[Gestolen] Fotocamera incl diverse lenzen.

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
DennisR

[Gestolen] Fotocamera incl diverse lenzen.

Bericht door DennisR » do jul 19 2012 1:54 pm

Op 6 juli ben ik helaas het slachtoffer geworden van diefstal. Tijdens een bruiloft is mijn tas met spullen gestolen op locatie.

de volgende spullen zijn me onder andere gestolen.

Nikon D300 + Batterij grip 4174785
Nikkor FX 24-70mm F2,8 + UV 499525
Nikkor FX 70-200mm F2,8 VRII + UV 20148216
Tokina 11-16mm F2,8 DX
Nikkor 50mm F1,4 273940
Nikon Flitser SB-600 2920265

De kans lijkt me klein, maar mocht iemand iets te koop aangeboden met bovenstaande serie nr's

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: [Gestolen] Fotocamera incl diverse lenzen.

Bericht door Wolf » do jul 19 2012 1:58 pm

Dat is zuur.

Wel verzekerd? Is een kostbaar tasje zo......
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » do jul 19 2012 2:04 pm

Dat is verdomd vervelend, jammer dat te horen. Voor wat het waard is, ik kijk nogal eens op tweedehands fora, als ik een dergelijke set tegenkom meld ik het, maar de kans is natuurlijk klein bij fotoapparatuur.

Wel even een tip: Misschien slim om de gestolen apparatuur register van fotoapparatuur aan te melden via http://www.fotoapparatuur.nl/Gestolen/Gestolen.asp

Mensen melden daar serienummers van gestolen apparatuur aan, en je kunt checken of apparatuur gestolen is, dat helpt mogelijk een beetje bij het voorkomen dat de apparatuur wordt doorverkocht.
Spul waarmee je foto's maakt...

DennisR

Bericht door DennisR » do jul 19 2012 2:15 pm

Die ben ik al regelmatig aan het nakijken.

Bedankt voor de tip. Ga ik gelijk doen

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » do jul 19 2012 3:37 pm

Je komt uit de buurt, ik zal mijn oren open houden.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr jul 20 2012 8:45 am

ReneG schreef:Wel even een tip: Misschien slim om de gestolen apparatuur register van fotoapparatuur aan te melden via http://www.fotoapparatuur.nl/Gestolen/Gestolen.asp.
Nu is fotoapparatuur best een leuke site, maar niet de plek om gestolen Nikon spullen op te geven. Als er iets gejat is ga je naar de Politie. En daarna kan een ieder bij de politie kijken of een aangeboden product bij de politie als gestolen geregistreerd staat:
http://www.stopheling.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op vr jul 20 2012 1:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » vr jul 20 2012 8:50 am

Die spullen staan daar ook op vermeld :)
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr jul 20 2012 12:27 pm

Dat is zuur!Niet niks wat je dan allemaal in een keer kwijt bent.
Het blijft altijd lastig om je spullen in de gaten te houden als je op locatie fotografeert. Ik los dat meestal op door een assistent mee te nemen die op mijn spullen let. Ben ik in m'n eentje, dan werk ik met een heupgordel met lenstassen. Mijn spullen staan nooit ergens onbeheerd in ieder geval.
Goed dat je de serienummers op de diverse sites hebt gezet., dat maakt het moeilijker doorverkopen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr jul 20 2012 12:58 pm

Hans Braakhuis schreef:
ReneG schreef:Wel even een tip: Misschien slim om de gestolen apparatuur register van fotoapparatuur aan te melden via http://www.fotoapparatuur.nl/Gestolen/Gestolen.asp.
Nu is fotoapparatuur best een leuke site, maar niet de plek om gestolen Nikon spullen op te geven.....
Ik zou het toch maar doen. :shock:

Nikon zelf biedt naar mijn weten geen mogelijkheid om gestolen spullen te registreren.
Wat wellicht wel kan als je je apparatuur bij Nikon hebt laten registreren is, ze een mailtje sturen met de nummers. Misschien kunnen ze dat aan je registratie koppelen.
De registratie in ieder geval handhaven zodat toekomstige registratie door derden niet meer mogelijk is.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr jul 20 2012 1:20 pm

Hans Braakhuis schreef:
Nu is fotoapparatuur best een leuke site, maar niet de plek om gestolen Nikon spullen op te geven. Las er iets gejat is ga je naar de Politie. En daarna kan een ieder bij de politie kijken of een aangeboden product bij de politie als gestolen geregistreerd staat:
http://www.stopheling.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk ga je naar de politie (ik mag toch aannemen dat er aangifte is gedaan), maar je kunt het ook op andere plekken kenbaar maken. Waarschijnlijk kijken er meer fotografen op fotoapparatuur gaan kijken dan op stopheling (ik kende die hele site niet eens).
Spul waarmee je foto's maakt...

DennisR

Bericht door DennisR » vr jul 20 2012 10:17 pm

Aangiftes zijn uiteraard gedaan en mijn spullen staan ook bij Nikon geregistreerd. Deze had ik ook gelijk een mail gestuurd met de melding dat mijn spullen gestolen waren.
Van hun kreeg ik de volgende reactie.

Geachte heer,

Vriendelijk dank voor uw email naar Nikon Support.

Naar aanleiding van uw vraag zou ik u graag willen meedelen dat het momenteel niet mogelijk is voor ons om u producten te traceren.
Ik zou u vriendelijk willen vragen uw account actief te houden bij ons, indien de "huidige" eigenaar enig contact met ons probeert op te nemen voor technisch support of een handleiding zou hij zich bij ons moeten registreren.

Mocht er dan enige verandering komen in deze situatie,dan breng ik u zo spoedig mogelijk op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Christoffel Romijn
Nikon Europa Support
http://www.europe-nikon.com/support" onclick="window.open(this.href);return false;

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma jul 23 2012 11:09 pm

Je bent dus gewoon alles kwijt behalve een backup camera ?
Wat een verschrikking, heb je de bruiloft ondanks alles toch nog voort kunnen zetten, en hoe zit het met de foto's, ook allemaal kwijt ?
Wat een klap zeg.
Heel veel sterkte toegewenst.
Hopelijk ben je weer gauw inzetbaar met nieuwe spullen.

Vrgr
Tiny

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » di jul 31 2012 10:39 am

Marten schreef:
Hans Braakhuis schreef:
Nu is fotoapparatuur best een leuke site, maar niet de plek om gestolen Nikon spullen op te geven.....
Ik zou het toch maar doen. :shock:

Nikon zelf biedt naar mijn weten geen mogelijkheid om gestolen spullen te registreren.
Wat wellicht wel kan als je je apparatuur bij Nikon hebt laten registreren is, ze een mailtje sturen met de nummers. Misschien kunnen ze dat aan je registratie koppelen.
De registratie in ieder geval handhaven zodat toekomstige registratie door derden niet meer mogelijk is.
Een vriend van mij heeft meegemaakt dat zijn 50mm "wat langer" bij Nikon mocht blijven omdat de registratie niet klopte (lens bleek achteraf gestolen te zijn en vervolgens via een dealer verkocht te zijn die niet zo strak controleerde, dat kon nog in de '90 jaren). Ze hielden de lens echt vast totdat duidelijk is wie de rechtmatige eigenaar is.

Jaap

arjan916
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door arjan916 » di jul 31 2012 4:53 pm

Succes met het verzekeringswerk en je zoektocht naar nieuw materiaal.
Afgelopen jaar is ook mijn complete uitrusting gepikt en ik heb n.a.v. vergelijkbare vragen omtrent registratie, behalve bij de politie, ook m'n toenmalige registratienummers op de Nikon website vermeld, dan kunnen ze in ieder geval niet nog een keer geregistreerd worden voor garantiezaken e.d.
Verder heb ik een periode gehad dat ik frequent diverse vraag- en aanbod website in de gaten hield, maar dat vond ik op een gegeven moment onbegonnen werk.
Bovendien is de kans zo groot dat ze je geheugenkaarten toch eerst wissen alvorens de daders het spul te koop aanbieden.
Want uiteindelijk vond ik het allervervelendst dat ik de foto's op de geheugenkaarten kwijt was, die schiet je niet nog eens, en t materiaal heb ik intussen weer compleet.
Overigens had ik dat weer snel op orde, met dank aan de NPO apparatuurverzekering die er heel snel en adequaat op reageerde / betaalde :!:
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » di jul 31 2012 5:47 pm

Ze hielden de lens echt vast totdat duidelijk is wie de rechtmatige eigenaar is.

Dat hebben ze helemaal niet te doen.
Hij is n.b. te goeder trouw gekocht bij een dealer.
Hoezo vasthouden totdat duidelijk is wie de rechtmatige eigenaar zou zijn.
Dat is die vriend van jou.
Nikon heeft ook het recht van retentie niet.
Of gaan ze in de schoenen van een Officier van Justitie staan?

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”