Het einde van INCA B.V.

Discussies over ons favoriete merk
MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Het einde van INCA B.V.

Bericht door MvBoetzelaer » di jul 25 2006 8:11 pm

Kennelijk is vandaag definitief het doek gevallen in Haarlem. De eigen site incabv.nl bevat nog een dankbetuiging aan alle klanten en de Nederlandse site op europe-nikon.com is niet meer bereikbaar. Het voelt een beetje triest aan.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo jul 26 2006 1:09 pm

Enkele links van de Inca site werken al niet meer.
Op mijn site een bedankje aan Inca en enkele service links die nog wel werken, maar waar heel weinig aandacht aangegeven werd.

Mark D

Bericht door Mark D » wo jul 26 2006 1:15 pm

tot zover het nut om bij de aanschaf te letten op een "witte" camera...

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo jul 26 2006 1:32 pm

Hangt ervan af hoe de houding van Nikon Europe Duitsland gaat worden, waar NL voortaan onder valt. Als die ook weigert om "internationale" camera's te repareren ontstaat hetzelfde probleem.

Gr,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do jul 27 2006 7:16 am

Mark D schreef:tot zover het nut om bij de aanschaf te letten op een "witte" camera...
Nu Inca stopt ziet de wetgever geen gelegenheid om de consumentenwet te veranderen. Voor service en garantie ben je afhankelijk van de levernacier waar je iets koopt. Of dat nu wit of grijs is, Koop je iets in Honduras, dan ga je terug naar Honduras voor garantie.

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » zo jul 30 2006 8:05 pm

Dat betekent dat je camera nog langer onderweg is voor reparatie of gewoon een service behandeling. En daar ben ik niet blij mee. Mijn d50 gaat al richting de 15000 shots en werkt nog als nieuw maar de kans dat er nu iets kapot gaat word natuurlijk wel groter. Maar goed er lijden meer wegen naar rome alleen nu nog uitzoeken welke. Maar happy ben ik er niet mee. Maar gelukkig voldoet mijn d50 nog uitstekend. :)

Jan

vanson

Bericht door vanson » ma jul 31 2006 10:51 am

jmfotografie schreef:Dat betekent dat je camera nog langer onderweg is voor reparatie of gewoon een service behandeling. En daar ben ik niet blij mee. Mijn d50 gaat al richting de 15000 shots en werkt nog als nieuw maar de kans dat er nu iets kapot gaat word natuurlijk wel groter. Maar goed er lijden meer wegen naar rome alleen nu nog uitzoeken welke. Maar happy ben ik er niet mee. Maar gelukkig voldoet mijn d50 nog uitstekend. :)
Jan
ik hoop dat die wegen naar Rome niet al te zeer lijden, en anders rijd je gewoon even naar Beverwijk:

(uit INCA persbericht)
Vanaf 1 augustus 2006 kunnen uw reparaties worden aangeboden bij:

Nikon Service Point Nederland
De Jong en Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW Beverwijk
T. 0251 - 274737
F. 0251 - 272564
info@nikonservice.nl
www.nikonservice.nl

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » ma jul 31 2006 11:59 am

alleen bij grote reparatie gaat de D50 echt naar Polen, wel via Beverwijk :wink:

vanson

Bericht door vanson » ma jul 31 2006 12:19 pm

wil schreef:alleen bij grote reparatie gaat de D50 echt naar Polen, wel via Beverwijk :wink:
ik denk dat we dat eerst even moeten afwachten, aangezien niemand nog ervaring heeft met het 'nieuwe' Service Point.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » ma jul 31 2006 2:18 pm

vanson schreef:
wil schreef:alleen bij grote reparatie gaat de D50 echt naar Polen, wel via Beverwijk :wink:
ik denk dat we dat eerst even moeten afwachten, aangezien niemand nog ervaring heeft met het 'nieuwe' Service Point.
heb net voor de allerlaatste keer met Inca kunnen bellen :(
over een camera die nog niet terug is van reparatie, moet morgen met Beverwijk gaan bellen. Kijken hoe het nu verder gaat.

vanson

Bericht door vanson » ma jul 31 2006 2:47 pm

voordat we "wolf!" gaan roepen, moeten we eerst maar eens afwachten. Ik heb wel vertrouwen in dat Service Punt, ook omdat het oud-medewerkers van INCA zijn. Op de website van INCA staat overigens niet dat reparaties na 1 augustus (morgen) naar Duitsland danwel Polen worden verzonden, wel dat er een extern bedrijf zal worden ingeschakeld door Nikon om de reparaties te verzorgen, zoals gezegd: we moeten afwachten en dan pas gaan roepen.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » di aug 01 2006 9:07 am

Vanmorgen las ik op FAP forum de bevestiging van Nikon Sevice Point zelf, dat het inderdaad Inca medewerkers zijn die doorgaan in Beverwijk. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat de goede service gewoon doorgaat :D

vanson

Bericht door vanson » di aug 01 2006 9:45 am

wil schreef:Vanmorgen las ik op FAP forum de bevestiging van Nikon Sevice Point zelf, dat het inderdaad Inca medewerkers zijn die doorgaan in Beverwijk. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat de goede service gewoon doorgaat :D
die bevestiging stond al op dit forum...
:idea:

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » di aug 01 2006 9:56 am

vanson schreef:
wil schreef:Vanmorgen las ik op FAP forum de bevestiging van Nikon Sevice Point zelf, dat het inderdaad Inca medewerkers zijn die doorgaan in Beverwijk. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat de goede service gewoon doorgaat :D
die bevestiging stond al op dit forum...
:idea:
officieel door Nikon Service Point zelf gemeld net als op FAP forum?? Dan heb ik dat gemist.

vanson

Bericht door vanson » do aug 03 2006 11:47 am

daar heb je gelijk in, was inderdaad niet door hen zelf bevestigd.

er was dus eigenlijk weinig te missen.

:oops:

Gesloten

Terug naar “Nikon”