copyright beveiliging op NCN

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
polleke666

copyright beveiliging op NCN

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:17 am

Hallo allemaal
Misschien is het al een keer ter sprake gekomen.
Het gaat over of ik in mijn gebruikerspaneel op de één of andere manier het downloaden kan vergrendelen van foto's die al op een NCN foto presentatie staan.
Ik kan n.m. iedere foto op NCN downloaden en opslaan op mijn eigen PC met dezelfde grootte waarmee ze geupload zijn door simpelweg met de muis op de foto te staan en rechts te klikken en voor "afbeelding opslaan als..." te kiezen.
Op Flickr b.v kan je deze manier van downloaden uitschakelen.
Is er hier op NCN daar ook een mogelijkheid voor ?

groet
Paul

george013

Re: copyright beveiliging op NCN

Bericht door george013 » do feb 23 2012 11:25 am

Ik denk dat je dat op Flickr moet regelen. Op het forum is er alleen sprake van een link naar je foto op Flickr. Zolang de link verwijst naar de directory waar je foto staat, kun je hem downloaden. Daarom heb ik ergens een opmerking gemaakt over een tussenlaag zoals Flash die tussen het beeld en het bestand staat. Ben er nog niet uit.
George

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:27 am

george013 schreef:Ik denk dat je dat op Flickr moet regelen. Op het forum is er alleen sprake van een link naar je foto op Flickr. Zolang de link verwijst naar de directory waar je foto staat, kun je hem downloaden. Daarom heb ik ergens een opmerking gemaakt over een tussenlaag zoals Flash die tussen het beeld en het bestand staat. Ben er nog niet uit.
George
Op Flickr weet ik wel hoe dat moet.
Mijn vraag was dus of dat hier ook kan.

george013

Bericht door george013 » do feb 23 2012 11:29 am

Als je op Flickr een foto kunt tonen en tegelijkertijd het downloaden voorkomen, dan kun je deze foto toch linken? Ik weet niet hoe Flickr dat geregeld heeft.
Er wordt op dit forum geen foto geplaatst.
George

Galloper
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Galloper » do feb 23 2012 11:34 am

Ook "beveiligde" foto's zijn te kopiëren. Kost alleen iets meer moeite dan rechts klik opslaan als...

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do feb 23 2012 11:34 am

Precies, beveiligen is zinloos, want geen enkele beveiliging werkt. Afbeelding op je scherm zien = afbeelding kunnen downloaden (sterker nog, dan heb je hem al gedownload).

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:41 am

foto ook verwijderd 8)
Laatst gewijzigd door polleke666 op do feb 23 2012 12:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

george013

Bericht door george013 » do feb 23 2012 11:43 am

Wat er op je scherm staat is niet interessant. Het onderliggende fotobestand is belangrijker voor een download, zeker als deze van hoge resolutie is.
Als je download, ga je naar de schijf van de server, direkt naar het bestand. Met een tussenlaag kom je daar niet.
George

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:44 am

Galloper schreef:Ook "beveiligde" foto's zijn te kopiëren. Kost alleen iets meer moeite dan rechts klik opslaan als...
Tuurlijk zou dat kunnen denk ik maar het word wel moeilijker gemaakt voor downloaders op Flickr.
Rechts klikken en voor "afbeelding opslaan als.." kiezen kan op Flickr niet. Op NCN wel.

george013

Bericht door george013 » do feb 23 2012 11:44 am

Ik schrik me dood.
Je hebt niet van NCN gedownload, maar van Picasa.
George

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:46 am

george013 schreef:Wat er op je scherm staat is niet interessant. Het onderliggende fotobestand is belangrijker voor een download, zeker als deze van hoge resolutie is.
Als je download, ga je naar de schijf van de server, direkt naar het bestand. Met een tussenlaag kom je daar niet.
George
Ik denk wel dat je daar gelijk in hebt.
Maar dat is nog niet van toepassing op NCN.
Ben je daar mee bezig ?

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:51 am

george013 schreef:Ik schrik me dood.
Je hebt niet van NCN gedownload, maar van Picasa.
George
Foto's die op NCN staan zijn inderdaad gelinkt maar het punt is dat ik foto's van anderen op m'n beschreven manier gewoon op m'n eigen schijf kan zetten.
Mensen die vanaf google-web albums hun foto's linken naar NCN kan ik nog met een groter bestand (originele groote) downloaden door de s-code te veranderen in s0.

Galloper
Forumlid
Forumlid

Bericht door Galloper » do feb 23 2012 11:52 am

Foto verwijderd :!:

Dit bedoel je toch Paul? Ik haal 'm zo weer weg.
Laatst gewijzigd door Galloper op do feb 23 2012 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

polleke666

Bericht door polleke666 » do feb 23 2012 11:53 am

Dat bedoel ik ja !!!! :(
potverdikkie :twisted:

Galloper
Forumlid
Forumlid

Bericht door Galloper » do feb 23 2012 11:56 am

polleke666 schreef:Dat bedoel ik ja !!!! :(
Ook Flickr is niet veilig, helaas. Als je het op een scherm kunt zien, is het te "stelen".

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”