- bij het overschakelen naar 'live view' op het scherm, er een monotone bromtoon hoorbaar is.
- bij het daadwerkelijk gaan filmen is deze bromtoon duidelijk hoorbaar op de film. Daarnaast is het continu scherpstellen van de lens zeer goed hoorbaar in de film.
- het scherpstellen tijdens het filmen verloopt niet geheel vlekkeloos. Je ziet de lens in en uitzoomen waarna deze scherp stelt. Wellicht zal dit maken hebben dat wij nog moeten wennen aan het filmen met een dslr. Ik heb verschillende standen geprobeerd en
- de foto kwaliteit op verschillende standen is van zeer goede kwaliteit.
Terug naar de winkel (mediamarkt) gegaan om deze constatering te delen. Het verbaast mij namelijk dat een combinatie met een toch wel behoorlijk prijskaartje, dit soort amateuristische kenmerken bevat. Werd aangegeven dat het gezoem veroorzaakt wordt door de stabilisatie motoren in de lens. Dat dit op te lossen is met een externe microfoon welke op de camera te plaatsen is. OOk wist de beste man mij te vertellen dat de lenzen vroeger nog veel meer lawaai maakten

Mijn vraag aan jullie is of het normaal is dat deze bromtoon en het scherpstellen hoorbaar is. Mocht dit zo zijn dat overwegen wij om de combinatie terug te brengen en een goed alternatief aan te schaffen. Wellicht hebben jullie tips?