CF card naar USB
CF card naar USB
Heeft iemand ervaring met een handig klein USB 2.0 stickje, waarop ik een CF card kan insteken, snel kan uitlezen, niet zo'n groot ding waar alle geheugenkaartjes mee kunnen worden uitgelezen, maar een kleine reader voor op reis, direct aan de USB van de laptop aan te sluiten, heb losse CR kaartjes van D70/D200 die ik snle wil uitlezen.
Ik heb wel zo'n dingetje voor een SD kaartje (zitten in mijn S9 pocketcamera) Daar is het handig voor aangezien ik dan niet steeds dat aparte USB kabeltje moet pakken met dat hele kleine stekkertje van de S9.
Mijn D70s hang ik altijd wel gewoon met kabel aan de lap-top of PC.
Het SD kaarthoudertje werkt goed, maar niet veel sneller dan een D70s met kabel. Dus als je alleen met je D70 werkt, vind ik het niet handiger dan het meenemen van je kabeltje.
Mijn D70s hang ik altijd wel gewoon met kabel aan de lap-top of PC.
Het SD kaarthoudertje werkt goed, maar niet veel sneller dan een D70s met kabel. Dus als je alleen met je D70 werkt, vind ik het niet handiger dan het meenemen van je kabeltje.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik heb zelf een sandisk extreme lezertje, usb 2.0 en lekker snel:
http://www.memoryshop.nl/product/34053/ ... b-2.0.html
8 GB binnen 10 minuten
Ik heb ook een pc card reader voor CF (uit de tijd dat er nog geen usb 2.0 was) en ik moet zeggen dat hij wel makkelijk is, maar niet vooruit te branden, 1 GB en je bent een half uur ofzo verder.
http://www.memoryshop.nl/product/34053/ ... b-2.0.html
8 GB binnen 10 minuten
Ik heb ook een pc card reader voor CF (uit de tijd dat er nog geen usb 2.0 was) en ik moet zeggen dat hij wel makkelijk is, maar niet vooruit te branden, 1 GB en je bent een half uur ofzo verder.

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Fera Albi
- Clublid
Gert,
Is het niet veel handiger gewoon het USB kabeltje tussen de camera en pjoeter te gebruiken?
Kabeltje neemt ook niet zoveel plaats in en is lekker snel in overdracht.
Hans
Is het niet veel handiger gewoon het USB kabeltje tussen de camera en pjoeter te gebruiken?
Kabeltje neemt ook niet zoveel plaats in en is lekker snel in overdracht.
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- Fera Albi
- Clublid
Juist, ja.
Heeft hij daar een bepaalde reden voor?
Ik gebruik kaartjes van 2 Gb en sorteer in de camera al door voor verschillende sessies aparte mappen aan te maken.
Hans
Heeft hij daar een bepaalde reden voor?
Ik gebruik kaartjes van 2 Gb en sorteer in de camera al door voor verschillende sessies aparte mappen aan te maken.
Hans
Met de groeten van Hans.
Je bedoeld zoiets
USB 2.0 CF cardreader voor (Compact Flash kaartlezer)
Gewoon even op marktplaats zoeken op "CF cardreader USB"
Grtz,
Paul
USB 2.0 CF cardreader voor (Compact Flash kaartlezer)
Gewoon even op marktplaats zoeken op "CF cardreader USB"
Grtz,
Paul
Ik heb inderdaad meerdere cd kaartjes, als er een vol is maak ik de ander leeg op mijn laptop, kan ik ondertussen gewoon doorgaan met fotograferen, met het kabeltje kan ik de camera niet gebruiken, is tevens nogal traag, ik zoek dus een snelle manier om mijn kaartjes te legen. Dank daarom voor de reacties, die van Paul zal ik eens nader bekijken, ziet er ook nog compact uit.