Goedenavond,
Ik heb mijzelf net geïntroduceerd op het voorstelforum en dit is meteen mijn eerste echte posting.
Deze week viel de consumentengids weer in de bus met daarin ondermeer een test van veel digitale pocketcamera's en een beperkt assortiment digitale spiegelreflexen. Van Nikon zijn de D50 met 18-55 ED objectief en de D70s met 18-70G IF ED objectief getest.
Opvallend dat de D50 op enkele punten (ruis, flitskwaliteit) een beter resultaat scoort dan de D70s. Conclusie van de hele test is dat de D50 de beste koop is, maar dat er voor minder geld pocketcamera's te koop zijn die betere foto's afleveren. Een m.i. wel heel kort door de bocht conclusie als je dat alleen met de kitlens test.
In een recent verleden had de Consumentenbond ook al een negatief oordeel over de D70, met name vanwege onscherpheid in de hoeken. Ik vraag me af of ook die conclusie vooral veroorzaakt is door de gebruikte kitlens of dat de onscherpte daadwerkelijk van de camera kwam.
Groeten,
Marnix
Nikon DSLR en de consumentenbond
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nikon DSLR en de consumentenbond
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Als je de D50 kit test test je de D50 kit en geen andere objectieven. Ik vind dat redelijk. En dat er betere objectieven bestaan dan de 18-55 die word meegeleverd weten we hier ook. Hoe krijg je anders de D200 verkocht
En de pocket camera’s van mijn zwagers maken inderdaad mooiere foto’s dan mijn D50. De een heeft een Leica digilux 1, de ander een Nikon 5700 meen ik. Ik zie de test als een test voor en door leken. Ik heb me al eens aan testen van hun geërgerd en heb besloten dat niet meer te doen, zo blijf ik vrolijker de rest van de dag 
Groeten en veel plezier met je prachtige camera

Groeten en veel plezier met je prachtige camera
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Die testen deugen niet. Zet maar eens een hoog-kwalitatieve lens op je DSLR. En qua ruis scoort een DSLR sowieso veel beter dan een compact (grote sensor).
Het vervelende is dat die kitlensen - waarmee getest wordt - inderdaad niet beter scoren dan de eerste de beste compact. Wat dat betreft heeft de bond wel een beetje gelijk, met een kit ben je er niet. Verdere investering in objectieven is noodzakelijk om alles uit je DSLR te halen.
De D50 en D70 verschillen van karakter. D50 is (ook) geschikt voor snapshot, terwijl foto's van D70 altijd nabewerking vergen.
Het vervelende is dat die kitlensen - waarmee getest wordt - inderdaad niet beter scoren dan de eerste de beste compact. Wat dat betreft heeft de bond wel een beetje gelijk, met een kit ben je er niet. Verdere investering in objectieven is noodzakelijk om alles uit je DSLR te halen.
De D50 en D70 verschillen van karakter. D50 is (ook) geschikt voor snapshot, terwijl foto's van D70 altijd nabewerking vergen.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Test
Ik heb ook wel eens een in een van hun testen gelezen dat ze het een minpunt vonden dat bij de geteste DSLR het lensdopje niet met een touwtje aan de lens vast zat! LEKKER BELANGRIJK
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.