Inca stopt als importeur van Nikon

Discussies over ons favoriete merk
Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Inca stopt als importeur van Nikon

Bericht door Onno » ma mar 20 2006 11:49 pm

persbericht Nikon GMBH, Duitsland, dd. 20-3-2006

Nikon opent eigen vestiging in Nederland

Nikon, één van de wereldmarktleiders op het gebied van fotografie, heeft besloten om vanaf 1 augustus 2006 de verkoopactiviteiten van Imaging-producten in Nederland zelf uit te voeren via de vestiging van Nikon GmbH in Duitsland.

De afgelopen 46 jaar werden de producten van Nikon in Nederland met succes vertegenwoordigd door Inca Groep (Haarlem, Nederland).
Tot de opening van de Nikon-vestiging op 1 augustus zullen Inca Groep en Nikon blijven samenwerken om de beschikbaarheid van de producten en diensten van Nikon in Nederland te garanderen. Meer informatie over de nieuwe activiteiten van Nikon wordt verstrekt in juli 2006.

--

Nikon to establish own operation for Imaging in The Netherlands

Nikon, one of the leading companies in the world’s photographic markets, has decided to start its own operation for the distribution of Imaging products in The Netherlands on August 1st 2006 with a branch office of Nikon GmbH (Germany).
In the past 46 years, Nikon’s brand and products have been successfully represented in The Netherlands by Inca Groep (Haarlem, The Netherlands).
Until the opening of Nikon´s own branch office on August 1st 2006, Inca Groep will continue ensuring the availability of Nikon products and services in The Netherlands. More details about Nikon’s new business operation will be communicated in July 2006.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » di mar 21 2006 12:24 am

Dag Forumvrienden,

Het bericht is al geplaatst op twee sites (bijv. hier) en dan kun je niet achterblijven (hier bij NCN staat het volledige bericht).

Van de Beukelaer, de importeur in België/Luxemburg, was het vorig jaar al bekend (dat men stopt).

Wat het betekent voor medewerkers bij INCA weet ik niet. Dat is bij dit soort zaken vaak maar niet altijd onzeker. Er komt wel een branch office in NL. Uit het bericht maak ik op dat de details (hoe gaan we het doen etc.) nog ingevuld moeten gaan worden en dat men in juli 2006 duidelijkheid kan geven.

AG

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » di mar 21 2006 4:48 pm

Kunnen we dan ook eindelijk Nikon produkten in het buitenland kopen en daarop hier garantie claimen??? :shock:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » di mar 21 2006 6:13 pm

Dag Ed,

Je schreef...
Kunnen we dan ook eindelijk Nikon produkten in het buitenland kopen en daarop hier garantie claimen?
Ik denk het niet.

Het geven van garantie voor bepaalde regio's is een middel om grijze import te ontmoedigen. Daar zal men niet van af willen omdat men dealers in de regio wil beschermen/tevreden wil houden.

Je komt het ook tegen bij andere luxe producten als horloges etc.

AG

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » di mar 21 2006 8:09 pm

Ik vraag het mij af hoor.
Wanneer ik bijvoorbeeld een Nikon artikel in Duitsland koop lijkt mij geen garantieprobleem aangezien de importeur in Duitsland zit.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » di mar 21 2006 10:31 pm

Dag Ed,

Okay, ik bedoel dus vanuit Canada via de St.Maarten constructie naar hier.
Prijzen in Duitsland en Nederland zullen afgestemd worden.

AG

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » wo mar 22 2006 10:43 am

Amadeus Gould schreef:Dag Ed,

AG
Dan blijft Duitsland nog steeds altijd goedkoper.
In Duitsland heeft men een voordeliger BTW-tarief.... :shock:

wimpie

Bericht door wimpie » wo mar 22 2006 2:08 pm

Ed Post schreef:
Amadeus Gould schreef:Dag Ed,

AG
Dan blijft Duitsland nog steeds altijd goedkoper.
In Duitsland heeft men een voordeliger BTW-tarief.... :shock:
3% minder (16%)
en lenzen 15/20 % duurder dan hier :oops:
tendens dat het allemaal wel duurder word ivm. inflatie tekorten daar :(

Wimpie

Rob

Bericht door Rob » do mar 30 2006 10:27 am

Minder goed nieuws voor INCA werknemers

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 433239.ece

janwerner

Bericht door janwerner » do mar 30 2006 9:11 pm

Gelezen op dpreview. Voor pro camera's komt een nieuwe, kleine, reparatie dienst in Nederland. De rest (ook de D200) gaat na 1 augustus voor reparatie naar Polen!

janwerner

Bericht door janwerner » vr mar 31 2006 11:54 am

Wat Inca betreft, en dat heb ik altijd opvallend gevonden, is dat het bedrijf zo'n gemende gevoelens oproept.

Toch vrees ik, dat het er in de nieuwe opzet niet beter op wordt. Nu wordt het Polen, maar over enkele jaren als de Polen te duur worden gaat de reparatieafdeling misschien wel naar India.
Laatst gewijzigd door janwerner op zo nov 19 2006 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr mar 31 2006 1:06 pm

Alleen het feit al dat er dus onderscheid wordt gemaakt tussen pro en niet pro vind ik al reuze FOUT! foei Nikon.
We hebben toch allemaal even veel recht op goede service en garantie.

Polen lijkt vaak het beloofde land. In de praktijk ervaar ik echter anders. Bij een bedrijf waar ik wel eens kom worden machines naar Polen verplaatst die hier 30 jaar lang met de juiste mensen bijna continu en probleemloos hebben geproduceerd.
Eenmaal in Polen beland komt er niks meer uit. maar lekker goedkoop is het er wel en John de manager heeft zijn cijfertjes op papier weer voor elkaar... en de bonus weer binnen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

nikon-nl

Nikon versus Inca

Bericht door nikon-nl » vr mar 31 2006 1:17 pm

Iedereen heeft uiteenlopende ervaringen met Inca, met Nikon, met Albert Heijn, met Philips, enz. enz. Dat de bestuursleden van deze club uitsluitend positieve ervaringen hebben is niet realistisch. Nikon moet kosten beperken en neemt het heft in eigen handen. Of Nikon Benelux (of hoe die vestiging ook zal gaan heten) aan zal slaan bij het steeds kleiner wordende groepje detaillisten, zonder gebruik te maken van goed in de markt ingevoerde vertegenwoordigers, is de vraag. Of de doorsnee consument er wakker van ligt, betwijfel ik. Ik maak mij zorgen om de 35 man personeel, die op straat komt te staan, en er dus enorm veel ervaring en goodwill verloren gaat; én ik maak mij zorgen over de introductie van Nikon later dit jaar van haar nieuwe organisatie in de Benelux. Als dat zo knullig en onprofessioneel gaat als de introducties die men de afgelopen 5 jaar heeft laten zien, dan houd ik mijn hart vast. De beroepsfotografen, die al nooit te spreken waren over de afstandelijkheid en geslotenheid van Nikon Corporation en Nikon Europe, zullen massaal Nikon de rug toekeren. En dat niet alleen in Nederland.
Nico

janwerner

Bericht door janwerner » vr mar 31 2006 2:11 pm

Luc, een onderscheid tussen pro en niet pro aangaande de duur van een reparatie kan ik wel billijken, maar zoals je terecht schrijft: We hebben even veel recht op goede service en garantie.

Nikon-nl, je het volkomen gelijk, maar aangaande ervaringen valt het mij toch op dat Inca altijd zo'n gemengde reacties oproept en dat is toch anders dan de uiteenlopende ervaringen bij andere bedrijven. Ik ken persoonlijk een paar mensen die er geen traan om laten dat Inca wordt opgedoekt. Of het beter wordt betwijfel ik.

janwerner

Bericht door janwerner » vr mar 31 2006 2:18 pm

Nikon, één van de wereldmarktleiders op het gebied van fotografie, heeft ....

Staat boven elk persbericht! Tja, nu begrijp ik het, deze tekst is natuurlijk bedoeld voor mensen die dat nog niet weten!!

Als ze ooit stoppen komt er dan te staan: Nikon, ooit één van de wereldmarktleiders op het gebied van fotografie, heeft besloten ermee te stoppen.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”