Bericht
door emdeklerk » ma aug 24 2015 10:11 pm
Sorry, maar ik heb nog nooit of te nimmer, en zeker niet op dit forum, enig oorzakelijk verband tussen de kwaliteit van foto's en het aantal reacties daarop kunnen ontdekken.
Dat die honden doen waarvoor ze gefokt zijn is geen excuus voor plezierjacht. Men dient dan ook geen dieren te fokken voor dit soort doeleinden. Daar gaat het nu juist mede om.
(Maar we raken aan een andere discussie: het fokken van honden voor speciale doeleinden; bloedhonden voor de jacht op negerslaven, Rhodesian Ridgebacks voor de jacht op groot wild... Plezierjacht, zoals onlangs in het nieuws was, die tandarts, weet u nog... Misschien voor een andere keer?).
Overigens zou ik een reportage als deze nooit willen weren (ik verzocht hierom bij de moderator omdat mijn aanvankelijke reactie wel verwijderd werd - deze is weer teruggeplaatst); maar ik vind dat je nooit misstanden moet weergeven zonder - kritisch - commentaar.
Ik zou het hierbij willen laten. Ik merk dat ik niet alleen sta in mijn mening over walgelijke plezierjacht.