Is dit niet een beetje gek?
Is dit niet een beetje gek?
Ik zie vandaag op marktplaats (bij Nikon cameras) een D50 aangeboden met 18-55 en 70-300 lenzen (de laatste is niet nader omschreven maar er is geen reden aan te nemen dat het hier niet de eenvoudigste G-versie betreft) voor 800 euro. Nu betaalde ik voor deze set een jaar geleden al 100 euro minder (Dixons actie) dus ik vond die prijs wel een beetje hoog. Maar goed, ik bemoei me er niet mee.
Geinteresseerd keek ik vandaag of iemand nu iets zou hebben geboden (zeg 500 euro om mee te beginnen). Wat schetst mijn verbazing: iemand biedt 825 euro! BOVEN de vraagprijs!
Nu wordt het een beetje gek! Of niet?
Herrie
Geinteresseerd keek ik vandaag of iemand nu iets zou hebben geboden (zeg 500 euro om mee te beginnen). Wat schetst mijn verbazing: iemand biedt 825 euro! BOVEN de vraagprijs!
Nu wordt het een beetje gek! Of niet?
Herrie
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wellicht een vriendje van de verkoper die de prijs omhoog probeert te krijgen. Hoewel ik toe moet geven dat het een bizar openingsbod is.
Als je ziet dat vergelijkbare configuraties (niet perse met Nikon lenzen) een maximaal bod van 395, 450 of 660 (die laatste veel uitgebreider)hebben, dan deugt er iets niet.
Als je ziet dat vergelijkbare configuraties (niet perse met Nikon lenzen) een maximaal bod van 395, 450 of 660 (die laatste veel uitgebreider)hebben, dan deugt er iets niet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Diezelfde bieder heeft ergens anders ook een bod gedaan dat veel hoger is dan het voorgaande. Als ik me goed herinner, heb ik een keer meegemaakt dat iemand ook ineens veel hoger bood dan ik, zelfs ruim de vraagprijs, en dat deze figuur uit Nigeria kwam. Maar dan nog, € 800 voor die set is erg veel.
Ennuh, Paparazzi, filters brengen meestal niet zo veel op.
Groet, Cees
Ennuh, Paparazzi, filters brengen meestal niet zo veel op.

Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De 28-80 levert bijna niks op. Ik heb er ook nog één liggen. Olle heeft er laatst nog één verkocht voor € 30. De 70-300G, tenminste ik neem aan dat je die bedoelt, levert met een goed UV-filter nog wel zo'n € 150 tot € 175 op, incl polars misschien € 25 meer. Reken je vooral niet rijk.
Succes met verkopen.
Groet, Cees
Succes met verkopen.
Groet, Cees

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Biedingen op Marktplaats hoger dan de vraagprijs kun je rustig als niet serieus zien. Die horen tot de categorie Nigeria-fraude. Kijk maar eens op het forum van Marktplaats bij "veilig handelen", Nigeria topic.
Procedure is standaard: bieding hoger dan de vraagprijs, mail in gebrekkig Engels, ze zoeken zoiets voor een familielid in Nigeria en ze zijn altijd op zakenreis. Of je het maar even op kunt sturen.....
Helaas zijn er nog altijd mensen die erin trappen
Procedure is standaard: bieding hoger dan de vraagprijs, mail in gebrekkig Engels, ze zoeken zoiets voor een familielid in Nigeria en ze zijn altijd op zakenreis. Of je het maar even op kunt sturen.....

Helaas zijn er nog altijd mensen die erin trappen

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.