-= MLM Open Depot Dagen =-

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
BUG322

-= MLM Open Depot Dagen =-

Bericht door BUG322 » zo apr 15 2007 9:57 pm

Ben nog wel ff druk bezig hier een foto en een link naar de rest.
Afbeelding

http://www.pbase.com/bug322/mlm_open_depot_dagen

groetjes

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo apr 15 2007 10:02 pm

Nou, daar gaan we de oorlog niet mee winnen :mrgreen:

Fraaie platen BUG. Valt mee dat er nog zo veel licht binnen is. Had ik niet gedacht.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

BUG322

Bericht door BUG322 » zo apr 15 2007 10:22 pm

Een goeie lens en fotoshop en natuurlijk de fantastische D50
Ook ben ik nu totaal bekeerd tot NEF

:)

De platen waren behoorlijk donker

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo apr 15 2007 10:32 pm

Lekker plaatje! Gloster Meteor?

Welkom bij de NEF-club, lekker he :)

BUG322

Bericht door BUG322 » ma apr 16 2007 12:56 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ok heb de depot dagen gedaan nu heb ik nog veel en veel meer materiaal van het museum geschoten daar ga ik komende tijd lekker mee aan de gang.

groetjes

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma apr 16 2007 11:21 am

Heel mooie platen, Bug!

Hebben ze die ouwe Atlantic teruggekregen voor die mooie Orions? Ik zie dat de ze V van Valkenburg er al weer op hebben!

En zo te zien gelukkig nog genoeg F-104's om de uitgezonden F-16's tijdelijk te vervangen...

Ook die Lockheed 14 is prachtig.

Groet, E.M. de Klerk

BUG322

Bericht door BUG322 » ma apr 16 2007 4:05 pm

Dank je wel het was overigens best een vluchtige bedoeling er was ongeveer 10-15 minuten beschikbaar per hangar.

Dus dat was ff schrikken toen ik bij de eerste hangar halverwege liep en werd rond geroepen dat de bus weer ging vertrekken.

Die atlantic moest ik helaas wel achter glas schieten ook zijn sommige foto's nog een beetje scheef maar dusdanig strak gekaderd dat roteren de boel verpest. Die atlantic is overigens nog vliegwaardig en is zelf komen aanvliegen. Wel zonde als hij nooit meer gaat vliegen want uiteindelijk horen ze wel in de lucht. Maargoed het is een aanwinst voor het museum.

De ruil met de Orions is wel zonde hoor :)

Al met al een goede ervaring omdat ik noodgedwongen kritischer naar mijn foto's ga kijken. Dat gold met name voor de nabewerking.
Ik sta versteld wat je nog allemaal met photoshop naar voren kunt halen.

Ook denk ik dat ik hier en daarwel met hogere diafragma had kunnen schieten.

Maargoed dat weet ik dan voor de volgende keer.

Ik denk overigens dat het museum een prima locatie is voor een NCN dagje het is notabene gratis en is een goeie oefening voor binnen fotografie. (en ik ben niet eens lid maar toch).

groetjes

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma apr 16 2007 4:45 pm

BUG322 schreef:Ik denk overigens dat het museum een prima locatie is voor een NCN dagje het is notabene gratis en is een goeie oefening voor binnen fotografie. (en ik ben niet eens lid maar toch).

groetjes
Dat is inderdaad een leuk idee, eventueel te combineren met buiten fotograferen. De Soester Duinen bijv. liggen op slechts 5 minuten rijden. Of Amersfoort met de oude binnenstad en fraai gerenoveerde haven.

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » ma apr 16 2007 8:33 pm

Mooie plaaten, toch heb ik het gevoel dat er vroeger van die vleugels aan die vliegtuigen zaten. Knap geschoten met die lastige lichtinval...nog geflitst? Zo ja waarmee....ik heb een SB800 en moet nog veel proberen, er zijn zoveel instellingen mogelijk....
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 16 2007 8:47 pm

emdeklerk schreef:En zo te zien gelukkig nog genoeg F-104's om de uitgezonden F-16's tijdelijk te vervangen...
Is wel nodig ook. Ik hoorde dit weekend dat er op dit moment maar 40 kisten vliegwaardig zijn.

sorry,
offtopic...

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma apr 16 2007 9:52 pm

En daarvan zijn er vandaag 6 naar Springfield USA vertrokken. Binnekort vertrekken er nog een stel van Volkel daar naar toe. Er is trouwens al een tijdje sprake van dat een 104 weer zover gerestaureerd zou worden dat ze weer kan taxien. Dit schijnt echter bijzonder moeilijk realiseerbaar te zijn. Het goede nieuws is dat we wel weer een vliegende (!!!!!) Hunter krijgen!

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 16 2007 10:01 pm

Leeuwarden schreef:Er is trouwens al een tijdje sprake van dat een 104 weer zover gerestaureerd zou worden dat ze weer kan taxien.
Hopelijk blijft het bij taxiën. Of ze moeten piloten zoeken die levensmoe zijn. Zijn bijnaam was niet voor niets "Widow Maker"...

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma apr 16 2007 10:07 pm

Nou dat viel best mee als je de moeite nam om de manual te lezen. En zover ik me herinner was de kreet "Widow Maker" een vertaling van "Witwen Macher". (Niet andersom dus...)
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/s ... php/599206

Nederlanders, Belgen, Noren en talianen vlogen er veel veiliger mee als de Duitsers...

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 16 2007 10:19 pm

Leeuwarden schreef:Nou dat viel best mee als je de moeite nam om de manual te lezen. En zover ik me herinner was de kreet "Widow Maker" een vertaling van "Witwen Macher". (Niet andersom dus...)
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/s ... php/599206

Nederlanders, Belgen, Noren en talianen vlogen er veel veiliger mee als de Duitsers...
Klopt.
In Duitsland vlogen ze er low level bombing missions mee. Maar door zijn single engine en kleine vleugels was een flamout bijna altijd fataal voor de kist. En helaas ook voor de piloot. Bij de duitsers kwam daar de zware bommenlast bij waardoor de stallspeed omhoog ging en dat in combinatie met laagvliegen is niet echt fijn...

= quote =
Von den deutschen Maschinen stürzte fast jede dritte ab.
= end quote =

= quote =
The German Starfighters proved especially problematic, as demonstrated by the modified version's alarming accident rate. In German service alone, 292 of the 916 Starfighters crashed, claiming the lives of 115 pilots, leading to claims that the Starfighter was fundamentally unsafe and earning it the Widowmaker nickname, among others (see above). However, some of the non-German F-104 users earned a better safety record. For instance, Spain lost none in the same period, albeit flying a totally different mission in considerably better weather conditions. The high German loss rate can be attributed in part to the GAF's decision to deploy their Starfighters as Fighter bombers, the increased payload of bombs increasing the aircraft's stall speed and making for a very narrow window of safe flight speed.
= end quote =

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » ma apr 16 2007 10:23 pm

"t Was echt dramatisch met die Duitsers. Kan je je voorstellen dat er een geval bekend is dat ze met z'n 4-en direct na de start gewoon letterlijk de grond in vlogen? Echt onvoorstelbaar... Later ging het trouwens veel beter met de Duitse veiligheid... Maar goed. Dat zijn lang vervlogen tijden.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”