buitenland
buitenland
ik heb weleens gehoord dat wanneer je op een vliegveld door een poortje moet, het kan zijn, dat je foto's onbruikbaar zijn.
klopt dit.
Wat is de beste manier om je spullen te vervoeren?
klopt dit.
Wat is de beste manier om je spullen te vervoeren?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Geheugenkaartjes kennen dit probleem niet.
Dit is alleen aan de orde met fotografie op film. Oude xray scanners hebben negatieve invloed op de emulsie. Op moderne luchthavens staat echter al jaren apparatuur die dat probleem niet heeft. Alleen op bepaalde plekken in Afrika en Zuid/Midden-Amerika kunnen ze hier en daar nog oud spul hebben staan.
Dit is alleen aan de orde met fotografie op film. Oude xray scanners hebben negatieve invloed op de emulsie. Op moderne luchthavens staat echter al jaren apparatuur die dat probleem niet heeft. Alleen op bepaalde plekken in Afrika en Zuid/Midden-Amerika kunnen ze hier en daar nog oud spul hebben staan.
- Karel Giesen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben al vele malen met mijn foto-apparatuur door de bekende poortjes op vliegvelden gegaan. Er is nog niet 1 foto verloren gegaan. Als tip ...zorg dat je camera als 'on board luggage' mee kan in het vliegtuig. De fototas moet dan in ieder geval onder de stoel passen of in de bagagecompartimenten. Bij de check-in op alle vliegvelden staan speciale apparaten (een soort weegschalen) waarmee je kunt bepalen of je fototas/koffer mee aan boord mag/kan. De slechtste oplossing is meenemen als ruimbaggage. ...Daar wordt niet zachtzinnig mee omgesprongen, ...daar raakt nogal eens wat van kwijt, ...daar is het bij transcontinentale vluchten extreem koud, daar .... etc.
groet,
Karel
groet,
Karel
- roel
- Forumlid
- Contacteer:
Zoals Karel schrijft, moet de tas aan bepaalde formaten voldoen. Niet te groot of te zwaar. Bij de genoemde weegschalen staan vaak ook vormen waar de tas doorheen moet kunnen (zodat de tas in het passagierscompartiment past). Het heeft dus niks met de inhoud van de tas te maken (jouw camera), maar puur met gewicht en grootte.hbrood schreef:...Hoezo zou hij niet als handbagage meemogen?
We hebben net de reisbescheiden binnen gekregen voor onze vakantie. Uit de folder: "Per persoon is er ruimte voor 1 stuk handbagage met een maximale afmeting van 115 cm (=L + B + H) en niet zwaarder dan 5 kg."hbrood schreef: Hoezo zou hij niet als handbagage meemogen?
En:"Bij de incheckbalies vindt u handige controlezuilen. Hier kunt u testen of de handbagage binnen de gestelde afmetingen past. Zo niet, dan kunt u deze alsnog gewoon inchecken als ruimbagage."
Hopelijk en waarschijnlijk is dat laatste niet nodig.
Groet en een goede vakantie, Erik.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Op mijn vakanties neem ik mijn fotospul mee in een foto-rugzak: http://www.tamrac.com/5275.htm
Er is voldoende ruimte over voor wat extra handbagage als een parapluutje, een boek en extra onderbroek & tandenborstel voor als je koffer pas de volgende dag meekomt bijvoorbeeld.
Zo'n rugzak is tevens comfortabeler dragen dan een reguliere foto-tas. En het valt minder op in de ogen van snode types die uitkijken naar een gratis camera...

Er is voldoende ruimte over voor wat extra handbagage als een parapluutje, een boek en extra onderbroek & tandenborstel voor als je koffer pas de volgende dag meekomt bijvoorbeeld.

Zo'n rugzak is tevens comfortabeler dragen dan een reguliere foto-tas. En het valt minder op in de ogen van snode types die uitkijken naar een gratis camera...