Vlek op mijn chip/sensor
Vlek op mijn chip/sensor
Vandaag zag ik ineens een klein zwart vlekje linksboven in mijn foto's, stof op mijn lens dacht ik. Lens schoongemaakt met vloeistof en het vlekje bleef.
Nu heb ik vandaag voor het eerst de spiegel van mijn camera omhoog geklapt (althans de camera hier opdracht toe gegeven) en nu zie ik een klein puntje zitten op de sensor wat niet te verwijderen is met een blaasbalgje! Ik durf er verder niet aan te zitten, wat kan ik hier het best mee doen. Ik heb ook geen idee waar dit vandaan komt, heb nog nooit mijn spiegel omhoog gedaan en heb de camera net een kleine maand. Wat ik ook aantrof was een okergele vlekje in het spiegelhuis (leek op lijm, smeermiddel???) Kan ik dit zelf verwijderen, ik neig zelf om de camera weg te brengen en hem te laten reinigen.
Kwam in mijn zoektocht op het web ook deze site tegen;
http://www.chipclean.nl/content/view/13/27/lang,nl/
Nu heb ik vandaag voor het eerst de spiegel van mijn camera omhoog geklapt (althans de camera hier opdracht toe gegeven) en nu zie ik een klein puntje zitten op de sensor wat niet te verwijderen is met een blaasbalgje! Ik durf er verder niet aan te zitten, wat kan ik hier het best mee doen. Ik heb ook geen idee waar dit vandaan komt, heb nog nooit mijn spiegel omhoog gedaan en heb de camera net een kleine maand. Wat ik ook aantrof was een okergele vlekje in het spiegelhuis (leek op lijm, smeermiddel???) Kan ik dit zelf verwijderen, ik neig zelf om de camera weg te brengen en hem te laten reinigen.
Hoi 2beme,
Tilburg - Turnhout is zo'n 30 km. Daar zit meneer Konijn. En er zit ook wel een goede foto zaak dichter in de buurt... Ga niet zelf liggen kl??ien, krijg je heel veel spijt van indien het verkeert gaat
Just my €0,02
ALE
Tilburg - Turnhout is zo'n 30 km. Daar zit meneer Konijn. En er zit ook wel een goede foto zaak dichter in de buurt... Ga niet zelf liggen kl??ien, krijg je heel veel spijt van indien het verkeert gaat
Just my €0,02
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik laat 'm zonodig schoonmaken. Je moet dat gewoon zien als een kleine onderhoudsbeurt. Je auto loop je ook niet zelf aan te kl***en, althans die moderne dingen van tegenwoordig niet. Ben al in Beverwijk geweest en ook een keer in Nijmegen.
Groet, Cees
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Doe het gewoon zelf hoor. Ik heb zo vaak stof op mij sensor. Overigens maak ik me om een of twee stofjes al helemaal niet meer druk. Die clone ik zo weg.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Re: Vlek op mijn chip/sensor
Wellicht is het verstandig eerst een Nikon to bellen en daar het probleem voor te leggen. Lijm of smeermiddelen in het spiegelhuis lijkt me niet goed. Wellicht kan je dan meteen de sensor laten reinigen.2beme schreef: en heb de camera net een kleine maand. Wat ik ook aantrof was een okergele vlekje in het spiegelhuis (leek op lijm, smeermiddel???) Kan ik dit zelf verwijderen, ik neig zelf om de camera weg te brengen en hem te laten reinigen.
Overigens........de was doen is niet het probleem.............maar hetgeen wat erna komt..........het strijken

- Gabees
- Forumlid
- Contacteer:
@GdP tja dat gaat vanzelf.......
@ALE
Ik gebruik sensor swab en eclipse vloeistof
zie kamera-expres:
vloeistof
sensor swab
En ze hebben het voorgedaan bij de kamera-express. Het is echt heel makkelijk hoor.

@ALE
Ik gebruik sensor swab en eclipse vloeistof
zie kamera-expres:
vloeistof
sensor swab
En ze hebben het voorgedaan bij de kamera-express. Het is echt heel makkelijk hoor.