Het zag er allemaal erg simpel uit om te doen.
Dus ik heb me daar een setjes van VisibleDust aangeschaft met kwastjes een electrische kwast, sensorswabs en vloeistof.
Al met al was ik er ruim 200 euro voor kwijt.
Maar dan heb je ook iets

Regelmatig gekeken, maar nog steeds geen vuil op mijn sensor.
Gisteren, ja hoor gelukkig stof op mijn sensor

Eerst geblazen met mijn Rocket dinges, was wel wat vanaf, maar niet alles.
Toen met de kwast met electriek aandrijving en nog niet het gewenste resultaat, ja een veeg over de sensor erbij.
Toen het ultieme wapen ingezet, de swab 2 á 3 druppels op de swab even laten intrekken en een paar keer met de swab over de sensor gepoetst zoals die mijnheer bij konijnenberg het voordeed.
Resultaat?
Een prachtig mooie en schone sensor, ik kon er mijn haar in kammen, niet gedaan natuurlijk, anders kon ik weer opnieuw beginnen.
Maar het werkt prima, ik kan het iedereen aanraden.
Is die 200 euro wel een beetje overbetaald vind ik persoonlijk, maar voor 100 euro heb je ook al een aardig setje hoor.
Maar thuis hebben we 4 camera's en als ik alle 4 camera's 2x per jaar moet laten reinigen dat is 8x heb ik mijn setje al weer terugverdiend.
Daar komt nog bij dat we voor een langere periode naar Suriname gaan en ik zou het echt niet weten wie in Suriname mijn sensor kan reinigen.
Dus moet ik het zelf kunnen, en dat is dus gelukt.
Dus weer een ervaring rijker en als je het weet is het simpel om te doen.
Alleen wat ik als zuinige Hollander toch nog even afvraag; die swabs zijn ook behoorlijk prijzig, ze zitten verpakt in plastic of cellofaan, zou je die dingen meerdere keren kunnen gebruiken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes George