Amsterdam, 21 juni 2011 – Ongeveer een jaar geleden is Nikon Nederland van start gegaan met het actief gebruik van Facebook. Op de I AM Nikon NL Facebook kunnen fans niet alleen de laatste nieuwtjes lezen, er zijn ook nog leuke prijzen te winnen. Geüploade foto’s kunnen zelfs gebruikt worden in officiële Nikon visuals.
De I AM Nikon NL Facebook pagina biedt naast een bron van interessante en leuke informatie ook de mogelijkheid prijzen te winnen en zelfs geld te verdienen. Onder het tabje ‘Win!’ zijn de lopende fotowedstrijden te vinden, waarbij bijvoorbeeld Nikon camera’s te winnen zijn door een foto binnen een bepaald thema te uploaden. Daarnaast is Nikon voor zijn zogenaamde Seasonal Look ook met regelmaat op zoek naar foto’s die gebruikt kunnen worden in dealeradvertenties en POS (Point of Sale) materialen. Zo werden recentelijk twee via Facebook ingestuurde foto’s gebruikt voor de I AM a Magnet campagne, waarbij mooie, leuke en originele foto’s van personen met standbeelden afgebeeld worden. Standbeelden zijn veel gefotografeerde objecten, ze werken als een magneet voor iedere fotograaf. De fotografen van de betreffende foto’s, Amanda Mong Hua-Koh en Melanie Schrijvers, hebben hier uiteraard een marktconforme vergoeding voor gekregen.

Amanda Mong Hua-Koh
I AM Nikon
De I AM Nikon NL Facebook pagina is onderdeel van de I AM Nikon campagne die media april 2010 van start is gegaan. Veel van de beelden die worden gebruikt voor deze campagne zijn uit het leven gegrepen scenario’s, de woorden ‘I AM’ staan hierbij centraal.

Melanie Schrijvers
relevante links:
http://www.whoareyouwithnikon.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/IAmNikonNL" onclick="window.open(this.href);return false;