Old school

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
MBlink
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Old school

Bericht door MBlink » vr mei 04 2012 9:17 pm

Op de vrijmarkt met Koninginnedag een nieuwe (oude) camera gekocht, geen Nikon, maar een Minolta X-300. Ja dat iser één met een rolletje. Meteen 2 objectieven erbij (50mm F/2 en een 35-70mm F/3.5). En dat alles voor het schokkende bedrag van 7 euro! (plus een batterij).

Ik moest hem even repareren (condensator vervangen), maar hij werkt nu als een zonnetje.

Ik kan niet wachten om een rolletje te kopen en lekker old school net als vroeger 36 te opnames maken zonder te weten wat eruit komt. Verschil is dat ik voor het digitale tijdperk geen spiegelreflex heb gehad met wat voor vorm van handbediening dan ook, dus dat wordt werken. Het lijkt me ten opzichte van mijn D3100 met LCD schermp best verfrissend, het dwingt je in ieder geval goed na te denken voordat je afdrukt. Kun je alleen maar beter van worden. En dan maar afwachten tot het rolletje vol is en de foto's zijn afgedrukt...

Zijn er nog andere mensen die ondanks het digitale megapixelgeweld van tegenwoordig weer teruggrijpen naar analoog om te kijken hoe dat ook alweer was? Ik ben benieuwd.
Nikon D7100 - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR - Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 DiII VC PZD Macro -
Sigma 10-20mm F/4-5.6

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Old school

Bericht door Sharkey » vr mei 04 2012 9:45 pm

MBlink schreef:Op de vrijmarkt met Koninginnedag een nieuwe (oude) camera gekocht, geen Nikon, maar een Minolta X-300. Ja dat iser één met een rolletje. Meteen 2 objectieven erbij (50mm F/2 en een 35-70mm F/3.5). En dat alles voor het schokkende bedrag van 7 euro! (plus een batterij).

Ik moest hem even repareren (condensator vervangen), maar hij werkt nu als een zonnetje.

Ik kan niet wachten om een rolletje te kopen en lekker old school net als vroeger 36 te opnames maken zonder te weten wat eruit komt. Verschil is dat ik voor het digitale tijdperk geen spiegelreflex heb gehad met wat voor vorm van handbediening dan ook, dus dat wordt werken. Het lijkt me ten opzichte van mijn D3100 met LCD schermp best verfrissend, het dwingt je in ieder geval goed na te denken voordat je afdrukt. Kun je alleen maar beter van worden. En dan maar afwachten tot het rolletje vol is en de foto's zijn afgedrukt...

Zijn er nog andere mensen die ondanks het digitale megapixelgeweld van tegenwoordig weer teruggrijpen naar analoog om te kijken hoe dat ook alweer was? Ik ben benieuwd.
Zoek de naam Federix maar op dit forum, volgens mij heeft tie niet eens een digitale camera, en heeft dus niet eens hoeven terug te grijpen :mryellow: :wink2:
Meesterlijke analoge plaatjes zitten erbij.
Antwoord is dus "ja", er zijn nog steeds vele forumleden die analoge gebruikers zijn
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”