Flickr is vernieuwd, nu 1TB gratis opslag

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
bjornc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Flickr is vernieuwd, nu 1TB gratis opslag

Bericht door bjornc » di mei 21 2013 10:38 am

Yahoo heeft zijn fotodienst Flickr een flinke update gegeven. De fotodienst heeft een nieuw uiterlijk gekregen en elke gebruiker krijgt nu gratis 1 terabyte aan opslag. De maximale opslagcapaciteit per Flickr-gebruiker was tot nu toe 300MB.

Yahoo heeft de nieuwe versie van zijn fotodienst maandagavond naar alle gebruikers uitgerold. De nieuwe Flickr-site ziet er een stuk strakker uit en heeft meer ruimte voor afbeeldingen. Ingrijpender is de wijziging met betrekking tot de limiet van het aantal foto's dat kan worden geupload: voorheen mochten gebruikers gratis 300MB per maand aan foto's uploaden, maar die limiet is losgelaten. In plaats daarvan komt een opslaglimiet van 1 terabyte.

Daarbij geldt overigens nog wel een limiet van 200MB per foto. Voorheen was dat 10MB. Ook voor video's gelden limieten: een 1080p-video mag maximaal 3 minuten duren en niet meer dan 1 gigabyte in beslag nemen. Verder is het niet meer mogelijk om een Pro-account voor 25 dollar af te nemen. Met die accounts konden gebruikers een onbeperkt aantal foto's uploaden en zien hoe vaak een foto was bekeken.

In plaats van de Pro-accounts komen twee nieuwe abonnementsvormen. Voor 50 dollar per jaar krijgen gebruikers een advertentieloze Flickr-website; voor 500 dollar per jaar wordt de opslagruimte verdubbeld naar 2 terabyte. Yahoo kocht Flickr in 2005 voor 35 miljoen dollar.

Bron: Tweakers.nl

CaptainHook

Re: Flickr is vernieuwd, nu 1TB gratis opslag

Bericht door CaptainHook » di mei 21 2013 10:48 am

Idd... :roll: http://tweakers.net/nieuws/89198/nieuwe ... pslag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of er ik nou wel zo blij mee moet zijn. Heb zelf een pro account en die zou gewoon gecontinueerd moeten worden.
Maar de heibel op het flickr forum is behoorlijk. :shock: :!:
http://www.flickr.com/help/forum/en-us/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog heftigere reacties dan op de recente Adobe veranderingen... :wink:

bjornc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door bjornc » di mei 21 2013 10:50 am

Krijg je iets gratis, is het nog niet goed :P.
Maar je kan je geld altijd op een door mij gespecificeerd rekeningnummer deponeren hoor.

Overigens heb ik keurig bronvermelding gedaan, laatste regel van mijn post. ;)

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » di mei 21 2013 10:59 am

Voor de gratis gebruikers van Flickr is dit niets dan goed nieuws uiteraard. Hooguit dat je iets minder blij bent met het nieuwe uiterlijk van de website...

Voor de mensen die betalen voor een Pro account is het wel een beetje zuur. Nu heb je de rest van de looptijd van jouw Pro-periode helemaal geen voordeel meer. Behalve statistieken voor wie daar waarde aan hecht. Ow, en je kunt de hogere resolutie verbergen voor andere gebruikers. Maar als je dat zo belangrijk vindt dan kun je ook gewoon een lagere resolutie uploaden.

Met een gratis add-blocker ben je ook van alle advertenties af dus 50 euro betalen voor een reclame vrij account is erg zinloos. En 500 euro voor een extra TB... :huh:
Fin.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » di mei 21 2013 11:07 am

+1 voor djuncleslam.
Ik betaalde dus zoals zovelen en was compleet verrast door de verandering van gisteren, krijg ik nu mijn geld terug voor de maanden waar ik al voor betaald heb, ik kan geen info vinden. Die 1tb gratis opslag is voor mij geen verbetering dus. Ik had dat toch al?

Verder is het wennen, maar vermoedelijk pas je jezelf wel snel genoeg aan en voelt het weer vertrouwd.

Toch voel ik me beetje ge.....

Peter

aha:
http://mashable.com/2013/05/20/flickr-pro-changes/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je dus welk jaar automatisch verlengt blijven je pro voorwaarden betsaan! Word dus ook niet duurder en wel ad free. Alsik het goed begrijp.
Laatst gewijzigd door strangeartefact op di mei 21 2013 11:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna leeg hier....

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mei 21 2013 11:09 am

Als ik zo die nieuwe look & feel (sorry voor het engels :wink: ) van flickr zie, dan bekruipt mij een soort droefheid. :( Weer wordt gezwicht voor het teletubbie, kinderachtige design van grove tegeltjes en flashy plaatjes. Net alsof het alleen nog maar om het inhoudsloze, asocial media gezwets op een of 't andere tablet of slimfeun gaat... :frown:

Het commentaar op de diverse forums is dan ook niet mals. Waarom nou toch? Is dit de vooruitgang? :?:

Bij de pro account had je ook altijd 'unlimited bandwidth'. M.a.w. als je een snelle verbinding hebt (ik heb b.v. een 100Mb/100Mb FttH connectie) dan kon je forse foto's, zoals tientallen MBs aan grote panorama bestanden, in no-time uploaden. Ik zie nu nergens meer staan hoe dat zit met eventuele bandbreedte beperkingen...

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 21 2013 11:21 am

Ik ben (als Flickr-Pro) gebruiker ook onaangenaam verrast. Nog even goed lezen wat het allemaal inhoudt maar een verplichte upgrade naar $50 weiger ik mee akkoord te gaan. Bye bye Flickr dan maar :evil:

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 21 2013 11:42 am

djunclesam schreef:Voor de gratis gebruikers van Flickr is dit niets dan goed nieuws uiteraard.
En 500 euro voor een extra TB... :huh:
Helemaal mee eens voor de gratis gebruikers, topding.

En voor die 500 euro kan je zelf een kleine webserver/NAS neerzetten en draaien om je foto's te laten zien en dan heb je iets meer ruimte dan 2Gb...
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mei 21 2013 11:44 am

Remco v/d Sanden schreef: En voor die 500 euro kan je zelf een kleine webserver/NAS neerzetten en draaien om je foto's te laten zien en dan heb je iets meer ruimte dan 2Gb...
Je vergeet één ding...bandbreedte...
Als een foto op jouw lokale NASje vanaf het interpret tig duizend keer bekeken zou worden, heb je toch echt een probleem, als dat allemaal over je lokale thuislijntje moet... :lol:

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » di mei 21 2013 11:47 am

Dan maak je gewoon een tweede gratis account aan :wink:
Fin.

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 21 2013 12:06 pm

CaptainHook schreef: Als een foto op jouw lokale NASje vanaf het interpret tig duizend keer bekeken zou worden, heb je toch echt een probleem, als dat allemaal over je lokale thuislijntje moet... :lol:
Als jij een site hebt waar dagelijks duizenden mensen komen is het moeilijker, maar dan ben je wel een grotere jongen op fotografie gebied, meer nog dan de meeste normale websites ;)

Het aantal hits wat iemand gemiddeld per dag krijgt, het aantal foto's wat bekeken word is volgens mij best behoorlijk te doen met een moderne verbinding. Helamaal als je kijkt dat je tegenwoordig op heel veel locaties 50/50 of 100/100 verbindingen hebt voor betaalbare maandbedragen ( lees rond de €50/60, inclusief TV en Telefoon) Dan kan je alles draaien wat je wil. Maar met mijn 6Mbit lijntje upstream kan ik al veel draaien wil je de lijn vol trekken.

Iemand die thuis een server neergooit voor gewoon fotografiewerk, inclusief downloads van klanten kan handig zat met een moderne lijn werken zonder problemen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » di mei 21 2013 12:17 pm

CaptainHook schreef:
Remco v/d Sanden schreef: En voor die 500 euro kan je zelf een kleine webserver/NAS neerzetten en draaien om je foto's te laten zien en dan heb je iets meer ruimte dan 2Gb...
Je vergeet één ding...bandbreedte...
Als een foto op jouw lokale NASje vanaf het interpret tig duizend keer bekeken zou worden, heb je toch echt een probleem, als dat allemaal over je lokale thuislijntje moet... :lol:
Als mijn foto's xtig duizend keer tegelijk beken worden, trakteer ik het hele forum op een etentje. :mrgreen:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 21 2013 12:19 pm

Remco v/d Sanden schreef:Als jij een site hebt waar dagelijks duizenden mensen komen is het moeilijker, maar dan ben je wel een grotere jongen op fotografie gebied, meer nog dan de meeste normale websites ;)
Nou, dat kan je niet zo stellen. Ik beschouw mijzelf niet als een grote jongen op fotografiegebied maar ik zie dat mijn foto's gemaakt met de relatief nieuwe (en dus blijkbaar interessante) Fuji X20 op Flickr veel kijkers trekken. Daar zijn piekdagen bij van ruim over de 2.000 hits per dag. Nog een geluk dat er geen Nederlands Fuji-forum is, zou ik die allemaal op een etentje moeten trakteren :mryellow:

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 21 2013 12:28 pm

Kijk voor de gein maar eens wat voor data dat trekt in je webstats die 2000 hits per dag.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 21 2013 12:31 pm

Remco v/d Sanden schreef:Kijk voor de gein maar eens wat voor data dat trekt in je webstats die 2000 hits per dag.
Internet is wel trager de laatste tijd inderdaad haha. Hoe kan ik dat nazien? Ik heb XS4ALL 50mb/50mb.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”