loterij met garantie
Geplaatst: do jul 05 2007 9:47 am
Op het www kwam ik dit tegen:
Uniek in Nederland! 5 jaar lang omruilgarantie.
De techniek van de hedendaagse elektronica verandert vliegensvlug. Neem de analoge reflexcamera; weinig tot geen verandering in de afgelopen 10 jaar. Als dat wordt afgezet tegen de digitale revolutie dan is iedereen duidelijk wat er is veranderd. Onderdelenschaarste is een hedendaags probleem. reparatietijden van 6 tot 8 weken zijn heel normaal.
Dat vinden wij onacceptabel! Daarom geven wij onze klanten de mogelijkheid tot de zekerheid van 5 jaar lang omruilgarantie:
Indien een defect apparaat niet binnen 3 weken hersteld kan worden heeft u als consument het recht op een identiek nieuw apparaat! Mocht het product niet leverbaar zijn, dan wordt u een apparaat aangeboden met dezelfde specificaties.
Wilt u van de nood een deugd maken, dan is het mogelijk tegen bijbetaling van het prijsverschil een andere keuze te maken.
Deze unieke garantie is gelijk aan de uitgebreide fabrieksgarantie maar dan voor periode van 5 jaar! Indien u besluit tot de aanschaf van onze 5 jaar omruilgarantie over te gaan, dan krijgt u ons exclusieve 5 jaar omruilgarantie-paspoort met alle bijzonderheden en voorwaarden meegezonden. Mocht u binnen 7 dagen besluiten geen gebruik te willen maken van deze unieke service, dan kunt u het paspoort retour zenden, waarop wij de premie zullen terug betalen.
Op deze site: DirectSale
Als ik nu naar de kosten kijk, van bv een D80 met 18-70 kit objectief, dan blijkt dat:
€1139 met een jaar standaard fabrieksgarantie
€1253 met 5 jaar verlengde winkel garantie
€1310 met 5 jaar de hier genoemde omruil garantie.
Voor een bedrag van €171 heb je dus de optimale garantie.
Allereerst de vraag, hoeveel kans heb je dat je camera binnen 5 jaar garantie nodig heeft. Met een Nikon heb je daar niet zoveel kans op. Natuurlijk dit forum staat vol met mensen die pech hebben. Dat lijkt me logisch. Met een klacht ga je op zoek naar service. Anders niet.
Zelf ben ik in m'n Nikon periode 2 keer naar de Nikon Service geweest. De eerste keer was dat omdat ik ijs geknoeid had in m'n F-801. Dat is geen garantie. Een tweede keer was dat nog dit jaar, wel een garantie probleem, maar ik had alleen garantie in de winkel in Verweggistan.
Nu werk ik ongeveer 22 jaar met Nikon en heb gemiddeld 2 camera's tegelijk in gebruik. Dus bij mij komt het nu eens in de 44 jaar voor dat ik garantie nodig heb.
Dat zou dan 44 x €171 = 7.524 Euro kosten. Ik geloof dat ik maar een verzekeringsbedrijf zou moeten beginnen. Dat brengt tenminste geld op.
Nu zijn mijn eigen ervaringen natuurlijk niet relevant als het om garantie gaat. Eigenlijk zou de Consumentenbond een onderzoek moeten doen naar garantie perikelen.
Ik heb zelf wel eens een inschatting proberen te maken: Dat werkt zo:
Hoeveel personen werken er Full-time op de Service Afdeling van een camera fabrikant en wat is het markt aandeel van de fabrikant. Als je dat weet, dan weet je hoe vaak er iets stuk gaat. Voor mij was dit een van de redenen om naar Nikon te gaan.
Een verzekering speelt in op ANGST.
Je weet dat je camera stuk kan, en je weet dat Nikon Service het heel druk heeft. De genoemde 3 weken is een periode die in mijn voorbeeld van 1 maand geleden net gehaald werd. Maar ja je leest vaak dat mensen langer moeten wachten. En dan is het een loterij, je krijgt een NIEUWE gelijkwaardige camera.
Zijn er lezers die met deze omruilgarantie al ervaring hebben?
Uniek in Nederland! 5 jaar lang omruilgarantie.
De techniek van de hedendaagse elektronica verandert vliegensvlug. Neem de analoge reflexcamera; weinig tot geen verandering in de afgelopen 10 jaar. Als dat wordt afgezet tegen de digitale revolutie dan is iedereen duidelijk wat er is veranderd. Onderdelenschaarste is een hedendaags probleem. reparatietijden van 6 tot 8 weken zijn heel normaal.
Dat vinden wij onacceptabel! Daarom geven wij onze klanten de mogelijkheid tot de zekerheid van 5 jaar lang omruilgarantie:
Indien een defect apparaat niet binnen 3 weken hersteld kan worden heeft u als consument het recht op een identiek nieuw apparaat! Mocht het product niet leverbaar zijn, dan wordt u een apparaat aangeboden met dezelfde specificaties.
Wilt u van de nood een deugd maken, dan is het mogelijk tegen bijbetaling van het prijsverschil een andere keuze te maken.
Deze unieke garantie is gelijk aan de uitgebreide fabrieksgarantie maar dan voor periode van 5 jaar! Indien u besluit tot de aanschaf van onze 5 jaar omruilgarantie over te gaan, dan krijgt u ons exclusieve 5 jaar omruilgarantie-paspoort met alle bijzonderheden en voorwaarden meegezonden. Mocht u binnen 7 dagen besluiten geen gebruik te willen maken van deze unieke service, dan kunt u het paspoort retour zenden, waarop wij de premie zullen terug betalen.
Op deze site: DirectSale
Als ik nu naar de kosten kijk, van bv een D80 met 18-70 kit objectief, dan blijkt dat:
€1139 met een jaar standaard fabrieksgarantie
€1253 met 5 jaar verlengde winkel garantie
€1310 met 5 jaar de hier genoemde omruil garantie.
Voor een bedrag van €171 heb je dus de optimale garantie.
Allereerst de vraag, hoeveel kans heb je dat je camera binnen 5 jaar garantie nodig heeft. Met een Nikon heb je daar niet zoveel kans op. Natuurlijk dit forum staat vol met mensen die pech hebben. Dat lijkt me logisch. Met een klacht ga je op zoek naar service. Anders niet.
Zelf ben ik in m'n Nikon periode 2 keer naar de Nikon Service geweest. De eerste keer was dat omdat ik ijs geknoeid had in m'n F-801. Dat is geen garantie. Een tweede keer was dat nog dit jaar, wel een garantie probleem, maar ik had alleen garantie in de winkel in Verweggistan.
Nu werk ik ongeveer 22 jaar met Nikon en heb gemiddeld 2 camera's tegelijk in gebruik. Dus bij mij komt het nu eens in de 44 jaar voor dat ik garantie nodig heb.
Dat zou dan 44 x €171 = 7.524 Euro kosten. Ik geloof dat ik maar een verzekeringsbedrijf zou moeten beginnen. Dat brengt tenminste geld op.
Nu zijn mijn eigen ervaringen natuurlijk niet relevant als het om garantie gaat. Eigenlijk zou de Consumentenbond een onderzoek moeten doen naar garantie perikelen.
Ik heb zelf wel eens een inschatting proberen te maken: Dat werkt zo:
Hoeveel personen werken er Full-time op de Service Afdeling van een camera fabrikant en wat is het markt aandeel van de fabrikant. Als je dat weet, dan weet je hoe vaak er iets stuk gaat. Voor mij was dit een van de redenen om naar Nikon te gaan.
Een verzekering speelt in op ANGST.
Je weet dat je camera stuk kan, en je weet dat Nikon Service het heel druk heeft. De genoemde 3 weken is een periode die in mijn voorbeeld van 1 maand geleden net gehaald werd. Maar ja je leest vaak dat mensen langer moeten wachten. En dan is het een loterij, je krijgt een NIEUWE gelijkwaardige camera.
Zijn er lezers die met deze omruilgarantie al ervaring hebben?