camera reiniging bij nikon
camera reiniging bij nikon
Hoi mensen, ik val zomaar met de deur in huis of te wel op dit forum.
Ik ben sinds 1½ jaar in het bezit van een nikon D50.
Voor mij een prima camera.
Onlangs kreeg ik problemen met de camera, het gordijn bleef af en toe open staan.
Camera werd opgestuurd om na te kijken en eventuele reperatie.
Bericht van Nikon, er zat stof en wat zand onder de flitskop en afdrukknop.
Prijs voor het reingingen........239,- Euro.
Zo dat is een heftig bedrag, toch?
Maar wat wil je, je hebt geen andere keuze!!!!!!
Dan toch maar laten doen.
Gisteren kreeg ik de camera weer terug.
Nam enkel foto's en wat een schrik, een en al stof op de foto's.
Wou graag een foto meesturen om het te laten zien, maar dat gaat in deze topic niet, denk ik.
Ben dus zeer ontevreden over de "reperatie/schoonmaken", uitgevoerd door nikon.
Groetjes Noria
Ik ben sinds 1½ jaar in het bezit van een nikon D50.
Voor mij een prima camera.
Onlangs kreeg ik problemen met de camera, het gordijn bleef af en toe open staan.
Camera werd opgestuurd om na te kijken en eventuele reperatie.
Bericht van Nikon, er zat stof en wat zand onder de flitskop en afdrukknop.
Prijs voor het reingingen........239,- Euro.
Zo dat is een heftig bedrag, toch?
Maar wat wil je, je hebt geen andere keuze!!!!!!
Dan toch maar laten doen.
Gisteren kreeg ik de camera weer terug.
Nam enkel foto's en wat een schrik, een en al stof op de foto's.
Wou graag een foto meesturen om het te laten zien, maar dat gaat in deze topic niet, denk ik.
Ben dus zeer ontevreden over de "reperatie/schoonmaken", uitgevoerd door nikon.
Groetjes Noria
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Niet zo leuk allemaal,ik ga deze ochtend heen, mijn sensor te laten reinigen,ik mag toch hopen dat ze het goed doen.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
waar?
Hallo Noria,
Je zegt de camera naar Nikon te hebben opgestuurd.
Maar Nikon is zo'n groot begrip.
Heb je de camera bij de fotohandel ingeleverd, die hem weer verder doorgestuurd heeft, of heb je de camera naar het Servicepunt in Beverwijk gestuurd.
Daar zit n.l. een groot verschil in.
Als je de camera bij de fotohandel inlever, heb je kans dat de camera via Duitsland naar een voormalig oostblokland gestuurd wordt.
Beter is het om je camera in te leveren bij Nikon Service Punt in Beverwijk, goede service en goede resultaten.
Groetjes George
Je zegt de camera naar Nikon te hebben opgestuurd.
Maar Nikon is zo'n groot begrip.
Heb je de camera bij de fotohandel ingeleverd, die hem weer verder doorgestuurd heeft, of heb je de camera naar het Servicepunt in Beverwijk gestuurd.
Daar zit n.l. een groot verschil in.
Als je de camera bij de fotohandel inlever, heb je kans dat de camera via Duitsland naar een voormalig oostblokland gestuurd wordt.
Beter is het om je camera in te leveren bij Nikon Service Punt in Beverwijk, goede service en goede resultaten.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
valt mee
Reneo, heb je nog even gebeld of ze er tijd voor hebben?
De kosten vallen mee rond de 30 euro.
Groetjes George
De kosten vallen mee rond de 30 euro.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Niet dat ik aandelen bij de winkelier heb, maar ook onderstaande specialsten willen de sensor reinigen. Ongeveer zelfde prijs als bij NSP.
citaat van website:
Foto Konijnenberg Sensorcleaning laat bij fotokonijnenberg uw sensor reinigen
Plaats in winkelmandje € 32,50
k heb net met FK gebeld en ik kan ter plaatse een instructie krijgen om het later zelf te doen. het spul wat je ervoor nodig hebt is daar te koop.
citaat van website:
Foto Konijnenberg Sensorcleaning laat bij fotokonijnenberg uw sensor reinigen
Plaats in winkelmandje € 32,50
k heb net met FK gebeld en ik kan ter plaatse een instructie krijgen om het later zelf te doen. het spul wat je ervoor nodig hebt is daar te koop.
Als je een camera bij de winkelier inlevert gaat ie volgens mij gewoon eerst naar Beverwijk hoor George. Als blijkt dat zij de reparatie niet kunnen uitvoeren of de onderdelen niet hebben gaat ie volgens mij pas door naar Duitsland.
@Noria: je hebt het over problemen met het sluitergordijn. Daarnaast zat er zand op verschillende plaatsen. Waarschijnlijk hebben ze de camera voor een groot deel uit elkaar moeten halen om overal bij te kunnen. De kosten zullen waarschijnlijk voornamelijk in arbeidsloon zitten, maar het blijft een flink bedrag. Wel heel erg slordig dat ze voor zo'n bedrag aan schoonmaakkosten de sensor niet even schoon afleveren.
@Noria: je hebt het over problemen met het sluitergordijn. Daarnaast zat er zand op verschillende plaatsen. Waarschijnlijk hebben ze de camera voor een groot deel uit elkaar moeten halen om overal bij te kunnen. De kosten zullen waarschijnlijk voornamelijk in arbeidsloon zitten, maar het blijft een flink bedrag. Wel heel erg slordig dat ze voor zo'n bedrag aan schoonmaakkosten de sensor niet even schoon afleveren.
Hoi,
Ik had de camera ingeleverd bij de fotozaak waar ik hem gekocht heb, waar ik overigens een heel goed service van heb.
Deze doet ook de sensor van mijn camera geregeld schoon maakt.
Ben vanmorgen naar de zaak geweest en hij is weer schoon.
De camera was verstuurd naar Beverwijk, dus rechtstreeks.
Mijn ontvredenheid zit hem inderdaad daarin, dat als ze in Beverwijk de camera uit elkaar halen, dan ook graag helemaal schoon terug, zeker voor het bedrag dat ik ervoor moest betalen.
Groetjes!
Ik had de camera ingeleverd bij de fotozaak waar ik hem gekocht heb, waar ik overigens een heel goed service van heb.
Deze doet ook de sensor van mijn camera geregeld schoon maakt.
Ben vanmorgen naar de zaak geweest en hij is weer schoon.
De camera was verstuurd naar Beverwijk, dus rechtstreeks.
Mijn ontvredenheid zit hem inderdaad daarin, dat als ze in Beverwijk de camera uit elkaar halen, dan ook graag helemaal schoon terug, zeker voor het bedrag dat ik ervoor moest betalen.
Groetjes!
Ik hoop niet dat de discussie zover Nikon Nederland en het Nikon Service Center zich hier gaat herhalen. Feit blijft dat Noria een aardig bedrag heeft betaald voor reparatie/reiniging van haar camera. Je mag dan verwachten dat alles goed is gebeurd en dit is niet het geval geweest.
Of die fout nou bij het service center of bij Nikon zelf ligt (misschien heeft de fotohandelaar wel een derde ingeschakeld, wie weet) doet m.i. niet ter zaken, het is toch alweer het zoveelste bericht dat er dingen fout gaan bij de service/reparaties en garantiegevallen. De handelaar waar hij gebracht is, is verantwoordelijk. Een foutje kan altijd natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe dit opgelost wordt en wie dit oplost. Hou ons op de hoogte Noria.
Of die fout nou bij het service center of bij Nikon zelf ligt (misschien heeft de fotohandelaar wel een derde ingeschakeld, wie weet) doet m.i. niet ter zaken, het is toch alweer het zoveelste bericht dat er dingen fout gaan bij de service/reparaties en garantiegevallen. De handelaar waar hij gebracht is, is verantwoordelijk. Een foutje kan altijd natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe dit opgelost wordt en wie dit oplost. Hou ons op de hoogte Noria.
Noria, ik heb met je te doen! nog niet zo lang geleden heb ik op dit forum ook melding gemaakt van een naar akefietje met een nieuwe lens. Door interventie van Nikon-NL is het ten goede gekeerd! (nogmaals hulde...)
ik wil je hierbij degene noemen die mij tevreden heeft gesteld:
Jaap Scholtmeijer
Coordinator Customer Support
Nikon Netherlands
Branch Office of Nikon GmbH
New Yorkstraat 66
NL- 1175 RD Lijnden
Tel.: +31(0)20-4498131
...e-mailadres verwijderd...
Internet: www.nikon.nl
Wellicht dat een rechtstreekse correspondentie of telefoongesprek met Scholtmeijer hier verlichting kan brengen.
succes!
ik wil je hierbij degene noemen die mij tevreden heeft gesteld:
Jaap Scholtmeijer
Coordinator Customer Support
Nikon Netherlands
Branch Office of Nikon GmbH
New Yorkstraat 66
NL- 1175 RD Lijnden
Tel.: +31(0)20-4498131
...e-mailadres verwijderd...
Internet: www.nikon.nl
Wellicht dat een rechtstreekse correspondentie of telefoongesprek met Scholtmeijer hier verlichting kan brengen.
succes!
Laatst gewijzigd door pieter.w op vr mei 25 2007 6:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
goed hint, even niet aan gedacht!Rogier schreef:Ik denk niet dat de heer Scholtmeijer gaat waarderen dat je deze gegevens via een forum openbaar maakt....
Sowieso heb je hem waarschijnlijk nu al op een hoop extra spam getrakteerd.
ik zal het bericht verwijderen en een pb aan noria sturen!

samen lossen we het wel op....
hmmm, verwijderen schijnt na een reactie niet meer te kunnen. helaas pindakaas...
Laatst gewijzigd door pieter.w op vr mei 25 2007 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.