Fotobrowser aangepast aan de nieuwe situatie

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Fotobrowser aangepast aan de nieuwe situatie

Bericht door Patrick » za jan 04 2014 3:14 am

Doordat we de foto's op een andere manier zijn gaan indelen moest ook de fotobrowser aangepast worden. Dat is zojuist gebeurd.

Ik heb standaard de nieuwe secties en de foto-opdrachten geselecteerd staan. De secties waar we geen nieuwe draadjes meer laten toevoegen staan dus standaard niet geselecteerd. Eigenlijk zien we het liefst alle nieuwe foto's in de nieuwe secties gepost worden, vandaar. Doordat we nu veel meer secties hebben voor foto's heb ik het selectiedeel wel flink meer ruimte moeten geven. Gelukkig is het gemiddelde scherm nu groter dan in 2009 of 2010 toen we dit gebouwd hebben.

Ik heb gelijk het probleem met de ontbrekende plaatjes voor de datumkiezer opgelost. En als je voortaan voor 10 uur 's morgens de fotobrowser aanroept krijg je standaard de foto's van gisteren en vandaag. Vanaf 10 uur krijg je standaard alleen foto's van vandaag te zien. Vroeger kreeg je standaard alleen foto's van vandaag te zien. Natuurlijk kan je gewoon zelf een periode kiezen.

De fotobrowser kan je boven in de menublak vinden.

Feedback natuurlijk weer zoals altijd van harte welkom.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Re: Fotobrowser aangepast aan de nieuwe situatie

Bericht door ben42 » za jan 04 2014 1:55 pm

Patrick schreef:Gelukkig is het gemiddelde scherm nu groter dan in 2009 of 2010 toen we dit gebouwd hebben.
Feedback natuurlijk weer zoals altijd van harte welkom.
Allereerst Patrick hartelijk dank voor jullie inspanningen op het forum *).
*) Aangeven dat iemand nog weinig ervaring heeft vind ik een goed idee.

Dat het gemiddelde scherm nu groter is dan in 2009 of 2010 betwijfel ik ten zeerste, het beeldscherm dat tegenwoordig het meest wordt verkocht en gebruikt zit op een iPhone. Browsen gebeurde in 2009/2010 meestal nog op een desktop PC, ondertussen is dit al lang niet meer het geval. De toppositie voor browsers is inmiddels via laptops (met kleiner scherm) ingenomen door mobieltjes. Ook worden er veel tablets gebruikt. Onder de forum gebruikers zullen ondertussen ook phone en tablet gebruikers zitten.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 04 2014 2:12 pm

Klopt. Ik zit nu op mijn iPad te werken en dan oogt het toch anders hoewel dat ding een enorm hoge resolutie heeft.

Maar ik moet natuurlijk wel alles kwijt kunnen. Ik ga nog even kijken naar de laatste kolommen. Daar kan ik wellicht wat samen onder elkaar zetten waardoor het smaller wordt. De hoogte kan ik niet zo veel aan doen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 04 2014 2:39 pm

Weer wat kleine veranderingen aangebracht. Nu is er wat minder ruimte in de breedte nodig dan in de vorige versie.

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”