Nikon batteryen via marktplaats, NEP????

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Edje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Nikon batteryen via marktplaats, NEP????

Bericht door Edje » ma jul 09 2007 4:48 pm

Let op als je Nikon batteryen via marktplaats koopt, ik heb er twee en-el3e voor mijn D200 gekocht en nu een maand of twee na aankoop kom ik erachter dat de serienummers dezelfde zijn. De batteryen werkrn prima en ook de indicatie van hoeveel procent ze vol zijn werkt, maar ik heb er ook twee die ik in de winkel heb gekocht en die hebben beide een ander serienummer. Dus ik neem aan dat er iets niet in de haak is... Wees gewaarschuwd...
Ed

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma jul 09 2007 7:38 pm

ebay , helaas vele nep maar vaak ook nog niet zo goedkoop als het lijkt

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jul 09 2007 9:57 pm

dirk-jan boon schreef:ebay , helaas vele nep maar vaak ook nog niet zo goedkoop als het lijkt
Geen dingen door mekaar gaan halen. Er nikon opzetten terwijl het geen nikon is is nep. Op Ebay staan batterijen die bruikbaar zijn in nikon camera's terwijl het geen orginele nikon batterijen zijn. Ze kosten 2 a 3 euro per stuk. De verzendkosten zijn een veelvoud van de kostprijs. (Voor 15 euro heb je echter twee batterijen in huis) Dit is geen nep. Of het verstandig is deze te gebruiken is een ander verhaal. (Ik doe het wel en al jaren zonder een enkel probleem)

groet,
Rik

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jul 10 2007 4:46 am

ok dan sommige kunnen wel geodkoop zijn en volgens rik werken ze , ik hou het liever bij het origineel wat oiverigends niet betekent dat ik nog nooit iets op ebay gekocht heb, je moet goed zoeken en kijken naar de rating van de verkoper.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di jul 10 2007 7:29 am

Bij Nikon Support een pagina over de verschillen tussen echt en niet echt:

Afbeelding

paparazzi

Bericht door paparazzi » di jul 10 2007 8:18 am

rik6230 schreef:
dirk-jan boon schreef:ebay , helaas vele nep maar vaak ook nog niet zo goedkoop als het lijkt
Geen dingen door mekaar gaan halen. Er nikon opzetten terwijl het geen nikon is is nep. Op Ebay staan batterijen die bruikbaar zijn in nikon camera's terwijl het geen orginele nikon batterijen zijn. Ze kosten 2 a 3 euro per stuk. De verzendkosten zijn een veelvoud van de kostprijs. (Voor 15 euro heb je echter twee batterijen in huis) Dit is geen nep. Of het verstandig is deze te gebruiken is een ander verhaal. (Ik doe het wel en al jaren zonder een enkel probleem)
heb je 'n linkje van deze goedkope verkoper voor me?
voor 15 euro kan je je er geen bult aan vallen en ook al zouden ze minder lang meegaan dan de originelen, die orginelen kosten het 5-voudige

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jul 11 2007 8:34 am

*up*

Hoor teveel slechte dingen over Ebay dus zelf een gokje wagen bij een aanbieder zie ik niet zo zitten, vandaar dat ik interesse heb in de link naar de verkoper die batterijen aanbiedt die A) daadwerkelijk worden toegezonden na betaling en B) die ook nog blijken te werken

dragon2

Bericht door dragon2 » wo jul 11 2007 2:03 pm

Hier heb ik al een paar goede ervaringen mee:
http://aq4u.biedmeer.nl/website/index.php

rik6230

Bericht door rik6230 » wo jul 11 2007 4:41 pm

Ik heb goede ervaringen met deze verkoper.

http://cgi.ebay.nl/2-Replace-Battery-fo ... dZViewItem

2 batterijen voor 20 euro inclusief verzendkosten.

groet,
Rik

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr jul 20 2007 10:18 am

bedankt voor de linkjes

kon deze topic niet meer terugvinden (want ik zocht op 'accu') maar door mijn eigen geplaatste berichten te doorzoeken, gelukkig toch weer gevonden

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » wo aug 01 2007 2:38 pm

rik6230 schreef:

groet,
Rik
Hoge verzendkosten is in dit geval alleen maar gunstig: eigenlijk zit daar een deel van de waarde van het product in, je hoeft er alleen geen invoerrechten over te betalen.

dragon2

Bericht door dragon2 » wo aug 01 2007 2:47 pm

Je betaalt OOK btw en invoerrechten over verzendkosten.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo aug 01 2007 2:59 pm

Kijk hier eens: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... d70-s.html

Is welliswaar iets duurder dan de prijs waar jij over spreekt echter géén nep. Ik doe vaker zaken met deze man zonder enig probleem.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Roberto

Bericht door Roberto » wo aug 01 2007 3:21 pm

Toch ben ik er niet zo'n voorstander van om niet-merk-accupacks te kopen! Tenslotte is de EN-EL3e ook te gebruiken in een D200 en vermoedelijk in haar opvolger...

Groeten, Robbert

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo aug 01 2007 6:48 pm

dragon2 schreef:Je betaalt OOK btw en invoerrechten over verzendkosten.
batterijen zullen ze toch wel zo versturen dat 't niet door de douane onderschept wordt? zelfs die hongsien-spullen van veel hogere waarde durft ie nog als 'boek' te versturen om je de invoerkosten te besparen

persoonlijk zou ik dat dan weer link vinden omdat het dan om hoge bedragen gaat, maar voor 'n paar tientjes lijkt me dit toch geen probleem mogen zijn

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”