Opvolger SB910
Opvolger SB910
Ik las in een review van ruim een jaar geleden dat dit model snel opgevolgd zou worden. Is hier iets meer over bekend? Ik wil namelijk een flitser kopen en zou het jammer vinden als deze na 2-3 maanden alweer 'outdated' zou zijn
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Opvolger SB910
Geen idee, maar outdated? het is een flitser. ik heb nog steeds mijn SB800 uit 2008. hij flitst nog steeds even goed hoor. nog geen moment aan gedacht om die te vervangen. Heb er zelfs half jaar geleden nog eentje gekocht, en ben van plan over niet al te lange tijd nog eentje aan te schaffen.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De geruchten zijn dat een eventuele opvolger met RF zou werken, maar het ontbreken van die functie op de actuele bodies doet denken dat een opvolger van de 910 nog geen RF zou hebben. (effe snel gegoogled)
Nope.jan schreef:Ben je niet in de war van SB900 naar de opvolger SB910?
Het ging om dit sukje tekst uit een review:
Hele review hier te vinden:En dat is raar. Ik denk dat dit een tussenmodel is en Nikon nog met iets anders gaat komen. Destijds waren de veranderingen van SB600 naar SB700 grote verbeteringen. Van SB800 naar de SB900 ook, maar dit niet. Dit zijn marginale verbeteringen. Vandaar dat ik denk dat er nog iets anders aan zit te komen bij Nikon. De SB910 is niet af. Niet veel beter dan zijn voorganger en dat is altijd wel het geval geweest, Nikon levert nooit half werk, dus....
[url][http://www.digitalefotografievakantie.nl/Nikon%20SB910%20flitser%20test%20/Nikon_sb910_flitser_test.html/url]
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
De juiste url: http://www.digitalefotografievakantie.n ... _test.html
Dat de verschillen klein zijn heeft IMO weinig te maken met "tussenmodel". Er valt gewoon weinig meer te bedenken/verbeteren wat erop zou moeten.
Alleen ingebouwde radiografische uitsturing erbij in plaats van infrarood.
Dat de verschillen klein zijn heeft IMO weinig te maken met "tussenmodel". Er valt gewoon weinig meer te bedenken/verbeteren wat erop zou moeten.
Alleen ingebouwde radiografische uitsturing erbij in plaats van infrarood.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- gijs sandberg
- Clublid
Re: ik las
Beste S,
Je moet gewoon niet alles geloven wat je leest.
Bovendien, outdated is geen ziekte.
en voor de courante kamera's zijn een hele rij Nikon flitsers compatible.
Het wordt pas echt interessant als je een flitser wilt vinden die op meerdere generaties kamera's past.
Groeten, Gijs
Je moet gewoon niet alles geloven wat je leest.
Bovendien, outdated is geen ziekte.

Het wordt pas echt interessant als je een flitser wilt vinden die op meerdere generaties kamera's past.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: ik las
Data snap ik, maar het zit gewoon in de psyche van de mens: wij vinden het over het algemeen niet fijn dat iets wat je voor veel geld koopt, (te) snel vervangen is/wordt door iets nieuws/betersgijs sandberg schreef: Bovendien, outdated is geen ziekte.![]()

Anderzijds lees ik vrijwel alleen positieve recenties vd 910, dus ik denk dat ik er maar voor ga
- Cookie1397
- Clublid
Ik snap niet waarom je wilt wachten op de opvolger van de SB910. Denk je een miskoop te doen? Dan blijf je wachten, elk model flitser wordt eens vervangen voor iets nieuws. En een opvolger maakt van de geweldige SB910 niet ineens een slechte flitser. Heb zelf al jaren een paar SB900's en ben er zeer tevreden mee en ga ze echt niet vervangen voor iets nieuws/beters mocht dat uitkomen en dus ook niet voor een 910.
Nikon Z Z & de maskers
Ed Schouten schreef:Ik snap niet waarom je wilt wachten op de opvolger van de SB910. Denk je een miskoop te doen? Dan blijf je wachten, elk model flitser wordt eens vervangen voor iets nieuws. En een opvolger maakt van de geweldige SB910 niet ineens een slechte flitser. Heb zelf al jaren een paar SB900's en ben er zeer tevreden mee en ga ze echt niet vervangen voor iets nieuws/beters mocht dat uitkomen en dus ook niet voor een 910.
Ik wil niet wachten op de opvolger, tenzij hij er over heel korte tijd aankomt.
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zou een tweedehands SB900 ook nog wel aandurven 

- Léon Obers
- Forumlid
Een nieuwe flitser met bijv. radiografische besturing ingebouwd, zal door Nikon waarschijnlijk eerder als een aanvullende flitser worden aangemerkt / verkocht (met idem prijskaartje erbij), dan dat het een vervangende flitser voor de 910 zou zijn.Starred schreef: Ik wil niet wachten op de opvolger, tenzij hij er over heel korte tijd aankomt.
Vriendelijke groet, Léon Obers