Nut en noodzaak van een batterypack
Nut en noodzaak van een batterypack
Regelmatig zie ik eigenaren van mn DSLR's lopen met een volledig opgetuigde camera...stevige zoomlens, batterypack...alles d'r op en d'r an! Nu kan ik eigenlijk maar 2 argumenten verzinnen waarom ik zo'n bak onder mijn camera zou hangen:
1: bij gebruik van een VR lens. Extra batt cap wel gewenst
2: voor de verticale grip...maar dat geldt dan toevallig weer niet voor de D50.
Of mis ik iets...
1: bij gebruik van een VR lens. Extra batt cap wel gewenst
2: voor de verticale grip...maar dat geldt dan toevallig weer niet voor de D50.
Of mis ik iets...
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
grip
Heren,
Wat dachten jullie van meer massa in de hand?
Een D50 weegt bijna niets, dus extra massa is zeer welkom.
Overigens: een baksteen doet hezelfde en kost volgens mij wat minder.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G lenzen verboden moeten worden.
Groeten, Gijs
Re: grip
Wat is het vordeel van meer massa? Ennuh...wat is ookalweer een G lens??gijs sandberg schreef:Heren,
Groeten, Gijs
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is idd voor betere grip, maar het merendeel heeft alleen maar om te laten zien hoe groot hun camera nu wel is, net als dat mensen externe flitser kopen omdat dat stoer staat en niet eens weten hoe die werkt of hem zelfs niet eens nodig hebben.
Dat is het nadeel dat die dingen steeds goedkoper worden, kopen de mensen voor hun huis- tuin en keukenfoto's ook een DSLR, omdat ze dan denken dat de foto's automagisch mooier worden en vervolgens alleen maar foto's maken op de auto stand en verder niks anders doen dan het knopje indrukken.
Dat is het nadeel dat die dingen steeds goedkoper worden, kopen de mensen voor hun huis- tuin en keukenfoto's ook een DSLR, omdat ze dan denken dat de foto's automagisch mooier worden en vervolgens alleen maar foto's maken op de auto stand en verder niks anders doen dan het knopje indrukken.

Groot is beter, en als je de DLSR gaat pimpen heb je het helemaal voor elkaar.
En zo battery pack dat staat helemaal te gek. Gelukkig hoor ik niet in dat rijtje thuis. In testen van o.a. de D70(s) werd als nadeel genoemd dat er geen battery pack op aangesloten kan worden, ik zie het niet als een gemis.
Want het schijnt dat je zonder battery pack geen verticale foto’s kan nemen, grote onzin natuurlijk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook even heb lopen twijfelen om zo nep battery pack te kopen onder de D70, maar toen ik zo plastic nep bakje in mijn handen kreeg was ik genezen.
En ik heb over de levensduur van de accu niet te klagen, maar voor het geval dat, koop ik wel een extra accu, vooral met vakantie onmisbaar.
Maar ik vind het wel een tegenvaller van Nikon waarom ze geen battery pack op de markt hebben gebracht voor de D50 en de D70. Canon daar in tegen, heeft voor zijn DSLR 330 D en de 350D wel een battery pack op de markt gebracht. En er zijn mensen die daar gevoelig voor zijn. En misschien door dit soort accessoires, dat Canon de inhaalslag van Nikon heeft gewonnen…tenminste als ik de bladen mag geloven.
Maar een losse flitser is niet om de camera een bluf uitstraling te geven, dat ingebouwde flitsertje hadden ze voor mij weg mogen laten, het uitlichten in wat grotere ruimte’s gaat beter af met een externe flitser. En stoer is het zeker niet, althans ik zie het niet zo.
Wel zie ik dat sommige mensen met een DSLR, inderdaad de gedachten hebben van, nu ga ik betere foto’s maken, ik zie meestal, en ook op dit forum het tegendeel. Soms vraag ik me af met welke rede ze een foto laten zien, maar goed wie ben ik.
Ook zie ik mensen lopen, met een DSLR die denken dat ze een camera hebben gekocht van 800 gulden, ze zijn vergeten dat het nu euro’s zijn, dat verbaasd mij echt. Dus of het allemaal goedkoper word, dat zal wel, maar het onderscheid tussen de Euro en de Gulden is weg.
En zo battery pack dat staat helemaal te gek. Gelukkig hoor ik niet in dat rijtje thuis. In testen van o.a. de D70(s) werd als nadeel genoemd dat er geen battery pack op aangesloten kan worden, ik zie het niet als een gemis.
Want het schijnt dat je zonder battery pack geen verticale foto’s kan nemen, grote onzin natuurlijk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook even heb lopen twijfelen om zo nep battery pack te kopen onder de D70, maar toen ik zo plastic nep bakje in mijn handen kreeg was ik genezen.
En ik heb over de levensduur van de accu niet te klagen, maar voor het geval dat, koop ik wel een extra accu, vooral met vakantie onmisbaar.
Maar ik vind het wel een tegenvaller van Nikon waarom ze geen battery pack op de markt hebben gebracht voor de D50 en de D70. Canon daar in tegen, heeft voor zijn DSLR 330 D en de 350D wel een battery pack op de markt gebracht. En er zijn mensen die daar gevoelig voor zijn. En misschien door dit soort accessoires, dat Canon de inhaalslag van Nikon heeft gewonnen…tenminste als ik de bladen mag geloven.
Maar een losse flitser is niet om de camera een bluf uitstraling te geven, dat ingebouwde flitsertje hadden ze voor mij weg mogen laten, het uitlichten in wat grotere ruimte’s gaat beter af met een externe flitser. En stoer is het zeker niet, althans ik zie het niet zo.
Wel zie ik dat sommige mensen met een DSLR, inderdaad de gedachten hebben van, nu ga ik betere foto’s maken, ik zie meestal, en ook op dit forum het tegendeel. Soms vraag ik me af met welke rede ze een foto laten zien, maar goed wie ben ik.
Ook zie ik mensen lopen, met een DSLR die denken dat ze een camera hebben gekocht van 800 gulden, ze zijn vergeten dat het nu euro’s zijn, dat verbaasd mij echt. Dus of het allemaal goedkoper word, dat zal wel, maar het onderscheid tussen de Euro en de Gulden is weg.
Het batterij pack is voor mij het middel om mijn camera goed vast te houden, ik heb lange handen ( niet te verwarren met lange vingers)
De meeste camera's liggen dan niet lekker in mijn hand.
Ik heb 14 jaar met een Nikon EL2 met AW1 gefotografeerd.
In het digitaal heb ik een D 100 met MB 100 aangeschaft i.p.v een D 70.
Dus mensen maakt mooie foto's, daar worden nog een hele boel mensen blij van.
De meeste camera's liggen dan niet lekker in mijn hand.
Ik heb 14 jaar met een Nikon EL2 met AW1 gefotografeerd.
In het digitaal heb ik een D 100 met MB 100 aangeschaft i.p.v een D 70.
Dus mensen maakt mooie foto's, daar worden nog een hele boel mensen blij van.
Het schrikt inderdaad af.
Maar dat soms ook weer zijn voordeel hebben al zegt de D50 al genoeg zoals hij is.
Het is goed dat steeds meer mensen een DSLR kunnen kopen na een tijdje zullen er gewoon meer hobbyisten over blijfen en dus meer foto's te zien zijn.
Voor een massa zal dat knopje drukken blijfen maar een andere groep gaat meer doen en er voor interreseren, zich gaan verdiepen in kunst, cultuur en reizen.
Een goede zaak.
Maar dat soms ook weer zijn voordeel hebben al zegt de D50 al genoeg zoals hij is.
Het is goed dat steeds meer mensen een DSLR kunnen kopen na een tijdje zullen er gewoon meer hobbyisten over blijfen en dus meer foto's te zien zijn.
Voor een massa zal dat knopje drukken blijfen maar een andere groep gaat meer doen en er voor interreseren, zich gaan verdiepen in kunst, cultuur en reizen.
Een goede zaak.
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Het fotograferen met een grip geeft de mogelijkheid van het toepassen van de veel goedkopere Mignon NiMH accu's die met zes accu's in de houder meer capaciteit kunnen leveren bij een spanning van 7,2 v dan 2 Nikon accu's. Mocht je met een lege accu staan dan kun je ook op iedere straathoek even batterijen kopen. Dit kan erg handig zijn, vooral bij het gebruik van VR objectieven. Dus voor de mensen die hem kopen om meer op te vallen: Koop een raar hoedje en zet die dan op je kop!
Mijn D50 lijkt oneindig te kunnen werken op één acculading maar toch is deze soms leeg en dan lijkt de optie die Warner noemt mij ideaal. De Rico R2 van mijn vrouw biedt deze optie standaard. Pas 1 maal gebruik van gemaakt maar toch…
Is deze batterijgrip ook zonder accu’s te koop? Ik kan na even googlen alleen een batterijgrip vinden met deze batterij optie maar er zitten dan ook twee accu’s bij. Dat lijkt mij weer dubbel op. Één extra accu is dan toch kleiner, lichter en goedkoper?
(m’n rare hoedje laat ik thuis)
Kroko
Is deze batterijgrip ook zonder accu’s te koop? Ik kan na even googlen alleen een batterijgrip vinden met deze batterij optie maar er zitten dan ook twee accu’s bij. Dat lijkt mij weer dubbel op. Één extra accu is dan toch kleiner, lichter en goedkoper?
(m’n rare hoedje laat ik thuis)
Kroko