Pagina 1 van 2
-= MLM Open Depot Dagen =-
Geplaatst: zo apr 15 2007 9:57 pm
door BUG322
Ben nog wel ff druk bezig hier een foto en een link naar de rest.
http://www.pbase.com/bug322/mlm_open_depot_dagen
groetjes
Geplaatst: zo apr 15 2007 10:02 pm
door a90
Nou, daar gaan we de oorlog niet mee winnen :mrgreen:
Fraaie platen BUG. Valt mee dat er nog zo veel licht binnen is. Had ik niet gedacht.
Geplaatst: zo apr 15 2007 10:22 pm
door BUG322
Een goeie lens en fotoshop en natuurlijk de fantastische D50
Ook ben ik nu totaal bekeerd tot NEF
De platen waren behoorlijk donker
Geplaatst: zo apr 15 2007 10:32 pm
door Skippy
Lekker plaatje! Gloster Meteor?
Welkom bij de NEF-club, lekker he

Geplaatst: ma apr 16 2007 12:56 am
door BUG322
Geplaatst: ma apr 16 2007 11:21 am
door emdeklerk
Heel mooie platen, Bug!
Hebben ze die ouwe Atlantic teruggekregen voor die mooie Orions? Ik zie dat de ze V van Valkenburg er al weer op hebben!
En zo te zien gelukkig nog genoeg F-104's om de uitgezonden F-16's tijdelijk te vervangen...
Ook die Lockheed 14 is prachtig.
Groet, E.M. de Klerk
Geplaatst: ma apr 16 2007 4:05 pm
door BUG322
Dank je wel het was overigens best een vluchtige bedoeling er was ongeveer 10-15 minuten beschikbaar per hangar.
Dus dat was ff schrikken toen ik bij de eerste hangar halverwege liep en werd rond geroepen dat de bus weer ging vertrekken.
Die atlantic moest ik helaas wel achter glas schieten ook zijn sommige foto's nog een beetje scheef maar dusdanig strak gekaderd dat roteren de boel verpest. Die atlantic is overigens nog vliegwaardig en is zelf komen aanvliegen. Wel zonde als hij nooit meer gaat vliegen want uiteindelijk horen ze wel in de lucht. Maargoed het is een aanwinst voor het museum.
De ruil met de Orions is wel zonde hoor
Al met al een goede ervaring omdat ik noodgedwongen kritischer naar mijn foto's ga kijken. Dat gold met name voor de nabewerking.
Ik sta versteld wat je nog allemaal met photoshop naar voren kunt halen.
Ook denk ik dat ik hier en daarwel met hogere diafragma had kunnen schieten.
Maargoed dat weet ik dan voor de volgende keer.
Ik denk overigens dat het museum een prima locatie is voor een NCN dagje het is notabene gratis en is een goeie oefening voor binnen fotografie. (en ik ben niet eens lid maar toch).
groetjes
Geplaatst: ma apr 16 2007 4:45 pm
door Skippy
BUG322 schreef:Ik denk overigens dat het museum een prima locatie is voor een NCN dagje het is notabene gratis en is een goeie oefening voor binnen fotografie. (en ik ben niet eens lid maar toch).
groetjes
Dat is inderdaad een leuk idee, eventueel te combineren met buiten fotograferen. De Soester Duinen bijv. liggen op slechts 5 minuten rijden. Of Amersfoort met de oude binnenstad en fraai gerenoveerde haven.
Geplaatst: ma apr 16 2007 8:33 pm
door ArjanAanraad
Mooie plaaten, toch heb ik het gevoel dat er vroeger van die vleugels aan die vliegtuigen zaten. Knap geschoten met die lastige lichtinval...nog geflitst? Zo ja waarmee....ik heb een SB800 en moet nog veel proberen, er zijn zoveel instellingen mogelijk....
Geplaatst: ma apr 16 2007 8:47 pm
door yoyo
emdeklerk schreef:En zo te zien gelukkig nog genoeg F-104's om de uitgezonden F-16's tijdelijk te vervangen...
Is wel nodig ook. Ik hoorde dit weekend dat er op dit moment maar 40 kisten vliegwaardig zijn.
sorry,
offtopic...
Geplaatst: ma apr 16 2007 9:52 pm
door Leeuwarden
En daarvan zijn er vandaag 6 naar Springfield USA vertrokken. Binnekort vertrekken er nog een stel van Volkel daar naar toe. Er is trouwens al een tijdje sprake van dat een 104 weer zover gerestaureerd zou worden dat ze weer kan taxien. Dit schijnt echter bijzonder moeilijk realiseerbaar te zijn. Het goede nieuws is dat we wel weer een vliegende (!!!!!) Hunter krijgen!
Geplaatst: ma apr 16 2007 10:01 pm
door yoyo
Leeuwarden schreef:Er is trouwens al een tijdje sprake van dat een 104 weer zover gerestaureerd zou worden dat ze weer kan taxien.
Hopelijk blijft het bij taxiën. Of ze moeten piloten zoeken die levensmoe zijn. Zijn bijnaam was niet voor niets "Widow Maker"...
Geplaatst: ma apr 16 2007 10:07 pm
door Leeuwarden
Nou dat viel best mee als je de moeite nam om de manual te lezen. En zover ik me herinner was de kreet "Widow Maker" een vertaling van "Witwen Macher". (Niet andersom dus...)
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/s ... php/599206
Nederlanders, Belgen, Noren en talianen vlogen er veel veiliger mee als de Duitsers...
Geplaatst: ma apr 16 2007 10:19 pm
door yoyo
Leeuwarden schreef:Nou dat viel best mee als je de moeite nam om de manual te lezen. En zover ik me herinner was de kreet "Widow Maker" een vertaling van "Witwen Macher". (Niet andersom dus...)
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/s ... php/599206
Nederlanders, Belgen, Noren en talianen vlogen er veel veiliger mee als de Duitsers...
Klopt.
In Duitsland vlogen ze er low level bombing missions mee. Maar door zijn single engine en kleine vleugels was een flamout bijna altijd fataal voor de kist. En helaas ook voor de piloot. Bij de duitsers kwam daar de zware bommenlast bij waardoor de stallspeed omhoog ging en dat in combinatie met laagvliegen is niet echt fijn...
= quote =
Von den deutschen Maschinen stürzte fast jede dritte ab.
= end quote =
= quote =
The German Starfighters proved especially problematic, as demonstrated by the modified version's alarming accident rate.
In German service alone, 292 of the 916 Starfighters crashed, claiming the lives of 115 pilots, leading to claims that the Starfighter was fundamentally unsafe and earning it the Widowmaker nickname, among others (see above). However, some of the non-German F-104 users earned a better safety record. For instance, Spain lost none in the same period, albeit flying a totally different mission in considerably better weather conditions. The high German loss rate can be attributed in part to the GAF's decision to deploy their Starfighters as Fighter bombers, the increased payload of bombs increasing the aircraft's stall speed and making for a very narrow window of safe flight speed.
= end quote =
Geplaatst: ma apr 16 2007 10:23 pm
door Leeuwarden
"t Was echt dramatisch met die Duitsers. Kan je je voorstellen dat er een geval bekend is dat ze met z'n 4-en direct na de start gewoon letterlijk de grond in vlogen? Echt onvoorstelbaar... Later ging het trouwens veel beter met de Duitse veiligheid... Maar goed. Dat zijn lang vervlogen tijden.