Exif

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Focus

Exif

Bericht door Focus » di jan 15 2008 4:06 pm

Hallo:

Ik heb een vraag over het meesturen van exif-gegevens. Zo post ik foto's op WebFotoClub.nl. Voor het bekijken van die exif-gegevens heb ik Opanda gedownload.

NU komt de vraag:

Als ik een foto post op die WebFotoClub, verhuizen die exif-gegevens dan automatisch met de foto mee of moet ik (om die exif-gegevens voor anderen zichtbaar te maken) nog een handeling verrichten?

Ik kom er maar niet uit. Alvast bedankt voor de hulp.

Grtx Focus

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 15 2008 4:10 pm

Die exif info zit in je foto. Zolang jij je foto's niet opslaat in PS onder "save for web" o.i.d blijft die info achter je foto hangen. Dus je kan de foto zo vaak bewerken en opslaan als je wilt de EXIF blijft erin tot het moment dat jij het eruit haalt.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Focus

Bericht door Focus » do jan 17 2008 2:19 pm

Hallo Opgezetfan: Jij bent ook lid van WFC net als ik. Probleem: als ik een foto schiet (Nikon D70s) dan hangen de exif-gegevens achter mijn foto. Ik sla ze op als "save as". Bij het versturen van een foto naar WVC zijn verhuizen die exif-gegevens NIET mee. Sla mijn gallerij er maar eens op na onder de naam Focus. Weet jij waarom die exif-gegevens niet meeverhuizen?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jan 17 2008 2:30 pm

nee dat weet ik niet, heb je wel eens gecontroleerd als je "save as" hebt gedaan of je dan nog op je pc de exif kan bekijken ?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ko

Bericht door Ko » do jan 17 2008 5:08 pm

Ikzelf het het vermoeden dat PS de gegevens laat varen omdat zij er vanuit gaan dat je de foto bewerkt hebt en dus de waardes niet per defenitie meer overeenkomen met de gemanipuleerde of bewerkte waardes.
Je kan bijv. met motion blur simuleren dat je de sluitertijd iets langer hebt gehouden dan in werkelijkheid.
Ik kan er naast zitten uiteraard, maar dit is wel mijn vermoeden.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”