Wisselkoersen
- Marcel Bandel
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wisselkoersen
Heeft de goedkope Amerikaanse dollar nog invloed op de prijzen van Nikon in Nederland? De dollar is voor ons nog nooit zo goedkoop geweest en kan me voorstellen dat het de prijzen in Europa ook beinvloed. Daarnaast zach ik deze week een aankondiging van de D300 in een Duits fotoblad. De adviesprijzen lagen daar aanzienlijk lager als in Nederland. Scheelt zeker een dikke honderd euro.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Marcel Bandel
- Clublid
Wat mij d it weekeinde opviel was dat in een Duits natuurfotografenblad de D3 en de D300 aanzienlijk goedkopere adviesprijzen hebben in Nederland. Ik zie bijvoorbeeld bij Konijnenberg de D300 voor € 1945, en de Duitse adviesprijs is €1830,- Dit is nogal een verschil qua uitgangspunt. Hoe is dit mogelijk?
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1
oplossing is dus alles in 't buitenland kopen en dan heeft de nederlandse markt 2 keuzes: ofwel doen ze hun prijzen omlaag om de naar 't buitenland gevluchtte klanten terug te winnen, ofwel ze doen hun prijzen omhoog zodat ze hun toko echt om zeep helpenMacer schreef:Iets kopen via Ebay kan nog wel eens een voordeel opleveren... Maar ik verwacht niet dat de Nederlandse winkels hun prijzen gaan aanpassen naar beneden.
- Marcel Bandel
- Clublid
- Marcel Bandel
- Clublid
Daar heb je groot gelijk in. Ik heb nog geen onafhankelijke testrapporten gelezen over de camera, dat wacht ik sowieso af. Heb ergens gelezen dat de betaversie van de D300 problemen heeft met de 51 meetvelden. Dat moet wel verholpen zijn.
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1
Vroeger wel, daarom ging ik ook regelmatig shoppen in Duitsland. Begin dit jaar is de belasting daar echter verhoogd van 16 naar 19%.paparazzi schreef:Is de duitse btw misschien lager?
Maar zaken zoals drank en electronica blijven toch voordeliger, maar loont niet meer om er helemaal voor naar Duitsland te rijden. MAar als je toch in de buurt bent .....
Vorige maand nog: een Oral B duo Tandenborstel set gekocht voor 25 euro in de mediamarkt in (Keulen). Die kost hier toch echt 50 euro. Een liter sterke drank voor 6 euro is hier ook moeilijk te vinden

En er is gewoon meer keuze in alles .....
[/Einde Deutschland Promo]

- Marcel Bandel
- Clublid
klopt helemaal. De grens is hier 7 kilometer van mijn huis. gaan regelmatig boodschappen doen in Duitsland. Ook de benzine is daar aanzienlijk goedkoper. Het is voor ons al lonend om er naar toe te rijden.
Foto-apparaten zijn echter allang niet meer voordeliger. Zijn qua prijs te vergelijken met Nederland. Daarnaast is het prettig om een Nederlandse gebruiksaanwijzing te hebben.
Foto-apparaten zijn echter allang niet meer voordeliger. Zijn qua prijs te vergelijken met Nederland. Daarnaast is het prettig om een Nederlandse gebruiksaanwijzing te hebben.
Tegenwoordig kan je van bijna elk product de Nederlandse handleiding wel downloaden bij de producent, dus dat is ook al niet echt meer een voordeel.
Ik koop zelf redelijk veel via internet (vaak in Nederland, maar ook veel via Ebay) en tot nu toe is het altijd nog goed gegaan. Vaak scheelt het gewoon teveel naar mijn mening om het via de normale winkel te doen.
Ik koop zelf redelijk veel via internet (vaak in Nederland, maar ook veel via Ebay) en tot nu toe is het altijd nog goed gegaan. Vaak scheelt het gewoon teveel naar mijn mening om het via de normale winkel te doen.