Tapatalk-melding in Chrome
Tapatalk-melding in Chrome
Dag,
Chrome is mi zover dat ik hem durf gebruiken (en WIL gebruiken vanwege snelheid) zonder het idee te hebben dat ik me met huid en haar aan Google verkoop/verkwansel.
Ik bewaar geen enkele cookie, dus mijn instelling in chrome is om alle cookies na beëindiging sessie te wissen. (Voor wachtwoorden gebruik ik dan weer SafeWallet).
Nu is het vervelende dat elke keer bij opstarten van de NCN website mij een jpg wordt getoond, waarin mij wordt aangeraden de "Chrome Tapatalk Notifier extensie" te installeren. Die staat er al (ik wil hem niet), maar de melding blijft komen.
Navraag leerde me dat dat komt door het ontbreken van het desbetreffende koekje.
Gelukkig is er een oplossing voor: de template voor Tapatalk (ik praat nu na wat mij verteld is, ik snap het zelf voor geen meter) kan aangepast worden naar het volgende: http://tapatalk.com/forum/mobiquo/tapat ... ochrome.js.
Zou dat .... FIJNS.
Chrome is mi zover dat ik hem durf gebruiken (en WIL gebruiken vanwege snelheid) zonder het idee te hebben dat ik me met huid en haar aan Google verkoop/verkwansel.
Ik bewaar geen enkele cookie, dus mijn instelling in chrome is om alle cookies na beëindiging sessie te wissen. (Voor wachtwoorden gebruik ik dan weer SafeWallet).
Nu is het vervelende dat elke keer bij opstarten van de NCN website mij een jpg wordt getoond, waarin mij wordt aangeraden de "Chrome Tapatalk Notifier extensie" te installeren. Die staat er al (ik wil hem niet), maar de melding blijft komen.
Navraag leerde me dat dat komt door het ontbreken van het desbetreffende koekje.
Gelukkig is er een oplossing voor: de template voor Tapatalk (ik praat nu na wat mij verteld is, ik snap het zelf voor geen meter) kan aangepast worden naar het volgende: http://tapatalk.com/forum/mobiquo/tapat ... ochrome.js.
Zou dat .... FIJNS.
Willem.
Re: Tapatalk-melding in Chrome
't Loopt niet echt storm.
Bij wie moet ik zijn die e direct iets mee kan doen?
Bij wie moet ik zijn die e direct iets mee kan doen?
Willem.
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n voorstander van al die wazige script files die van alles wellicht installeren waar je niet op zit te wachten.
Tapatalk is gekoppeld aan o.a. dit forum, bedoeld om te werken op een tablet. Dus ik snap die hele extensie niet. De notifier geeft een pop-up op je pc als je een nieuw PB bericht hebt
Gebruik je tapatalk op een tablet ?
Snap trouwens niet de angst voor 'cookies' . Het merendeel van de cookies zorgt juist voor een betere werking, dat terzijde.
Maar goed, daar ging het natuurlijk niet primair over in dit geval
Tapatalk is gekoppeld aan o.a. dit forum, bedoeld om te werken op een tablet. Dus ik snap die hele extensie niet. De notifier geeft een pop-up op je pc als je een nieuw PB bericht hebt
Snap trouwens niet de angst voor 'cookies' . Het merendeel van de cookies zorgt juist voor een betere werking, dat terzijde.
Hoezo wazig??? Script is script en degene die er mee werkt moet ongetwijfeld weten wat ie doet.Peter schreef:Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n voorstander van al die wazige script files die van alles wellicht installeren waar je niet op zit te wachten.
Je koppelt WEL tapatalk (met alle scripts) en bent bang voor een uitzondering voor Chrome zonder koekjes?
Ik gebruik Tapatalk op IPhone en IPad..
Jij bent tevreden met je cookies? Succes en beterschap dan. Ik lust ze niet.
en wil ze in ieder geval niet langer bewaren dan mijn sessie duurt.
En nu?
Beetje patstelling waarin ik (blijkbaar) weinig te zeggen heb.
Is er de WIL om eea aan te passen of wordt het afgedaan als "ach die Willem"?
Als de WIL er is, maar (blijkbaar niet de juiste kennis) ga ik verder op zoek naar "instructies voor dummies".
Willem.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
We hebben deze week de nieuwste tapatalk geïnstalleerd.
Ik weet niet of dat het probleem opgelost heeft, als het script aangepast moet worden dan moet je wachten tot de vakantie van de deskundigen voorbij is. Want ik ga daar niet in prutsen.
Ik weet niet of dat het probleem opgelost heeft, als het script aangepast moet worden dan moet je wachten tot de vakantie van de deskundigen voorbij is. Want ik ga daar niet in prutsen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Je kunt natuurlijk ook gewoon Tapatalk iets minder pushen. Of op een manier pushen die geen gebruikers interactie "wegklikken" vereist. Ik vond het tijdens mijn vakantie namelijk ook behoorlijk irritant:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =7&t=40839" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =7&t=40839" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
wblink
ben bang dat je mijn reactie totaal verkeerd interpreteert. Jammer dat het zo negatief wordt benaderd.
ben bang dat je mijn reactie totaal verkeerd interpreteert. Jammer dat het zo negatief wordt benaderd.
Wat interpreteer ik verkeerd?Peter schreef:wblink ben bang dat je mijn reactie totaal verkeerd interpreteert. Jammer dat het zo negatief wordt benaderd.
Ik heb eea nog eens nagelezen en kan daar geen handvat voor vinden, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. En NEE, mijn bedoeling is NIET om het negatief te benaderen (integendeel, waarom zou ik ....). Ik heb op dit moment alleen het vervelende gevoel dat ik een probleem aandraag, met de oplossing op een presenteerblaadje en vervolgens in discussies als deze beland.
Vooral als je jezelf in stelling brengt dmv het etiket "negatief benaderen". Ik wil het best 100 keer herhalen als strafwerk (da's tegenwoordig makkelijk), maar daar schiet niemand iets mee op.
Kortom, ik bedoel het als kritiek (dat dan weer wel) in positieve zin, zoek er naar vermogen oplossingen bij en wordt vervolgens naar de reigers gestuurd. (Kluitje in het riet).
Ik ben ervan overtuigd dat we eruit komen.
Grinnik.
Willem.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Er wordt niemand met een kluitje het riet ingestuurd.
Zoals Roelof al aangaf.... nog even wachten.
Zoals Roelof al aangaf.... nog even wachten.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Willem,
Op 21-7 heb ik geschreven dat we de plugin vervangen hebben. Ik schreef 'deze week', maar het was 21-7 's morgens of 20-7 's avonds dat hij vervangen is.
Er werd dus actie ondernomen.
Vervolgens vroeg ik of het opgelost was. Daar heb ik geen reactie op gezien, alleen maar wat gezeur over kluitjes in het riet.
Onze tapatalk goeroe is nu met vakantie, dus er wordt nu waarschijnlijk niet direct iets met dat antwoord gedaan, maar het is mooi als ik weet dat ik iets van de todo-list af kan laten of dat het er weer op moet.
Op 21-7 heb ik geschreven dat we de plugin vervangen hebben. Ik schreef 'deze week', maar het was 21-7 's morgens of 20-7 's avonds dat hij vervangen is.
Vervolgens vroeg ik of het opgelost was. Daar heb ik geen reactie op gezien, alleen maar wat gezeur over kluitjes in het riet.
Onze tapatalk goeroe is nu met vakantie, dus er wordt nu waarschijnlijk niet direct iets met dat antwoord gedaan, maar het is mooi als ik weet dat ik iets van de todo-list af kan laten of dat het er weer op moet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Tjonge, zijn de etiketten in de aanbieding?Roelof schreef:Op 21-7 heb ik geschreven dat we de plugin vervangen hebben. Ik schreef 'deze week', maar het was 21-7 's morgens of 20-7 's avonds dat hij vervangen is.
Als het opgelost zou zijn had ik dat uiteraard gemeld.
Overigens had je (als je inderdaad om die info verlegen zat) een PB kunnen sturen.
Kijk, dat is duidelijke taal, waar ik (althans) iets aan heb, meer dan aan opmerkingen oven mijn koekjesconsumptie.Roelof schreef:Onze tapatalk goeroe is nu met vakantie, dus er wordt nu waarschijnlijk niet direct iets met dat antwoord gedaan, maar het is mooi als ik weet dat ik iets van de todo-list af kan laten of dat het er weer op moet.
Zodra er een wijziging is zal ik dat per ommegaande laten weten.
Willem.
Ter info:
Ik kom er net achter dat ook het Lightroomforum dezelfde melding geeft.
Het grote verschil dat de getoonde jpg daar rechtsonder in beeld komt zodat ik gewoon door kan gaan met inloggen.
Bij dit forum lukt dat niet omdat die jpg rechtsboven en gedeeltelijk over m'n werkbalk geplaatst is, waardoor k moet wachten met inloggen totdat die jpg verdwenen is (schat een seconde of 20).
Ik kom er net achter dat ook het Lightroomforum dezelfde melding geeft.
Het grote verschil dat de getoonde jpg daar rechtsonder in beeld komt zodat ik gewoon door kan gaan met inloggen.
Bij dit forum lukt dat niet omdat die jpg rechtsboven en gedeeltelijk over m'n werkbalk geplaatst is, waardoor k moet wachten met inloggen totdat die jpg verdwenen is (schat een seconde of 20).
Willem.
Gezien de stilte heeft dit "probleem" niet zo'n hoge priotiteit.
En maar goed ook want (voor eventuele medegebruikers van Chrome) ;as ikrechtsklik op de loginbalk van Safewallet kan ik direct door met aanmelden.
Fijn dat lullie zo hard hebbben meegedacht.
Prob opgelost en slotje maar lijkt me.
En maar goed ook want (voor eventuele medegebruikers van Chrome) ;as ikrechtsklik op de loginbalk van Safewallet kan ik direct door met aanmelden.
Fijn dat lullie zo hard hebbben meegedacht.
Prob opgelost en slotje maar lijkt me.
Willem.