Het mysterie van de megagrote emoticons

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Het mysterie van de megagrote emoticons

Bericht door Tony D » za feb 08 2025 2:39 pm

Sinds de laatste update van de forumsoftware zie je hier en daar van die enorme emoticoms verschijnen.
Dit dus😃
Ik heb dit emoticon ingevoerd via het toetsenbord van mijn iPad.
Zet ik echter een emoticon uit de smilies die naast het bericht-invoerveld staan, dan zijn ze klein zoals deze: :o
Wat mij betreft zit ik niet te wachten op die mega-smilies. Dus ik zal me in het vervolg beperken tot de smilies naast het bericht-invoerveld.
:prost:

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Re: Het mysterie van de megagrote emoticons

Bericht door Willem Focus » za feb 08 2025 3:02 pm

Hé Ton

Ditzelfde had ik ook al een keer gemeld, wellicht dat een techneut er eens naar zou kunnen/willen kijken.

Groet.... Willem :wink:
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » za feb 08 2025 3:29 pm

Ik weet niet wat een i-mac/pad/phone en/of de app die je gebruikt doet met emoticons, of hoe je die invoegt, maar zo te zien ben je feitelijk plaatjes van een andere website aan het invoegen op het forum, specifiek van de site JSDeliver, die wordt gebruikt voor content delivery van sites zoals Github (Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/JSDelivr# ... dPress.org).

De link van je smiley is feitelijk het plaatje van de emoticon op maximale grootte geserveerd door een derde partij. Overigens ziet die er in mijn browser uit als een emoticon op normaal formaat, dus op één of andere manier laat je eigen device/app dit zien zonder het terug te schalen. Bij mij gebeurt dat dus wel, ik kan het gedrag ook niet reproduceren op mijn systemen.

Voorlopige conclusie: Dit lijkt me (incorrect) gedrag van het device of de app die je gebruikt, en niet van de forum software. Waarschijnlijk gebruiken andere mensen die dit probleem hebben hetzelfde device/app of een combinatie daarvan.

Het plaatje hierboven op waar formaat van de originele bron, ter illustratie:
Afbeelding
Spul waarmee je foto's maakt...

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » za feb 08 2025 4:58 pm

Klopt. De emoticon in de openingspost is ook bij mij normaal van formaat, zowel op mijn pc als mijn Ipad.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » za feb 08 2025 5:04 pm

Ik kijk dit op mijn IPad Air2 onder iOS 15.8.3. Dot is al wat ouder en in inmiddels krijg ik meldingen dat sommige apps, zoals die van postnl niet meer gebruikt kunnen worden. Misschien heeft die ouderdom er mee te maken.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » za feb 08 2025 5:29 pm

Geen idee, maar support voor de IPad Air 2 is in september 2024 gestopt. Dus ook geen updates etc. meer.
Spul waarmee je foto's maakt...

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » za feb 08 2025 6:41 pm

Ik heb mijn oude IPad Air 2 (draaiend op 15.8.3) er speciaal even voor bij gepakt, en ik ervaar ook daarop geen problemen. Het moet dus iets anders zijn.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » za feb 08 2025 11:19 pm

ReneG schreef: za feb 08 2025 5:29 pm Geen idee, maar support voor de IPad Air 2 is in september 2024 gestopt. Dus ook geen updates etc. meer.
Klopt, ik ben binnenkort ook aan een nieuwe toe.

Ton

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » zo feb 09 2025 5:48 pm

Hetzelfde gebeurt met een Samsung Galaxy S24 hoor.
😁
De emoticon komt uit de verzameling van mijn toetsenbord. Geen idee waar die vandaan komt.
Niet te doen...
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Contacteer:

Bericht door Karina2 » zo feb 09 2025 8:46 pm

Mijn Samsung heeft dat probleem dan weer niet. Tot nog toe in elke post het gebruikelijke bescheiden formaat emoticon gezien.

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » zo feb 09 2025 9:44 pm

Zou het ook niet ergens een instelling in de browsers kunnen zijn ( iets van : auto resize” ofzo)?

Marco Weening Fotografie

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » zo feb 09 2025 11:38 pm

Ik zie in Safari op mijn iPad alleen de optie Zoomniveau. Die vergroot of verkleint de hele pagina. Ik zie verder bij de instellingen geen andere optie die iets aan de tekengrootte van de emoticons aanpast.
Overigens is het mijn iPhone SE 2020 onder iOS 18.5.3 (vandaag nog geüpdatet) hetzelfde probleem.

Ton

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » ma feb 10 2025 2:22 am

MarcoEos70D schreef: zo feb 09 2025 9:44 pm Zou het ook niet ergens een instelling in de browsers kunnen zijn ( iets van : auto resize” ofzo)?
Het lijkt me echt een probleem met de update van het forum, aangezien niemand dit verschijnsel voor de update had.

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » ma feb 10 2025 8:35 am

keenoncoolstuff schreef: ma feb 10 2025 2:22 am Het lijkt me echt een probleem met de update van het forum, aangezien niemand dit verschijnsel voor de update had.
Maar slechts een zeer beperkt aantal gebruikers heeft er last van, zelfs met gelijke hardware/ devices. Dat maakt een issue met een instelling aannemelijker.
Tony D schreef: zo feb 09 2025 11:38 pm Overigens is het mijn iPhone SE 2020 onder iOS 18.5.3 (vandaag nog geüpdatet) hetzelfde probleem.
Ook gelijk gecheckt: mijn Iphone 13 en SE 2020 (beiden actueel qua software) hebben het evenmin.

Hebben jullie in je foruminstellingen de optie "smiley's standaard inschakelen" (in "wijzig berichtstandaarden") op "ja" staan? En de optie "Smilies weergeven als afbeeldingen" (onder "wijzig weergave opties") ook op "ja"? Dat zijn mijn settings namelijk, waarbij het probleem zich niet voordoet.

Marco Weening Fotografie

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door henkk » ma feb 10 2025 10:17 am

MarcoEos70D schreef: ma feb 10 2025 8:35 am
Hebben jullie in je foruminstellingen de optie "smiley's standaard inschakelen" (in "wijzig berichtstandaarden") op "ja" staan? En de optie "Smilies weergeven als afbeeldingen" (onder "wijzig weergave opties") ook op "ja"? Dat zijn mijn settings namelijk, waarbij het probleem zich niet voordoet.
alles ja en toch regelmatig het smileyprobleem op diverse up to date apparaten.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”