Bericht
door vanson » ma mar 20 2006 7:21 pm
Lijkt me sterk dat De Beukelaer nog Nikon-reparaties doet, ze zijn namelijk net als INCA binnekort geen importeur meer van Nikon.
Overigens is het helemaal niet erg dat INCA van het Nikon-toneel verdwijnt. Wat wel enigszins zorgelijk is, is inderdaad de gang van zaken rond toekomstige reparaties. Wat ik heb begrepen is dat er een kleine reparatie-afdeling in Nederland komt/blijft, en dat alle 'grote' reparaties elders gaan plaatsvinden, misschien inderdaad wel in Polen.
De prijzen zullen niet dramatisch gaan dalen, de verkrijgbaarheid van het een en ander zou wel beter moeten worden, daar Nikon het aan zichzelf verplicht is het gehele fotoprogramma direct te leveren (wat INCA dus niet altijd deed)
Voor de top van het bedrijf heb ik geen medelijden, ze zijn er mede de oorzaak van dat het merk Nikon bij veel mensen een slechte naam heeft verworven. Het is wel heel erg sneu voor de mensen van de reparatie-afdeling die nu ineens zonder baan zitten. Hetzelfde is ook al gebeurd bij Fuji. Zonde om al dat vakmanschap en -kennis weg te gooien. Ik hoop dat ze (allemaal) overgenomen worden door Nikon.