Maximale afmetingen foto's forum verhoogd: 1920x1280
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Maximale afmetingen foto's forum verhoogd: 1920x1280
1920 x 1280, dat zijn de nieuwe (maximale) afmetingen van de foto's op ons forum.
Samengevat:
Afbeeldingen mogen maximaal 1920 pixels breed zijn.
Afbeeldingen mogen maximaal 1280 pixels hoog zijn.
Samengevat:
Afbeeldingen mogen maximaal 1920 pixels breed zijn.
Afbeeldingen mogen maximaal 1280 pixels hoog zijn.
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Re: maximale afmetingen foto's forum
Is dit afhankelijk van je instellingen in he gebruikerspaneel?
Als ik daar wijzig 1920 deze breedte krijg ik dit:
Als ik daar wijzig 1920 deze breedte krijg ik dit:
De waarde van "Foto breedte" is te groot, een maximale waarde van 1280 is toegestaan.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zal dat nog aanpassen. Dat is een aanpassing die in de PHP code van het forum. Ik ga na het darts kijken nog even achter mijn pc zitten.
Als je de maximale waarde wil, dan kan je het leeg laten.
Als je de maximale waarde wil, dan kan je het leeg laten.
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Inmiddels een plaatje op 1920 breed geplaatst, dat werkte. Ook al staat er wat anders in het profiel.

Als je dan toch gaat knutselen aan het forum, vergeet dan de tekst ook niet aan te passen:
Foto breedte:
Hiermee kan je aangeven welke maximale breedte je wilt gebruiken bij het bekijken van het forum. 1280 is de maximale en tevens optimale waarde
BTW: ik juich deze wijziging alleen maar toe! Maar, waarom kan het 'ineens' nu wel?

Foto breedte:
Hiermee kan je aangeven welke maximale breedte je wilt gebruiken bij het bekijken van het forum. 1280 is de maximale en tevens optimale waarde
BTW: ik juich deze wijziging alleen maar toe! Maar, waarom kan het 'ineens' nu wel?

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb als het goed is alles aangepast dat aangepast moest worden. Ik heb een aantal zaken veranderd:
De omschrijving van het profielveld:
De standaard waarde is nu dus de maximale waarde geworden: 1920 pixels. Deze stond nog steeds op 715 pixels, een waarde die ik jaren geleden een keer bepaald heb op een scherm met 1024 pixels horizontaal; bij 715 pixels werd er niets automatisch verkleind. Dat is eigenlijk al tijden niet meer interessant daar het verkleinen tegenwoordig veel beter gedaan wordt dan vroeger.
Je kan het profielveld dus het beste leegmaken als je gewoon de foto's zo groot als ze zijn wil tonen. Ze worden vanzelf verkleind als ze groter zijn dan de ruimte in je browser.
De omschrijving van het profielveld:
Code: Selecteer alles
Hiermee kan je aangeven welke maximale breedte je wilt gebruiken bij het bekijken van het forum. 1920 Is de maximale waarde en ook de standaard waarde. Als je het prettiger vindt de foto's wat kleiner te laten tonen, dan kan een lagere waarde gekozen worden. Als een foto te groot is voor het venster wordt deze automatisch verkleind.
De waarde kan achteraf veranderd worden via het gebruikerspaneel.
Je kan het profielveld dus het beste leegmaken als je gewoon de foto's zo groot als ze zijn wil tonen. Ze worden vanzelf verkleind als ze groter zijn dan de ruimte in je browser.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Re: Maximale afmetingen foto's forum verhoogd: 1920x1280
Testje grote foto: 1920x1157 pixels. Je kan deze foto gebruiken om te kijken wat het effect is van veranderde instellingen. Op mijn grote 27" monitor past de foto net horizontaal niet-verkleind in het browservenster.
PP_20150125_151206-bewerkt by Patrick Put, on Flickr

- Léon Obers
- Forumlid
Omdat dat de ontwikkeling is in de tijd ten opzichte van beschikbare resoluties van beeldschermen, beschikbare bandbreedte van internet door gebruikers, beschikbare "herschaling" in software etc.CaptainHook schreef: BTW: ik juich deze wijziging alleen maar toe! Maar, waarom kan het 'ineens' nu wel?
PC is ooit begonnen met 640 x 480
Over enkele jaren is misschien een beeld van 2K of 4K gebruikelijk om het daar op af te stemmen? Nu in ieder geval ook niet als je dat zou willen. Ook al "kan het".
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Mooi! Even testen of de EXIF ook meekomt.. En ja hoor!

Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
-
- Forumlid
Op mijn kleine 15" laptop scherm idem dito.Patrick schreef:Op mijn grote 27" monitor past de foto net horizontaal niet-verkleind in het browservenster.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Wat is de resolutie van dat scherm dan Jacob? Het kan hoor tegenwoordig met die moderne Retina schermen.
-
- Forumlid
Het is een Clevo laptop met Full HD IPS scherm.
Edit:
Het formaat van het beeldscherm doet in deze niet ter zake, het gaat om de resolutie.
Edit:
Het formaat van het beeldscherm doet in deze niet ter zake, het gaat om de resolutie.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Correct: de resolutie is waar het om gaat. De resolutie van het scherm dat ik noemde is 2560x1440. Een behoorlijk bovenmodale resolutie, voor zolang als dat het geval is.
Je ziet dus altijd de hele foto, maar als je scherm niet groot genoeg is zie je een verkleinde versie. Dat doet je browser en dat gaat tegenwoordig heel netjes. Je kan het simpel checken of je een 100% weergave hebt.

Je ziet dus altijd de hele foto, maar als je scherm niet groot genoeg is zie je een verkleinde versie. Dat doet je browser en dat gaat tegenwoordig heel netjes. Je kan het simpel checken of je een 100% weergave hebt.
- Verklein je browser zodat deze niet het hele scherm inneemt.
- Maak je browservenster vrij klein.
- Maak je scherm groter door een hoek te verslepen. Als je een stand kan vinden waarbij de foto niet meer groter wordt, dan heb je een scherm dat groot genoeg is. Blijft het formaat van de afbeelding kleiner danwel groter worden bij het veranderen van het formaat van het venster, dan kijk je dus bij dit soort grote foto's altijd naar een automatisch geschaalde versie.
- Highlander
- Forumbeheerder
Rechts klik op de foto en dan "afbeeldingsinfo bekijken " bij afmeting staat of hij is geschaald en hoe grootJe kan het simpel checken of je een 100% weergave hebt.
-
- Forumlid
Nu snap ik wat jij bedoelt Patrick.
Jij ziet hier in het forum de foto in de volledige resolutie, ik bekeek de foto na het aanklikken,
en dan opent de foto in een nieuw venster met alleen de foto.
In dat geval past de foto precies. Hier "binnen het forum" kom ik idd wat ruimte te kort.
Op het forum is de foto zo'n 1280 x 770 pixels op mijn 24" monitor (en op het 15" scherm ook)
De zinssnede "grote 27" monitor" zette mij op het verkeerde been.
Je bedoelde dus "op mijn scherm met een resolutie van 2560x1440"
Jij ziet hier in het forum de foto in de volledige resolutie, ik bekeek de foto na het aanklikken,
en dan opent de foto in een nieuw venster met alleen de foto.
In dat geval past de foto precies. Hier "binnen het forum" kom ik idd wat ruimte te kort.
Op het forum is de foto zo'n 1280 x 770 pixels op mijn 24" monitor (en op het 15" scherm ook)
De zinssnede "grote 27" monitor" zette mij op het verkeerde been.
Je bedoelde dus "op mijn scherm met een resolutie van 2560x1440"