Inca

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
nikon-nl

Inca

Bericht door nikon-nl » zo mar 19 2006 6:45 pm

http://jan_edward.blogspot.com/2006/03/nikon-zet-inca-opzij.html

Op deze weblog staat zeer treurig nieuws: Inca verliest na bijna 50 jaar haar importeurschap. Is Nikon nu helemaal gek geworden? :evil:
Mist dat bedrijf nu helemaal de realiteit? Of is dit 'op weg naar het einde' van het ooit roemruchte merk?
nikonnl :cry:

BUG322

Bericht door BUG322 » zo mar 19 2006 8:48 pm

Ik weet het niet maar alles wat direkter komt is meestal ook goedkoper.

Als ik in nederland een volkwagen koop geld de garantie ook in frankrijk.
Ik hoop dat dit nu ook geld voor nikon camera's ik heb die van mij gewoon nederlands maar ik snap al dat gedoe niet een nikon is een nikon waar je hem ook heb gekocht.

Wel een raar idee dat je camera helemaal naar Polen moet voor een reparatie.
Het zegt nog niks over de kwaliteit van de Polen.

groetjes

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » ma mar 20 2006 6:53 am

Ik ben er niet blij mee... Polen is erg ver weg dus dan zal een reparatie nog wel langer gaan duren dan bij Inca al het geval was...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

a3sfoto

Bericht door a3sfoto » ma mar 20 2006 5:19 pm

Doet de Beukelaar in belgie dan geen reparaties?

vanson

Bericht door vanson » ma mar 20 2006 7:21 pm

Lijkt me sterk dat De Beukelaer nog Nikon-reparaties doet, ze zijn namelijk net als INCA binnekort geen importeur meer van Nikon.

Overigens is het helemaal niet erg dat INCA van het Nikon-toneel verdwijnt. Wat wel enigszins zorgelijk is, is inderdaad de gang van zaken rond toekomstige reparaties. Wat ik heb begrepen is dat er een kleine reparatie-afdeling in Nederland komt/blijft, en dat alle 'grote' reparaties elders gaan plaatsvinden, misschien inderdaad wel in Polen.

De prijzen zullen niet dramatisch gaan dalen, de verkrijgbaarheid van het een en ander zou wel beter moeten worden, daar Nikon het aan zichzelf verplicht is het gehele fotoprogramma direct te leveren (wat INCA dus niet altijd deed)

Voor de top van het bedrijf heb ik geen medelijden, ze zijn er mede de oorzaak van dat het merk Nikon bij veel mensen een slechte naam heeft verworven. Het is wel heel erg sneu voor de mensen van de reparatie-afdeling die nu ineens zonder baan zitten. Hetzelfde is ook al gebeurd bij Fuji. Zonde om al dat vakmanschap en -kennis weg te gooien. Ik hoop dat ze (allemaal) overgenomen worden door Nikon.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mar 20 2006 9:04 pm

Ik vind dat men zich wel moet realiseren dat ook de top van een bedrijf als Inca voor een heel groot deel afhankelijk is van het beleid van het merk dat wordt vertegenwoordigd, in ons geval Nikon. Als ik zo de teneur van sommige artikelen van "insiders" aanvoel, is het toch ook de top van Nikon zelf die soms erg vreemd bezig is. Hoe vaak heb ik al niet gelezen over de desinteresse voor de eigen geschiedenis? En over de onvrede met sommige Nikon-onwaardige amateur-producten? Of we medelijden met de Inca-topmensen moeten hebben vind ik niet zo'n onderwerp voor een gebruikersforum, het is al erg genoeg dat er weer een Nederlands bedrijf door toedoen van een multinational verdwijnt. Ik ga er toch maar van uit dat ook de Inca-top moest roeien met de aanwezige riemen. Je zal maar moeten concurreren met een ontketend Canon! De paar maal dat ik sinds 1974 Inca nodig had, ben ik subliem behandeld.
emdeklerk

nikon-nl

Inca

Bericht door nikon-nl » ma mar 20 2006 9:39 pm

Nikon-vrienden!
Ik denk niet dat deze web site het medium is om te oordelen over de handel en wandel gedurende de afgelopen 46 jaar van Inca als Nikon-importeur. Nikon is een zeer eigenzinnig bedrijf dat qua marketing en public relations nog heel veel kan en moet leren. Nikon werd in de VS groot door een Amerikaan (Jo Ehrenreich), niet door de marketing knowhow van de Japanners zelf. Datzelfde geldt voor Europa. De huidige directeur van Nikon Europa heeft tijdens de Photokina 2004 staan liegen, het hoofdkantoor in Tokyo is nog steeds niet in staat om buitenlanders te woord te staan, evenvoudig weg omdat er niemand is die iets anders spreekt dan Japans. Nu men een gigantisch distributie-apparaat aan het opbouwen is met een enorme overhead + een zeer mager productgamma voert dat geld opbrengt, ben ik bang dat Nikon haar 100-jarig bestaan in 2017 niet haalt. Ik hoop van harte dat de mensen in Haarlem een goede toekomst tegemoet kunnen gaan. Maar als Nikon zich zo onprofessioneel op de wereldmakrt blijft gedragen is het eind voor haar nabij.
Nico

vanson

Bericht door vanson » di mar 28 2006 9:56 am

Nico,

dan stap je toch gewoon over op Leica...?
ben je meteen van dat hele communicatie-probleem af, als geboren Oostenrijker...

:lol:

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”