Nieuwe Canon is uit. Wat gaat Nikon doen?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nieuwe Canon is uit. Wat gaat Nikon doen?

Bericht door Marten » wo mei 30 2007 12:59 pm

bron:link

Canon heeft met de 1D mk III een nieuwe generatie spiegelreflex camera’s geïntroduceerd. De 1D mk III is de eerste Canon DSLR camera die gebruik maakt van twee Digic III beeldverwerkingsystemen om de data van de nieuwe APS-H CMOS sensor te verwerken. Die nieuwe sensor neemt de beelden op met 10,1 megapixels en door de snelle verwerking van de data kan de camera een burst aan van maximaal 110 foto’s in JPG of 30 in RAW.

Het ontwerp van de nieuwe CMOS sensor is verbeterd t.o.v. eerdere CMOS sensoren en biedt behalve ruis reductie ook een anti stof systeem ingebouwd in de sensor. Door het Anti ruis systeem claimt Canon dat zelfs foto’s die gemaakt zijn op ISO 3200 er nog goed bruikbaar uit zien. Een ander opmerkelijke verandering is het live beeld systeem, dat kijken door de zoeker overbodig maakt. Vooral persfotografen vinden dit handig omdat de camera dan ook boven het hoofd of in een andere gekke houding te gebruiken is. Het live beeld systeem zorgt ervoor dat het beeld dat op de CMOS komt ook live te zien is op het 3 inch grote beeldscherm achter op de camera.

De samenwerking tussen Canon en persbureau Reuters heeft opgeleverd dat de camera een authenticiteit systeem heeft waardoor achteraf te zien is of beelden zijn bewerkt nadat ze uit de camera zijn gekomen. Aangezien dit de eerste camera is die dit ondersteunt is de kans groot dat deze camera de standaard wordt onder professionele persfotografen.

Een nieuwe AF knop op de achterkant van de camera (eigenlijk 2, een voor de landscape stand en een voor de portretstand) maakt het snel wisselen tussen autofocus en handmatig scherpstellen mogelijk.

De camera is verder volledig naar de hand van de gebruiker te zetten middels 57 gebruikers instellingen die in het menu gekozen kunnen worden.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » wo mei 30 2007 1:08 pm

Schrikken?

yoyo

Bericht door yoyo » wo mei 30 2007 1:14 pm

Wat een waardeloze brabbeltaal. Een verkooppraatje vol met onzin.
Niks nieuws onder de zon, behalve de schonere bestanden bij hige ISO.

En dat laatste is ook maar relatief :
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo mei 30 2007 1:15 pm

Ach, als ik het forum regelmatig lees hier is volgens sommigen alle productontwikkeling na de F2 verspilde moeite en tijd geweest. Immers dat schijnt het summum van fotografie te zijn :mrgreen:

Maar even zonder dollen, ik verwacht wel dat Nikon 2e helft van het jaar de nieuwe generatie zal lanceren en dat die wellicht al leverbaar zijn in het laatste kwartaal. We wachten maar af en ik was niet van plan om naar het andere kamp over te stappen. Canon, die zijn toch van de faxen en kopieermachines ? :twisted:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Rogier

Re: Nieuwe Canon is uit. Wat gaat Nikon doen?

Bericht door Rogier » wo mei 30 2007 1:31 pm

Marten schreef:De samenwerking tussen Canon en persbureau Reuters heeft opgeleverd dat de camera een authenticiteit systeem heeft waardoor achteraf te zien is of beelden zijn bewerkt nadat ze uit de camera zijn gekomen. Aangezien dit de eerste camera is die dit ondersteunt is de kans groot dat deze camera de standaard wordt onder professionele persfotografen.
*kuch* De Nikon D200 en D2X(s) hebben dit ook al eventjes *kuch*

Kroko

Bericht door Kroko » wo mei 30 2007 2:16 pm

Rogier schreef:
Marten schreef:De samenwerking tussen Canon en persbureau Reuters heeft opgeleverd dat de camera een authenticiteit systeem heeft waardoor achteraf te zien is of beelden zijn bewerkt nadat ze uit de camera zijn gekomen. Aangezien dit de eerste camera is die dit ondersteunt is de kans groot dat deze camera de standaard wordt onder professionele persfotografen.
*kuch* De Nikon D200 en D2X(s) hebben dit ook al eventjes *kuch*
Ik heb over dit systeem op tweakers.net gelezen toen het net uitkwam. Ik kan het artikel jammergenoeg niet terug vinden maar het was toen de D200 en de D2Xs al lang op de markt waren.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo mei 30 2007 4:27 pm

Het is weer een poos geleden dat Nikon op Canon moest reageren door ook met wat nieuws te komen. Dat is echter al een paar jaar niet meer. Canon probeert de achterstand (ruis) die ze hebben in te lopen. Nikon hoeft dus niet te reageren.
Het kan ze hooguit prikkelen om de ruis in de hoge iso's nog verder te verbeteren. Maar ik neem aan dat ze daar toch wel mee bezig zijn. anders zou de ontwikkel afdeling van SHIBAZAKI, Kiyoshige, niets te doen hebben.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » wo mei 30 2007 4:44 pm

Hans Braakhuis schreef:Canon probeert de achterstand (ruis) die ze hebben in te lopen. Nikon hoeft dus niet te reageren.
Het kan ze hooguit prikkelen om de ruis in de hoge iso's nog verder te verbeteren.
Hans, ik weet niet of je de laatste tijd wel eens een review gelezen hebt van een Canon kamera, maar Canon scoort hier beter in (lees minder ruis). Bekijk alle reviews op dpreview maar. Daar staat het bewijs hiervan. Ik heb het over de tests die dpreview zelf uitvoert.

Schrijf je dit nou om de boel een beetje te prikkelen?
Of wil je het simpelweg niet zien?

Rubba

Bericht door Rubba » wo mei 30 2007 5:35 pm

Ja, een Canon koop je eigenlijk alleen maar als je niet tegen een klein beetje ruis kan op hogere ISO's. :D

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo mei 30 2007 5:36 pm

Wat heeft het voor zin om steeds maar weer vergelijkingen te maken tussen Nikon en Canon?
Laten we lekker fotograferen met ons favoriete merk en elkaars resultaten bekijken.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo mei 30 2007 5:38 pm

Re: Beeld-authenticiteit
Kroko schreef:Ik heb over dit systeem op tweakers.net gelezen toen het net uitkwam. Ik kan het artikel jammergenoeg niet terug vinden maar het was toen de D200 en de D2Xs al lang op de markt waren.
IIRC kwam het in de D200 met firmware v2.00, dat was augustus/september j.l.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Rubba

Bericht door Rubba » wo mei 30 2007 5:44 pm

evertfoto schreef:Wat heeft het voor zin om steeds maar weer vergelijkingen te maken tussen Nikon en Canon?
Laten we lekker fotograferen met ons favoriete merk en elkaars resultaten bekijken.
Omdat iets op 2 manieren goed kan zijn.

1. Als jij er tevreden over bent.
2. Als het beter wordt bevonden dan zijn directe concurent.

En omdat iedereen een bevestiging zoekt of hij de juiste keuze heeft gemaakt bij de aanschaf van zijn product. Dat zit in de mens. Heeft verder weinig met Canon of Nikon te maken.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » wo mei 30 2007 5:49 pm

Men gaat aan twijfel ten onder.

Denk ik.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo mei 30 2007 5:54 pm

Daar denken anderen anders over.
Al gedacht aan twijfel als creatieve kracht?

twijfel link

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » wo mei 30 2007 5:58 pm

Als je er op die manier mee om kunt gaan: absoluut. Helaas kunnen de meeste mensen ('men') dat niet. Creatieve geesten echter, die openstaan voor onbekende wegen, ontdekken de mooiste plekjes.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”