Ik heb nu jaren gefotografeerd met een Canon eos 1000D (

Maar, Uit persoonlijke ervaringen heb ik gemerkt dat Nikon scherpere kleuren heeft buiten om de studiofotografie,
Ook wil ik een Nikon proberen om mijn persoonlijke ervaringen te verbeteren...
Nu heb ik de volgende keuze's die best lastig zijn, en omdat ik meer onervaren ben ik Nikon vraag ik jullie hulp, Ik heb een budget in mijn gedachten van ongeveer 2500 euro.
Ik kan van een vriend van me een Nikon D7000 overnemen,
Hierbij zit een 35MM 1.8
en nog een 18- 200MM, Daarbij nog een batterygrip en de filters
Prijs hiervan was bij mij nog onbekend, Geloof 1200 / 1300 euro.
Ik weet niet of ik D7000 of een D7100 neem,
De d7100 lokt mij omdat dit een exemplaar is die na mijn gevoel de D7000 overtreft,
Nadeel is dat ik deze niet 2e hands kan verkrijgen, Dus alles nieuw zou moeten aanschaffen en ik bang ben dat mijn budget dit niet haalt.
Ik wil hierbij graag een 18-200 of een 24-120MM en een 35MM 1.8, Zat aan deze lenzen te denken i.v.m. portrait fotografie wat ik weliswaar naast natuurfotografie het liefste doet.
Ook kan ik de D600 overnemen van dezelfde vriend,
Deze is in juni nog teruggegaan naar Nikon voor een onderhoudsbeurt en betreft ook geen olie exemplaar (Bij dit model betrof schijnbaar het probleem dat rond de sensor na enig gebruik een aantal olie vlakken zichtbaar kwamen)
Bij dit model zit een nieuwe 24-70MM F2.8
Filtsers, Screenprotectors een Batterygrip en een Flitser.
Nadeel van dit exemplaar is dat er 23.000 kliks op staan... Maar persoonlijk stap ik wel liever over naar Full-frame omdat ik dan meer kan investeren in m'n lenzen...
dit zou 2300 euro gaan kosten, Dus hou ik dan nog genoeg over voor een redelijke 35MM?
Graag jullie mening hierover!
en uiteraard een uitleg hierbij, Dan kan ook ik wat meer hiervan leren!
m.v.g.
Youri