Sectie voor fotoboeken

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Plaats reactie
Rijko
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Sectie voor fotoboeken

Bericht door Rijko » wo dec 23 2015 2:38 pm

Het valt mij op dat er op dit forum geen aparte sectie is mbt fotoboeken. Uiteraard kun je wel een draadje starten in de sectie discussies (overige discussies dan wel coffee corner), maar eigenlijk zou ik het wel een goed idee vinden om voor fotoboeken een extra sectie aan te maken. Uiteraard heb ik geen idee of hiervoor wel belangstelling is. Zelf koop ik regelmatig fotoboeken, uit interesse en ook om inspiratie op te doen.

Mijn vraag aan de leden is, wat vinden jullie van het idee.

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Sectie voor fotoboeken

Bericht door justme » wo dec 23 2015 2:45 pm

ik denk dat er meer topics zijn ontstaan met alleen ideeën, dan met de daadwerkelijke inhoudelijke bedoeling ;)

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » wo dec 23 2015 3:13 pm

Als ik kijk naar de overweldigende hoeveelheid topics over fotoboeken denk ik dat een speciale sectie nog wat voorbarig is :P

Het lijkt me ook lastig om een goed inspirerend topic over een fotoboek te schrijven, fotoboeken zijn erg smaakafhankelijk en foto's plaatsen, zodat het wat inhoud krijgt, mag copyright-technisch niet. Laatst was er een topic over wie vind je inspirerende fotografen en zelfs dat onderwerp strandde na een paar reacties. Wel jammer, ik vindt het altijd erg leuk om te lezen wat iemand inspireert.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 23 2015 4:14 pm

We hebben een afdeling "Opleidingen/cursussen/boeken/websites". Lijkt me genoeg en de lading prima te dekken. Zo druk is het daar niet...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Rijko
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Rijko » wo dec 23 2015 9:52 pm

OK, lijkt me duidelijk! Er is geen of weinig belangstelling voor mijn idee. Dan houdt het op, jammer maar helaas.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 23 2015 9:58 pm

Waarom jammer /helaas Rijko? Niet elk idee is een goed idee. Of een idee waar we iets mee moeten/kunnen.

Heb je zelf het idee dat de sectie die ik noemde niet genoeg is?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

DWE
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door DWE » wo dec 23 2015 10:22 pm

Ik ben nog niet lang actief op dit forum, maar naar mijn mening is het vrij helder dat er niet veel activiteit is in dit forumdeel. Er zal dus ook weinig activiteit plaatsvinden in een kleiner, gefilterd forumdeel, als je reëel kijkt naar de afgelopen tijd.
Laatste bericht: 9 december 2015
Laatste bericht vóór 9 december 2015: 19 november 2015.

Daarnaast wordt er naar mijn idee steeds meer gebruik gemaakt van online fotodiensten zoals Flickr en 500px, waarmee je eenvoudig foto collecties kan maken en ze vervolgens overal mee naartoe kan nemen op je laptop, tablet of smartphone. Albums, collecties ofwel sets, ze heten overal anders maar hebben naar mijn idee toch echt dezelfde functie.
Bekijk mijn foto's op Flickr

Rijko
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Rijko » wo dec 23 2015 10:56 pm

He Patrick, bedankt voor je reactie.

Ik vind mijn idee nog steeds een goed idee. Daar ben jij het kennelijk niet mee eens. Voor mijn idee is denk ik weinig support te vinden onder de forum gebruikers. Dat vind ik jammer en helaas.

De afdeling "Opleidingen/cursussen/boeken/websites" laat weinig zien aan inbreng met wat ik voor ogen heb of had. Ik zie ook dat het relatief rustig is in deze afdeling; kennelijk is er geen behoefte aan meer.

Ik zou graag lezen over wat andere forum leden aan fotoboeken bezitten, als ook tips voor interessante boeken die uitkomen. Daar komt dan ook bij dat mensen hun mening over een boek kunnen geven. Uiteraard kan al dit ook in andere forum delen geplaatst worden, maar ik zou een aparte sectie wel interessant vinden.

Ik had al niet at te veel verwachtingen met mijn oproep; jammer dat daar geen positieve respons op komt.

Ator, je hebt zeker een punt met copyright issues maar dat hoeft toch geen belemmering te zijn, lijkt me.

Wiebe en DWE, ik begrijp niet goed wat jullie bedoelen te zeggen.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 23 2015 11:05 pm

Begin gewoon een draadje Rijko. De indeling is er vooral om draadjes vindbaar te maken. We sluiten in principe geen discussies of onderwerpen uit. De meeste forumleden zien je draadje omdat het in de nieuwe berichten komt te staan, niet omdat ze naar een sectie als dit gaan.

Even voor de duidelijkheid. We zijn heel blij met ideeën van onze gebruikers en kijken er altijd naar. Maar we hebben natuurlijk een forum met een indeling die niet zomaar uit de lucht is komen vallen; daar is over nagedacht. Als we zien dat het beter kan, dan doen we dat ook wel. Maar we zijn zeker wat terughoudend bij het creëren van teveel hokjes waardoor we het forum versnipperen wat indeling betreft en juist minder duidelijk maken. Maar als we bijvoorbeeld zien dat een bepaalde afdeling heel populair is, dan kan het best aanleiding zijn om te denken over een splitsing ervan. Zo werkt het zo'n beetje.

Laatste opmerking. Draadjes ontstaan omdat mensen wat bedenken, lezen, etc. En daar zoekt men dan een passend hokje voor. Draadjes ontstaan niet omdat er toevallig een hokje is waar het in past.

Rijko
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Rijko » wo dec 23 2015 11:21 pm

Patrick,

Dat de indeling van het forum niet uit de lucht is komen vallen maar zo gegroeid is, begrijp ik !

Uiteraard begrijp ik dat ik een draadje kan beginnen en dat zal ik ook zeker doen tzt.

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » do dec 24 2015 9:04 am

Volgens mij hebben we last van een spraakverwarring bij het begrip "fotoboek". Gaat het om een uitgegeven boek over fotografie/foto's/een fotograaf, of over fotoboeken waar je je foto's in af laat drukken zoals van Profotonet, Albelli, HEMA/Kruitvat voor mijn part?

Volgens mij bedoelt TS het eerste, maar DWE bijvoorbeeld het tweede.

@ TS: is het draadje waar ATOS al naar verwees niet wat je bedoelt?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » do dec 24 2015 12:34 pm

Trouwens, sprekend over fotoboeken: via de tips in dit topic bij de buren kan je vandaag met korting of zelfs gratis fotografieboeken downloaden.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » do dec 24 2015 12:49 pm

Bedankt voor de tip, Marco. Wat betreft dit draadje: ben gek op fotoboeken, maar het lijkt me lastig hier recensies te geven. Anderzijds krijg je wel weer tips en doe je ms nieuwe ideeën op. Ik bekijk het forum via tapatalk en dus via de afzonderlijke draadjes.

Groet Bert
Groet Bert

Rijko
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Rijko » do dec 24 2015 1:48 pm

Marco, wat een helder moment van je. Ik bedoel inderdaad het eerste en DWE waarschijnlijk het tweede. Het draadje van Atos is min of meer wat ik bedoel, dat komt in de buurt.

Bert, ik ben blij te lezen dat er meer mensen dol op fotoboeken zijn! Ik zal na de feestdagen wel eens een draadje starten over een fotoboek dat ik recent heb gekocht en waar ik benieuwd over ben of anderen dit ook een geweldig boek vinden.

robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door robcctje » do dec 24 2015 6:21 pm

Hoi Rijko

Ik ben benieuwd naar jou bevindingen over fotoboeken.
Ik heb er zelf ook wel belangstelling naar,maar weet vaak niet waar het boek precies over gaat, misschien dat als iemand er iets over schrijft dat dan het een en ander duidelijker word.
Laat maar komen.

Gr Rob

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”