Nikon E3s

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
ThunderNet

Nikon E3s

Bericht door ThunderNet » zo feb 26 2006 11:11 pm

Ik ben bang dat de meesten van jullie nog nooit van deze camera gehoord hebben.
Echter ben ik verheugd te kunnen vertellen dat ik vanavond eentje heb kunnen bemachtigen op eBay :D

Het gaat om de Nikon E3s :D
Een zeer unieke camera, schattingen gaan dat van de E3 serie maar 1500 gemaakt zijn.
Het gaat om serienr: 8300015 wat betekend dat dit de 15e E3s gemaakt is. Een uniek stukje camera dus. Nieuwprijs lag destijds zo rond de 18 duizend dollar. Terwijl toen de Nikon D1 ook geintroduceerd was, welke al te koop was voor 5500 dollar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn hier nog meer E-series bezitters? Ik vraag me af hoeveel E's er in Nederland zijn. Ik weet van het bestaan van 1 maar ik heb geen idee hoeveel het er echt zijn.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » zo feb 26 2006 11:18 pm

Hoi,

Proficiat!!
Leuk, een stukje digitale Nikon historie. Ik heb de camera wel eens in het Nikon museum gezien. Maar een zeldzaamheid.

Nummer 15 is toch wel heel erg uniek. Nog maals Proficiat!!

AG

everkaik

Bericht door everkaik » ma feb 27 2006 10:04 am

Laat ons niet langer nieuwsgierig en vertel wat er zo bijzonder aan is! :wink:

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » ma feb 27 2006 10:12 am

Everkaik, Forumvrienden, Nikonvrienden,

Het is een hele zeldzame camera uit de begintijd van de digitale fotografie en dat kostte indertijd een vermogen.

Voor camera verzamelaars is het een collectable. Zeker als er weinig gemaakt zijn en het het 15e productie exemplaar is.

Maar voor mensen, die geen camera's verzamelen, is het niet te begrijpen :)

AG

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » ma feb 27 2006 3:04 pm

Idd... de E3s is naast zeldzaam, (op Vintage Nikon Forum, schatten ze dat er van de E3 serie max. 1500 gemaakt zijn.) ook nog eens een 'slechte' camera. De bijna tegelijk geintroduceerde Nikon D1 is superieur aan de E3s. Echter, de E3s heeft geen cropfactor, en ook geen fullframe sensor. Dat maakt hem best wel bijzonder. Achter de spiegel zit nog een lenzensysteem. Daardoor is de camera ook zo dik.

De E-series kun je zien als de publiekelijk te kope prototypes van digitale camera's.

De E-series zijn samen met Fujifilm ontwikkeld. De E3s is ook te koop als de Fuji DS-565. Echter is de branding een tikje anders dan. Echter staat er altijd Nikon op het zoekerhuis :)

Ik hoop dat ik de camera snel in huis heb :)

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » za mei 27 2006 4:16 pm

ik heb ook een E3s. Werk als medisch fotograaf en was de eerste digitale Nikon camera die je professioneel kon inzetten. Door een ingebouwd lenzenstelsel had de camera geen brandpuntsverlenging. Probleem was wel dat er maar een beperkt aantal lenzen compatible waren. Ook geen display dus geen controle of de opname goed was. Na 3 jaar is de camera vervangen door een D1X. Maar de camera gaat niet weg omdat hij zo bijzonder is en bijna niemand hem kent.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”