden om mijn familie vast te leggen. Wel grappig de handleiding: minimaal 60 cm afstand nemen van het onderwerp, dat gechecked wordt door ultrasoon geluid, horen huisdieren het niet? Nou ja, als de poezen wegrennen weet ik genoeg :)

Jop
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jop » za apr 03 2010 1:40 pm

Ivan10 schreef:Wel grappig de handleiding: minimaal 60 cm afstand nemen van het onderwerp, dat gechecked wordt door ultrasoon geluid, horen huisdieren het niet? Nou ja, als de poezen wegrennen weet ik genoeg :)
Haha dat had ik nog niet eens gelezen. Spannend hoor een ultrasoon geluid! Ben benieuwd ;)
|
www.jopsmeulders.nl |

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » zo mei 23 2010 9:20 pm

Trouble in Polaroid paradise
Op 29 april 2010 reageren de makers van de Polaroid films, The Impossible Project, op het nieuws van Polaroid zelf, die op basis van een Fuji instant camera een nieuwe Polaroid instant camera op de markt heeft gebracht, de Polaroid 300. In deze camera kan alleen de Fuji instant film cassettes worden gebruikt, terwijl The Impossible Project alleen cassettes maakt op basis van de Polaroid standaard.
The Impossible Project niet blij met Polaroid 300
The management of The Impossible Project finds this confusing and clearly wants to state that the Polaroid 300 is not the camera that has been announced in Polaroid’s Press Release from January 7, 2010, which would be compatible with Instant Film produced by Impossible. The Impossible Project is NOT involved with the comeback of the Polaroid Mio, now Polaroid 300, and unfortunately has no current information if Polaroid will launch the announced Polaroid 1000 camera in combination with Instant films produced by Impossible.
http://www.dfpro.nl/artikel/2328733/the ... laroid-300" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast blijkt Polaroid in Januari 2010 tijdens de Consumer Electronics Show (CES) dus een nieuw model, de Polaroid PIC 1000, te hebben gelanceerd in samenwerking met The Impossible Project. Deze camera zou dus wel met de Polaroid standaard gaan werken en uitkomen in 2010.

CES :: Polaroid comeback van hout
http://www.bright.nl/ces-polaroid-comeback-van-hout" onclick="window.open(this.href);return false;
Polaroid® Unveils New Product Line-Up at CES
The Return of Polaroid Instant Classics
Supported by a strategic relationship with Summit Global Group, a longtime Polaroid partner, and The Impossible Project, the manufacturer of classic film for Polaroid film cameras, Polaroid will offer a completely redesigned, modern version of the Polaroid OneStep camera, the PIC 1000. The PIC 1000 will be available in a range of fun colors and use classic Polaroid Color 600 Instant Film to produce the brand’s classic white border instant pictures. The Polaroid Color 600 Instant Film will work with both classic and new Polaroid cameras and will be offered in packs of 10 pictures. The new classic PIC 1000 camera and instant color film will be available at national retailers in 2010.
http://www.polaroid.com/About/News/Pola ... t+CES/4343" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moet wel zeggen dat ik het prototype, de Polaroid PIC 1000, niet echt mooi vind. De nieuwe Polaroid 300 daarentegen heeft wel iets grappigs en is dus een gemiste kans voor Polaroid zelf om hun eigen standaard weer een plek te geven in samenwerking met The Impossible Project. Ik begrijp dat Polaroid zelfs Kodak in de jaren 80 van de markt heeft geduwd, omdat Kodak het auteursrecht/octrooien van Polaroid geschaad zou hebben. Nu omarmt Polaroid vrolijk Fuji zijn technologie, om haar eigen camera's zelf naar de vergetelheid te brengen, zoals met de Kodak instant camera's. Ach, het kan verkeren. Voordeel voor de consument is dat de Fuji film cassettes de helft in prijs schelen.
Types of non-Polaroid instant cameras
These cameras accepted a Kodak-branded integral instant film, similar to Polaroid's SX-70 film. Polaroid brought a patent-infringement lawsuit against Kodak, and eventually Kodak was forced to stop manufacture of both the camera and film. Kodak was also left to pay a settlement to some customers who were left without a way to use their now-defunct cameras.
http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_camera" onclick="window.open(this.href);return false;

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » wo mei 18 2011 10:29 pm

Ik heb een verslag gemaakt van de Open Dag bij de fabriek van instant film in Enschede, mei 2011. Nee, de foto's zijn geen hoogstandjes, zoals op de rest van deze website, maar meer om het verhaal te ondersteunen. Oh, en de tekst is in het Engels. Leek me wel handig voor dit onderwerp. 8)

The Impossible Project - Open House 2011
http://bit.ly/kWLudR

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » do mei 19 2011 11:50 pm

Erg leuk Ivan! Ik heb in de 80'er jaren ook eens een bezoek gebracht aan de fabriek, maar die was toen natuurlijk nog gewoon volledig aan het produceren. Ook leuk om vele modellen te zien waarmee ik gefotografeerd heb, waaronder ook pasfotocamera's. Ik kan me ook nog heel goed de introductie van de verschillende SX camera's herinneren. Jammer dat ik die eerste SX70 (met lederen bekleding) niet bewaard heb., Ik heb nog wel een 600.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » za mei 21 2011 9:10 am

Dank je JacTrum! Er zit zeker wat tijd in zo'n verslag. Ik heb er in ieder geval het blog mee gehaald van The Impossible Project, toch leuk. Ja, de SX-70 wordt gezien als de klassieker. Maar op dit moment schiet ik ook met een 600-camera. Leuk, dat je de camera-releases hebt meegemaakt. Het uit elkaar houden van de verschillen lijken soms minimaal. Maar een echte kenner zal het vast weten. Het is een soort oermodel waar alles van is afgeleid. Ook al blijft de SX-70 met zijn uitklikbare behuizing een mooie oplossing met zijn balg constructie. Ik had de Nikon D5000 met me mee en was blij met de 18-200 mm lens, je kunt er met gemak mee inzoomen, zeker in zo'n ruimte. Ook al blijft een meer lichtsterke lens een wens van me, het was met enige verbazing dat ik in de schaduwrijke opengemaakte ontwikkelkamer een goede foto kon maken. :)

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”