Gisterenochtend ging ik naar een bekende fotozaak hier in de buurt met de bedoeling spullen in te ruilen.
Het was ca. 11:00, erg rustig in de zaak, 2 klanten werden geholpen. Ik had een nummertje getrokken en bleef maar wachten.
1 Van het bedienend personeel was een vitrine aan het inruimen en 2 liepen om de minuut het magazijn in en uit, in gedachten verzonken.
Na ca. 5 min. wachten merkte iemand van het personeel mij op en vroeg mijn nummertje. Heel verbaasd keek hij er naar toen ik het liet zien.
"Nummer 2?" zei hij. Ik pakte mijn spullen uit.
Vervolgens liep hij er mee naar het magazijn, terwijl hij tegen mij zei: "Het kan een paar minuten duren."
Na 5 min. werd ik wat ongeduldig en begon wat heen en weer te lopen, almaar kijkend naar de deur van het magazijn die maar open en dicht ging.
Na 10 min. kwam de meneer terug. "Hebt u gelijk gelunched?" vroeg ik. "Sorry meneer, we willen even zorgvuldig kijken en ik werd ook even weggeroepen door een collega."
Hij liet mij de inruilprijzen van mijn spullen. "O ja, meneer, op dat artikel zat een klein krasje, dus daar kunnen we weinig voor geven."
Met het bewuste artikel was ik een paar dagen eerder bij een andere zaak/taxateur geweest en die had niets gezien.
Ik heb mijn spullen weer ingepakt, heb de meneer bedankt en ben onverrichter zaken weggegaan.
De les die ik getrokken heb: als ze spullen van mij taxeren: altijd in mijn bijzijn. Je weet niet wat ermee gebeurt.
Spullen inruilen ..... fijn!
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Spullen inruilen ..... fijn!
Afgezien van je laatste zin, er is maar één manier om mij depressief te krijgen. En dat zijn inruilprijzen.
De handelaar berekent marge én ze moeten er bij wederverkoop van je spul ook weer garantie op verlenen
Probeer eerst je spul op Marktplaats te slijten, dat levert je veelal meer op. En vaak is het zo dat als je niets inruilt je een (hogere) korting kunt bedingen.
Blijf je er onverhoopt toch mee blijven zitten dan is inruilen een laatste optie.
De handelaar berekent marge én ze moeten er bij wederverkoop van je spul ook weer garantie op verlenen
Probeer eerst je spul op Marktplaats te slijten, dat levert je veelal meer op. En vaak is het zo dat als je niets inruilt je een (hogere) korting kunt bedingen.
Blijf je er onverhoopt toch mee blijven zitten dan is inruilen een laatste optie.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Inruilprijzen bij een camerazaak zijn voor particulieren sowieso niet echt interessant. Veel te laag vergeleken met wat je er in de directe verkoop voor kunt krijgen. Ik heb al heel wat spullen 2e hands verkocht. De prijs die ik ervoor krijg (en ik vraag nooit de hoofdprijs) is meestal 2,5 keer hoger dan bij inruil. Maar ja, het is hun business en hun goed recht.
Spul waarmee je foto's maakt...
- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hoi,
meestal verkoop ik ook mijn overtollig materiaal zelf op het Internet, via Marktplaats, fotoapparatuur.nl en E-bay.
Dat laatste door heel de EU.
Één keer (2 maanden terug) heb ik een lens gekocht en een andere ingeruild bij een zaak.
Bij Camera en Occasions te Geldermalsen (vreemd genoeg doet hun website het op dit moment niet...???...).
Als je ze googeld, vindt je hun facebook site en hun marktplaats advertenties.
Daar kreeg ik een goede inruilprijs terug. Oké, zelf verkopen levert meer op, maar duurt langer.
Ik was daar zeer tevreden over hun klantvriendelijk gedrag en behandeling.
Dit reclameblokje is spontaan, verder ken ik ze niet en ben er (tot nu toe) maar één keer geweest.
Nu snuffel ik hun aanbod met kleine regelmaat door.
Dus het kán wel...
Ad B
meestal verkoop ik ook mijn overtollig materiaal zelf op het Internet, via Marktplaats, fotoapparatuur.nl en E-bay.
Dat laatste door heel de EU.
Één keer (2 maanden terug) heb ik een lens gekocht en een andere ingeruild bij een zaak.
Bij Camera en Occasions te Geldermalsen (vreemd genoeg doet hun website het op dit moment niet...???...).
Als je ze googeld, vindt je hun facebook site en hun marktplaats advertenties.
Daar kreeg ik een goede inruilprijs terug. Oké, zelf verkopen levert meer op, maar duurt langer.
Ik was daar zeer tevreden over hun klantvriendelijk gedrag en behandeling.

Dit reclameblokje is spontaan, verder ken ik ze niet en ben er (tot nu toe) maar één keer geweest.
Nu snuffel ik hun aanbod met kleine regelmaat door.
Dus het kán wel...
Ad B
---
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik ruil ook wel eens wat in bij Foka. Je krijgt er een fractie van de waarde, maar het bespaart je de onderbiedingen, twijfelaars en ronduit onbeschofte mensen die je via Marktplaats kunt treffen. Ik vind dat ook wel wat waard.
Maar dat is natuurlijk altijd al zo geweest: laten doen versus zelf doen heeft een prijskaartje.
Of dat nou het zelf verkopen van je tweedehands fotospullen is, of b.v. het zelf vervangen van vloeistoffen in je auto of een nieuw setje ruitenwissers...
En zeker bij het aanbieden van tweedehands spul bij een 'zaak'. Die 'zaak' kijkt naar de spullen die jij weer nieuw koopt (versus hun eigen marge), eventueel schoonmaken/toonbaar maken van het aangeboden materiaal, het risiko dat zij met de ingeruilde spullen blijven zitten, het renteverlies, de opslag en de garantie die zij moeten verlenen en die de koper van die tweedehands spullen verwacht.
Grote vraag: hoeveel is dat je waard?
Je geld kun je maar één keer uitgeven, dan liever zelf wat moeite doen en meer nieuw 'spul' kunnen aanschaffen.

Of dat nou het zelf verkopen van je tweedehands fotospullen is, of b.v. het zelf vervangen van vloeistoffen in je auto of een nieuw setje ruitenwissers...
En zeker bij het aanbieden van tweedehands spul bij een 'zaak'. Die 'zaak' kijkt naar de spullen die jij weer nieuw koopt (versus hun eigen marge), eventueel schoonmaken/toonbaar maken van het aangeboden materiaal, het risiko dat zij met de ingeruilde spullen blijven zitten, het renteverlies, de opslag en de garantie die zij moeten verlenen en die de koper van die tweedehands spullen verwacht.
Grote vraag: hoeveel is dat je waard?
Je geld kun je maar één keer uitgeven, dan liever zelf wat moeite doen en meer nieuw 'spul' kunnen aanschaffen.