Ik heb een ME-1 die ik gebruik met een D300s. Beter geluid dan de ingebouwde microfoon, het gekraak vd body hoor je niet meer, maar AF geluiden hoor je nog steeds. Wel wat minder, maar nog nadrukkelijk aanwezig. Daarnaast zit er een zachte ruis in het geluid, maar wellicht ligt dit aan de gevoeligheidsinstelling in de camera. Daarnaast is het tenslotte geen microfoon met XLR aansluiting. Alle waar naar zijn geld

Als je dus echt geen AF geluiden meer wilt horen, dan moet je de ME-1 los van de camera op een statief zetten en dan met een verlengkabel naar de camera voeren. (Gelukkig heb ik geen geen brom, kabel van 5 meter besteld in Hong Kong voor geloof ik 3-4 euro.) Achteraf had ik mischien moeten kijken naar een Rode microfoon, die heeft volgens mij een betere ophanging/ schokdemping van de microfoon dan de Nikon. Niet ontevreden dus, maar als ik een cijfer mocht geven voor de microfoon is een 7 (uit 10) het beste wat in de buurt komt qua geluid en een 8 voor bouwkwaliteit. Een 8 voor prijs/ kwaliteitsverhouding. (heb 'm een maand geleden gekocht voor EUR120)
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)