is nieuw altijd beter

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
mcbean
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

is nieuw altijd beter

Bericht door mcbean » za nov 06 2010 12:56 pm

ik volg de discussie over de D7000 met belangstellingmaar is nieuw altijd beter of is het de PR die het hem doet
nikon heeft in het verleden wel nieuwe camera,s op de markt gebracht , maar niet zosnel als nu, en de nieuwe is dan net iets beter dan het voorgaande model lezen wij dan
dat wil niet zeggen dat alle nieuwe opties ook maar 1maal gebruikt worden ,en dat het oudere model waardeloos is dus D300s, D90 ,D5000 zijn nog steeds erg goed
en foto,s in het verleden gemaaktnog steeds erg moei

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: is nieuw altijd beter

Bericht door woudew » za nov 06 2010 1:37 pm

Ik heb de D300 en ik zie nog steeds geen reden om voor een andere camera te gaan (tenzij het FX is).

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za nov 06 2010 1:43 pm

woudew schreef:...en ik zie nog steeds geen reden om voor een andere camera te gaan (tenzij het FX is).
Dat was voor mij al reden genoeg. Met de introductie van FX (D3) verbeterde de ISO/ruis prestaties dramatisch.

En ja, een nieuwere body is vaak beter. Dan heb ik het niet over "toeters en bellen" maar over steeds beter presterende sensoren.(Ruis, dynamisch bereik etc.) De bouw - althans in het duurdere segment- verbetert ook steeds. (b.v. waterbestendigheid). Het gebruik van moderne materialen (magnesium, kunststof) zie ik als een verbetering. (gewichtsvermindering)
De moderne body's, volgepropt met elektronica zijn echter wel gevoeliger geworden, vergeleken met de vroegere, 100% mechanische exemplaren.

Ook de objectieven in het duurdere segment worden steeds beter: scherper, meer contrastrijk, mooiere kleurweergave. Als ik de foto's, gemaakt met mijn Nano objectieven vergelijk met die van mijn oudere MF objectieven dan is wat mij betreft de verbetering duidelijk.
De goedkopere objectieven zijn m.i. kwalitatief vaak minder goed dan vroeger. Optisch en bouw.

Kees D3s
Forumlid
Forumlid

is nieuw altijd beter

Bericht door Kees D3s » za nov 06 2010 5:05 pm

Helemaal mee eens Marten.
De geroemde 20-35 doet het op de digitale FX body's een stuk minder dan de nieuwe objectieven met Nano coating. Terwijl het op film en DX camera's een uitstekend objectief is.
En gaat men fullframe doe er dan ook het nieuwe glas bij om het beste uit je body te halen.

Gegroet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za nov 06 2010 7:16 pm

Zo gesteld is het antwoord natuurlijk: NEE.

Reden: het woord "altijd" is al genoeg aanleiding. En wat is "beter" eigenlijk precies? Dat is niet echt een term die binnen een ISO norm valt of zo... :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”