Reparatieafdeling Inca gestopt
-
wil
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Reparatieafdeling Inca gestopt
Inca voert geen reparatie's meer uit met ingang van vandaag. Alles wordt doorgestuurd naar Nikon Duitsland. Alle reparaties gaan nu volgens voorwaarden van Nikon Duitsland tot er bekend is of er na 1 augustus een Nederlandse vestiging komt.
-
Harrie Gerrits
-
vanson
Re: Reparatieafdeling Inca stopt vandaag
kleine nuancering:wil schreef:Inca voert geen reparatie's meer uit met ingang van vandaag. Alles wordt doorgestuurd naar Nikon Duitsland. Alle reparaties gaan nu volgens voorwaarden van Nikon Duitsland tot er bekend is of er na 1 augustus een Nederlandse vestiging komt.
alle reparaties aangeboden voor 14 juli worden door de reparatieafdeling van INCA zelf afgehandeld, reparaties aangeboden na 14 juli zullen worden doorgestuurd naar Nikon Duitsland tenzij het een 'kleine' reparatie betreft.
Nikon Europe zal voor (eind) augustus verdere informatie verschaffen waar de nieuwe Nederlandse vestiging komt (niet "of' maar "waar") Wellicht dat dit een kleine servicebalie wordt en dat 'grote' reparaties worden doorgestuurd naar Duitsland (of Polen)
-
Dryade
-
wil
- Clublid

Re: Reparatieafdeling Inca stopt vandaag
Ik zat er maar 1 dag naastvanson schreef:kleine nuancering:wil schreef:Inca voert geen reparatie's meer uit met ingang van vandaag. Alles wordt doorgestuurd naar Nikon Duitsland. Alle reparaties gaan nu volgens voorwaarden van Nikon Duitsland tot er bekend is of er na 1 augustus een Nederlandse vestiging komt.
alle reparaties aangeboden voor 14 juli worden door de reparatieafdeling van INCA zelf afgehandeld, reparaties aangeboden na 14 juli zullen worden doorgestuurd naar Nikon Duitsland tenzij het een 'kleine' reparatie betreft.
Nikon Europe zal voor (eind) augustus verdere informatie verschaffen waar de nieuwe Nederlandse vestiging komt (niet "of' maar "waar") Wellicht dat dit een kleine servicebalie wordt en dat 'grote' reparaties worden doorgestuurd naar Duitsland (of Polen)
Ik was dinsdag bij Inca en toen wisten ze nog niet precies waar een nieuwe vestiging komt. Ze vermoeden Hoofddorp of Amsterdam. Maar of het alleen een afgeefpunt wordt of een reparatie voor alleen prof camera is niet bekend bij Inca. Helft personeel is al weg en de meeste reparaties gingen dinsdag al naar Duitsland. Triest hoor, ook ik ben altijd prima geholpen door Inca.
-
nikon-nl
Inca Service dicht
Ik ben net terug uit Haarlem om een prima gerepareerd objectief op te halen. Vanaf heden (13-7) neemt men geen reparaties meer aan. Men werkt af wat men nog heeft aangenomen in de hoop dat men het eind deze maand klaar krijgt. Dan gaat echt de stekker er uit. In Beverwijk en/of Hoofddorp (bij Nikon Europa) komt een NPS-punt. Men verwijst verder naar evt. berichten op de Inca website. Later deze maand komt er een mededeling over wie, wat en waar. In Brussel is een filiaal van een Frans reparatiebedrijf (dat in Frankrijk voor Nikon France werkt) voor Nikon Belux (ook een filiaal van Nikon France) ingeschakeld. Men zegt alles ter plekke te repareren. Zie de site nikon.be.
Nederland zal qua verkoop en ditributie zeer waarschijnlijk onder Duitsland komen te vallen.
Vanuit Japanse ogen bekeken een logische stap, voor alle Inca-medewerkers een strop. Nu moet Nikon Japan nog eens duidelijk aan de wereld (fotohandel en beroepsfotografen) vertellen wat zij in Europa van plan is. Als zij niet duidelijk en open kaart speelt, kan Nikon het op korte termijn in Europa schudden.
Heeft u het WK gezien, wat er achter de goals zaten, bijna allemaal Canon. Hetzelfde bij Wimbledon etc. De Nederlandse concurrent inzake steppers heeft net een nieuwe machine geïntroduceerd, waar Nikon het moeilijk mee zal hebben. Ik vrees dat Nikon 2017 (100-jarig bestaan) niet haalt. Zeer triest dat men in Japan dit grote merk om zeep helpt.
Nico
Nederland zal qua verkoop en ditributie zeer waarschijnlijk onder Duitsland komen te vallen.
Vanuit Japanse ogen bekeken een logische stap, voor alle Inca-medewerkers een strop. Nu moet Nikon Japan nog eens duidelijk aan de wereld (fotohandel en beroepsfotografen) vertellen wat zij in Europa van plan is. Als zij niet duidelijk en open kaart speelt, kan Nikon het op korte termijn in Europa schudden.
Heeft u het WK gezien, wat er achter de goals zaten, bijna allemaal Canon. Hetzelfde bij Wimbledon etc. De Nederlandse concurrent inzake steppers heeft net een nieuwe machine geïntroduceerd, waar Nikon het moeilijk mee zal hebben. Ik vrees dat Nikon 2017 (100-jarig bestaan) niet haalt. Zeer triest dat men in Japan dit grote merk om zeep helpt.
Nico
-
BUG322
Ik denk dat dit een negatieve kijk is
-Hoe groot is die reparatie plek in duitsland?
-Hoelang gaat een reparatie duren?
-komt er nu meer reclame(want dat kan alleen maar meer worden)?
Canon sponsort gwoon veel meer en dat is wat de massa altijd zal blijfen kiezen op de manier waarop het NU gaat.
Dus welke richting het op gaat is pure speculatie.
"Er is niets zo permanent als verandering"
Wel jammer voor INCA dat zonder meer.
groetjes
-Hoe groot is die reparatie plek in duitsland?
-Hoelang gaat een reparatie duren?
-komt er nu meer reclame(want dat kan alleen maar meer worden)?
Canon sponsort gwoon veel meer en dat is wat de massa altijd zal blijfen kiezen op de manier waarop het NU gaat.
Dus welke richting het op gaat is pure speculatie.
"Er is niets zo permanent als verandering"
Wel jammer voor INCA dat zonder meer.
groetjes
- Hans Braakhuis
- Forumlid

- Contacteer:
Op de Inca site staat:
Producten voor reparatie die na 14 juli 2006 binnenkomen bij INCA Service BV, worden doorgestuurd naar de reparatiefaciliteiten van Nikon GmbH, Düsseldorf Duitsland. Zie de link van Vanson.
Dat klopt wel, maar in Düsseldorg zit de vestiging van Nikon. Nikon Duitsland doet zelf geen reparaties. Je bent dus dan ook niet welkom in Düsseldorf. Reparaties zijn in Duitsland uitbesteed aan particuliere firma's. De dichtsbijzijnde zit voor ons in Keulen.
http://www.nikon-aks.de/
De Oostenrijkse reparateur valt ook onder Duitsland, net als wij dus. Deze is in Wenen.
In Belgie valt men onder het Franse Nikon. Ook daar is een particulier bedrijf verantwoordelijk voor de reparaties. Op de site van:
http://forum.belgiumdigital.com/index.php zie je dat ze in Belgie veel leverings en raparatie problemen hebben.
Laten we hopen dat dat in Nederland niet gebeurd.
Als er in Belgie (10 miljoen inwoners) en in Oostenrijk (8 miljoen inwoners) zelfstandige reparateurs zijn, die onder de vlag van Nikon reparatie en service geven, dan moet dat in Nederland toch ook kunnen.
Producten voor reparatie die na 14 juli 2006 binnenkomen bij INCA Service BV, worden doorgestuurd naar de reparatiefaciliteiten van Nikon GmbH, Düsseldorf Duitsland. Zie de link van Vanson.
Dat klopt wel, maar in Düsseldorg zit de vestiging van Nikon. Nikon Duitsland doet zelf geen reparaties. Je bent dus dan ook niet welkom in Düsseldorf. Reparaties zijn in Duitsland uitbesteed aan particuliere firma's. De dichtsbijzijnde zit voor ons in Keulen.
http://www.nikon-aks.de/
De Oostenrijkse reparateur valt ook onder Duitsland, net als wij dus. Deze is in Wenen.
In Belgie valt men onder het Franse Nikon. Ook daar is een particulier bedrijf verantwoordelijk voor de reparaties. Op de site van:
http://forum.belgiumdigital.com/index.php zie je dat ze in Belgie veel leverings en raparatie problemen hebben.
Laten we hopen dat dat in Nederland niet gebeurd.
Als er in Belgie (10 miljoen inwoners) en in Oostenrijk (8 miljoen inwoners) zelfstandige reparateurs zijn, die onder de vlag van Nikon reparatie en service geven, dan moet dat in Nederland toch ook kunnen.
- Ed Post
- Clublid

Wat ik vernomen heb van een medewerker van NIKON-Europe gaan zij inderdaad een rol spelen.
Of dat inderdaad een service-balie o.i.d. gaat worden is nog niet bekend, wel is daar al e.e.a. verbouwd.
Overigens, NIKON-Europe is gevestigd pal naast de A9 vanuit Haarlem gezien net voor Badhoevedorp, dus afslaf Badhoevedorp nemen en (vanuit Haarlem gezien) over de A9 (2x rotonde) en dan de weg volgen, dan ligt het pand op een gegeven moment aan je linkerhand.
Of dat inderdaad een service-balie o.i.d. gaat worden is nog niet bekend, wel is daar al e.e.a. verbouwd.
Overigens, NIKON-Europe is gevestigd pal naast de A9 vanuit Haarlem gezien net voor Badhoevedorp, dus afslaf Badhoevedorp nemen en (vanuit Haarlem gezien) over de A9 (2x rotonde) en dan de weg volgen, dan ligt het pand op een gegeven moment aan je linkerhand.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
-
Johan Lemmers
Hi...
Ik ben niet veel bij Inca geweest voor reparaties maar kwam er wel op gezette tijden om mijn D2H op professionele wijze te laten reinigen, gewoon omdat ik zelf niet het risico wil lopen dat ik wat verpruts in de camera.
Ik ben benieuwd of ik bij dat nieuwe NPS punt ook terecht kan om mijn camera te laten reinigen...
Grtz.

Ik ben niet veel bij Inca geweest voor reparaties maar kwam er wel op gezette tijden om mijn D2H op professionele wijze te laten reinigen, gewoon omdat ik zelf niet het risico wil lopen dat ik wat verpruts in de camera.
Ik ben benieuwd of ik bij dat nieuwe NPS punt ook terecht kan om mijn camera te laten reinigen...
Grtz.
-
vanson
het zou me verbazen als dit niet het geval zou zijn...Johan Lemmers schreef: Ik ben niet veel bij Inca geweest voor reparaties maar kwam er wel op gezette tijden om mijn D2H op professionele wijze te laten reinigen, gewoon omdat ik zelf niet het risico wil lopen dat ik wat verpruts in de camera.
-
wil
- Clublid

Nikon Nederland, onderdeel van Nikon Duitsland krijgt kantoor voor NPS service New Yorkstraat 66 in Lijnden.
Er komt geen eigen Nikon reparatieservice in Nederland!!!!
Gecontracteerde Reparatie Service voor Nikon
De Jong en Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50, Beverwijk
http://www.nikonservice.nl
-
vanson
hebben die niet toevallig op de reparatie-afdeling van INCA gewerkt?wil schreef:Nikon Nederland, onderdeel van Nikon Duitsland krijgt kantoor voor NPS service New Yorkstraat 66 in Lijnden.