Video opname beperking D800 20 minuten + ???
Video opname beperking D800 20 minuten + ???
Hoi,
Nog niet zo heel lang geleden heb ik een D800E gekocht waarmee ik ook video wilde gaan maken.
Echter nu loop ik tegen het probleem aan dat de camera gewoonweg niet een aantal clips van 20 minuten direct achterelkaar in de hoogste kwaliteit kan opnemen.
Op een gegeven moment komt de melding 'Recording Interrupted - Please Wait' midden in een opname op het scherm en stopt de opname.
daarna komt de camera terug in de stand-by stand.
Ik gebruik de voorgeschreven SD+CF kaarten die zeker snel genoeg zijn, dus daar kon het niet aan liggen.
Dat er een limiet bestond voor 20 minuten opnemen in de hoogste resolutie wist ik bij aankoop, maar dit is mij niet verteld in de vakzaak waar ik hem gekocht heb , terwijl er duidelijk door mij van tevoren verteld was er ook wat meer video mee op te willen nemen,
Hij is inmiddels retour geweest naar Nikon hiervoor, echter komt ie terug met de melding dat er niets mis is met de camera.
Da's was op z'n zachts gezegd vreemd , want na ophalen gelijk weer getest met dezelfde uitkomst helaas.
Daarna Nikon zelf maar eens gebeld , blijkt de melding te betekenen dat de sensor heet loopt.
Dit vind ik wel een behoorlijke misleiding aangezien er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat je dit niet kan gebruiken op deze manier.
Tevens vind je er op de website van Nikon niks over terug.
De melding op de camera zelf is achteraf ook slim gekozen door Nikon.
Om maar gewoon weg te laten dat de sensor te heet wordt en dat ie daarom je opname stopt.
Ik ben op z'n zachts gezegd 'not amused' hiermee.
Hadden ze het op de site vermeld of in de winkel verteld dan had ik tenminste een keuze gehad.
Nu kan ik alleen clips opnemen van 20 minuten met een zeer ruime tussenpauze , en weet je niet of je pauze wel voldoende gaat zijn om de volgende 20 minuten te halen zonder dat ie onverwachts stopt. Dit is dan niet betrouwbaar.
Sorry om het te moeten zeggen , maar promoot dan niet dat ie ook HD video kan opnemen met de verborgen beperkingen.
Maar laat het video er gewoon vanaf als het niet 100% kan.
Wie ondervind deze beperking(en) ook en heeft misschien een oplossing ?
En ga asjeblieft niet roepen dat ik beter een video camera had kunnen kopen want dat is niet terecht als de merken promoten dat ze allen een geweldige hybride oplossing hebben.
Mvg,
Msonic
Nog niet zo heel lang geleden heb ik een D800E gekocht waarmee ik ook video wilde gaan maken.
Echter nu loop ik tegen het probleem aan dat de camera gewoonweg niet een aantal clips van 20 minuten direct achterelkaar in de hoogste kwaliteit kan opnemen.
Op een gegeven moment komt de melding 'Recording Interrupted - Please Wait' midden in een opname op het scherm en stopt de opname.
daarna komt de camera terug in de stand-by stand.
Ik gebruik de voorgeschreven SD+CF kaarten die zeker snel genoeg zijn, dus daar kon het niet aan liggen.
Dat er een limiet bestond voor 20 minuten opnemen in de hoogste resolutie wist ik bij aankoop, maar dit is mij niet verteld in de vakzaak waar ik hem gekocht heb , terwijl er duidelijk door mij van tevoren verteld was er ook wat meer video mee op te willen nemen,
Hij is inmiddels retour geweest naar Nikon hiervoor, echter komt ie terug met de melding dat er niets mis is met de camera.
Da's was op z'n zachts gezegd vreemd , want na ophalen gelijk weer getest met dezelfde uitkomst helaas.
Daarna Nikon zelf maar eens gebeld , blijkt de melding te betekenen dat de sensor heet loopt.
Dit vind ik wel een behoorlijke misleiding aangezien er niet in de gebruiksaanwijzing staat dat je dit niet kan gebruiken op deze manier.
Tevens vind je er op de website van Nikon niks over terug.
De melding op de camera zelf is achteraf ook slim gekozen door Nikon.
Om maar gewoon weg te laten dat de sensor te heet wordt en dat ie daarom je opname stopt.
Ik ben op z'n zachts gezegd 'not amused' hiermee.
Hadden ze het op de site vermeld of in de winkel verteld dan had ik tenminste een keuze gehad.
Nu kan ik alleen clips opnemen van 20 minuten met een zeer ruime tussenpauze , en weet je niet of je pauze wel voldoende gaat zijn om de volgende 20 minuten te halen zonder dat ie onverwachts stopt. Dit is dan niet betrouwbaar.
Sorry om het te moeten zeggen , maar promoot dan niet dat ie ook HD video kan opnemen met de verborgen beperkingen.
Maar laat het video er gewoon vanaf als het niet 100% kan.
Wie ondervind deze beperking(en) ook en heeft misschien een oplossing ?
En ga asjeblieft niet roepen dat ik beter een video camera had kunnen kopen want dat is niet terecht als de merken promoten dat ze allen een geweldige hybride oplossing hebben.
Mvg,
Msonic
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Video opname beperking D800 20 minuten + ???
Nee, heeft niets met de sensor te maken, maar met een wettelijke beperking.
Als je meer als 20 minuten aan een stuk kunt opnemen is het geen fotocamera meer maar een videocamera, en moet er een flink hogere importheffing betaald worden..
Hier een artikel uit de oude doos:
http://tweakers.net/nieuws/48430/alleen ... meras.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je meer als 20 minuten aan een stuk kunt opnemen is het geen fotocamera meer maar een videocamera, en moet er een flink hogere importheffing betaald worden..
Hier een artikel uit de oude doos:
http://tweakers.net/nieuws/48430/alleen ... meras.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt.
Idd, een moedwillige limiet...
http://photo.net/nikon-camera-forum/00aUBS" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photo.vanderkolk.info/photo-niko ... -limit.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://philipbloom.net/2012/02/07/d800/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photo.net/nikon-camera-forum/00aUBS" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photo.vanderkolk.info/photo-niko ... -limit.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://philipbloom.net/2012/02/07/d800/" onclick="window.open(this.href);return false;
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mijn AW100 kan 29 minuten aan één stuk opnemen in HD formaat en ik geloof echt niet dat die als videocamera is belast ( Euro 275 o.i.d. 2 jaar geleden).
Maar je wist toch dat er maar 20 min. mee aan één stuk kon worden gevideood? En wie maakt er nou zulke lange shots?
En als het alleen maar een administratieve beperking is, dan moet er wel een tweak voor zijn zoals voor het opvoeren van brommers...
Maar je wist toch dat er maar 20 min. mee aan één stuk kon worden gevideood? En wie maakt er nou zulke lange shots?
En als het alleen maar een administratieve beperking is, dan moet er wel een tweak voor zijn zoals voor het opvoeren van brommers...
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zie ook vaak voorbij komen dat ze wachten op een firmware hack voor langere video.... maar als er niet veel mensen interesse hebben zal dat wel lang op zich laten duren denk ik.
Als je zo lang en veel filmt dan koop je toch een filmcamera? bv een Canon EOS C100 die kan bijna 6 uur filmen. (maar is wel wat duurder natuurlijk
)
Oja hier nog info over filmen met d800 van nikon. > http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d8 ... ures02.htm
Als je zo lang en veel filmt dan koop je toch een filmcamera? bv een Canon EOS C100 die kan bijna 6 uur filmen. (maar is wel wat duurder natuurlijk

Oja hier nog info over filmen met d800 van nikon. > http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d8 ... ures02.htm
Sorry , maar ik denk echt dat jullie niet goed gelezen hebben wat er bedoeld wordt.
Laat maar.......
Laat maar.......
Sorry hoor, maar dan kun je ook denken "misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd".
Startpost nog eens even goed gelezen en dan blijkt dat je bedoelt dat je niet meerdere filmpjes van 20 minuten elk kort achter elkaar aan kunt opnemen.
En ja, da's jammer, zeker als het niet aangegeven is.
Startpost nog eens even goed gelezen en dan blijkt dat je bedoelt dat je niet meerdere filmpjes van 20 minuten elk kort achter elkaar aan kunt opnemen.
En ja, da's jammer, zeker als het niet aangegeven is.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Nou neem aan dat je bedoelt dat als je na 20min film en je hem meteen weer aanzet voor weer 20min film, hij op een geven moment ophoud (ivm sensor oververhitting). toch?
Maar de meeste weten wel dat dit niet kan. en de meeste filmen niet 20 min achter elkaar. en staat in de beschrijving ook vrij duidelijk dat 20 min in HQ max is. en dat zou je dan toch even uitzoeken lijkt me als je een uur wilt filmen.
Het is een fotocamera met video mogelijkheden. geen filmcamera met foto functie
Maar de meeste weten wel dat dit niet kan. en de meeste filmen niet 20 min achter elkaar. en staat in de beschrijving ook vrij duidelijk dat 20 min in HQ max is. en dat zou je dan toch even uitzoeken lijkt me als je een uur wilt filmen.
Het is een fotocamera met video mogelijkheden. geen filmcamera met foto functie

- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Wellicht kan je dit nog even bekijken. is toen een zooitje batterijen teruggeroepen die te warm werden. heel misschien een extra beperking/verkorting van het warm worden.
http://www.nikonusa.com/en/Service-And- ... isory.html
http://www.nikonusa.com/en/Service-And- ... isory.html
Ik bedoel idd dat je niet meerdere clips van 20 minuten direct achter elkaar kunt opnemen.
Dat van de accu was me bekend , echter valt mijn accu er niet onder.
In de gebruiksaanwijzing staat wel de 20 minuten limiet. Maar er staat niet hoeveel dat dat achterelkaar kan.
Er staat ook niet dat hierdoor je sensor oververhit raakt.
Het lijkt me dat er dan nogal wat cruciale informatie is weg gelaten. Tevens ook in de vakwinkel.
En dat ik lange clips film van een vergadering of toespraak lijkt me gewoon normaal. Het gaat niet over een vakantiefilm.
Wel raar dat ik me als klant moet staan te verdedigen over gebruik en functies die je gewoon mag verwachten op de manier dat zo'n product gepresenteert word.
Dat van de accu was me bekend , echter valt mijn accu er niet onder.
In de gebruiksaanwijzing staat wel de 20 minuten limiet. Maar er staat niet hoeveel dat dat achterelkaar kan.
Er staat ook niet dat hierdoor je sensor oververhit raakt.
Het lijkt me dat er dan nogal wat cruciale informatie is weg gelaten. Tevens ook in de vakwinkel.
En dat ik lange clips film van een vergadering of toespraak lijkt me gewoon normaal. Het gaat niet over een vakantiefilm.
Wel raar dat ik me als klant moet staan te verdedigen over gebruik en functies die je gewoon mag verwachten op de manier dat zo'n product gepresenteert word.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Nou De vakwinkel is in veel gevallen al geen "vak" meer. maar gewoon een winkel. Er zijn teveel modellen en teveel aanbod om alles te weten. als als je dat al weet dan sta je meestal niet in een winkel.msonic schreef:En dat ik lange clips film van een vergadering of toespraak lijkt me gewoon normaal. Het gaat niet over een vakantiefilm.
Er staat in de beschrijving dat je niet meer dan 20min op HQ kan filmen. dat staat er niet zonder reden. dat zou je navraag moeten doen bij Nikon of je 2x meteen achter elkaar kan filmen 20 min lang.
En jij verwacht de eigenschappen van een videocamera uit een fotocamera... dat kan dus niet. het is een fotocamera met een videofunctie.
De gemiddelde persoon koopt geen D800 om vergaderingen van uur of meer mee te filmen. Dat is dus een specifiek iets waar je speciale apparatuur voor hebt. daarvoor hebt je filmcamera's
Nikon gaan natuurlijk niet te koop lopen wat de camera niet kan. Ik kan ook niet gaan klagen bij Samsung dat als ik een film wil kijken op mijn mobiel dat mijn batterij voor het einde van de film op is. daarvoor is hij niet gemaakt.... maar daar adverteren ze wel mee.......
Lijkt me toch een beetje dat je het probleem teveel bij het product zoekt...
Waaruit blijkt dat je met de D800 lange films kan maken achterelkaar?
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
voor een aantal toestellen is die firmware hack er welplincky schreef:Ik zie ook vaak voorbij komen dat ze wachten op een firmware hack voor langere video.... maar als er niet veel mensen interesse hebben zal dat wel lang op zich laten duren denk ik.
Als je zo lang en veel filmt dan koop je toch een filmcamera? bv een Canon EOS C100 die kan bijna 6 uur filmen. (maar is wel wat duurder natuurlijk)
Google er maar eens op.

- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Maar de oververhitting van de sensor zal nog wel blijven denk ik? en zal het risico niet nemen. garantie is meteen weg met een gehackte firmware natuurlijk.
Er is door nikon een verwachting gewekt.
Jij verwacht van producten toch ook hetgeen van wat ze beschrijven, of niet soms.
Met een gemiddelde mobiel kun je tegenwoordig al meer minuten filmen, dus zo gek is het niet.
Ik heb nikon aan de lijn gehad zoals beschreven bij post 1, en die laten het een beetj in het midden.
Zoals jij het verteld word je dus bij elk apparaat misleid .... of zou je het ook opgelicht kunnen noemen....??
Sorry ik denk er anders over.
Jij verwacht van producten toch ook hetgeen van wat ze beschrijven, of niet soms.
Met een gemiddelde mobiel kun je tegenwoordig al meer minuten filmen, dus zo gek is het niet.
Ik heb nikon aan de lijn gehad zoals beschreven bij post 1, en die laten het een beetj in het midden.
Zoals jij het verteld word je dus bij elk apparaat misleid .... of zou je het ook opgelicht kunnen noemen....??
Sorry ik denk er anders over.