Even mopperen over...
Geplaatst: ma nov 03 2025 5:39 pm
...Kamera Express
Mijn Ricoh GRIIIx heeft na 3 jaar en 2 maanden een mankementje. De SD-kaart blijft niet zitten (veert terug). Ik had in principe 5 jaar garantie, maar dan had ik de camera moeten registreren. Registreren kan t/m 3 jaar, dus ik was helaas 2 maanden te laat.
Ik ben er mee naar Kamera Express gegaan waar men in eerste instantie niets kon doen. Toen ik zij dat ik dat niet echt goede service vond, kwam er uiteindelijk iemand bij die vertelde dat er wel een verzoek kon worden gedaan voor een coulanceregeling.
Mijn camera werd opgestuurd en ik kreeg een standaard “reparatie afgiftebewijs” waar op wel staat dat buiten de garantie termijn een bedrag van minimaal € 75 aan onderzoekskosten moet worden betaald, maar er staat ook duidelijk (zoals afgesproken) “Graag reparatie onder coulance herstellen, valt net buiten garantieregeling.”
In mijn beleving was de afspraak dat gekeken kon worden of de camera dus wel of niet gratis gerepareerd zou worden. En ik nam aan dat de camera werd opgestuurd, voor het geval deze ook daadwerkelijk gratis gerepareerd zou worden. We hebben niet afgesproken dat, indien hij niet gratis gerepareerd zou worden, onderzoek zou plaats vinden om vast te stellen wat de kosten zouden zijn. Vooral niet omdat de SD-kaart gewoon op zijn plek blijft zitten en goed werkt als het batterijklepje wordt gesloten.
Maar tot mijn verbazing kreeg ik vandaag de volgende opties voorgelegd door Kamera Express:
- Ik ga akkoord met de reparatiekosten (493,20), verzendkosten en administratiekosten voor dit product.
- Ik wil dit product niet hersteld retour tegen de onderzoekskosten (75,00 EUR incl. BTW).
- Ik doe afstand van dit product (0,00 EUR).
Ik deel dit met jullie om mee te geven dat je goed op moet letten dat:
- Je heldere afspraken met Kamera Express maakt, die niet op verschillende manieren te interpreteren zijn
- Je goed moet kijken of registratie van je product invloed heeft op de garantietermijn.
Mijn Ricoh GRIIIx heeft na 3 jaar en 2 maanden een mankementje. De SD-kaart blijft niet zitten (veert terug). Ik had in principe 5 jaar garantie, maar dan had ik de camera moeten registreren. Registreren kan t/m 3 jaar, dus ik was helaas 2 maanden te laat.
Ik ben er mee naar Kamera Express gegaan waar men in eerste instantie niets kon doen. Toen ik zij dat ik dat niet echt goede service vond, kwam er uiteindelijk iemand bij die vertelde dat er wel een verzoek kon worden gedaan voor een coulanceregeling.
Mijn camera werd opgestuurd en ik kreeg een standaard “reparatie afgiftebewijs” waar op wel staat dat buiten de garantie termijn een bedrag van minimaal € 75 aan onderzoekskosten moet worden betaald, maar er staat ook duidelijk (zoals afgesproken) “Graag reparatie onder coulance herstellen, valt net buiten garantieregeling.”
In mijn beleving was de afspraak dat gekeken kon worden of de camera dus wel of niet gratis gerepareerd zou worden. En ik nam aan dat de camera werd opgestuurd, voor het geval deze ook daadwerkelijk gratis gerepareerd zou worden. We hebben niet afgesproken dat, indien hij niet gratis gerepareerd zou worden, onderzoek zou plaats vinden om vast te stellen wat de kosten zouden zijn. Vooral niet omdat de SD-kaart gewoon op zijn plek blijft zitten en goed werkt als het batterijklepje wordt gesloten.
Maar tot mijn verbazing kreeg ik vandaag de volgende opties voorgelegd door Kamera Express:
- Ik ga akkoord met de reparatiekosten (493,20), verzendkosten en administratiekosten voor dit product.
- Ik wil dit product niet hersteld retour tegen de onderzoekskosten (75,00 EUR incl. BTW).
- Ik doe afstand van dit product (0,00 EUR).
Ik deel dit met jullie om mee te geven dat je goed op moet letten dat:
- Je heldere afspraken met Kamera Express maakt, die niet op verschillende manieren te interpreteren zijn
- Je goed moet kijken of registratie van je product invloed heeft op de garantietermijn.